Lyginant su praėjusiais metais, naujų „Lada“ automobilių pardavimai liepos mėnesį išaugo keturiais procentais ir sudarė 21,754 transporto priemonių.
Remiantis Maskvoje įsikūrusios Europos verslo asociacijos duomenimis, bendras visų markių automobilių pardavimų skaičius liepą krito net 17 proc. ir sudarė 109,410 mašinų.
Dviejų modelių sėkmė
Kaip skelbia „Automotive News Europe“, šį netikėtą „Lada“ atgimimą daugiausiai lėmė naujojo „Vesta“ sedano ir „Xray“ krosoverio sėkmė. Šie du kompaktiški automobiliai buvo sukurti tam, kad kaip lygūs su lygiu varžytųsi su vakarietiškais modeliais.
Abu jie yra gaminami ant „Renault-Nissan“ sukurtos BO platformos, kuri taip pat yra pigiausių „Dacia“ modelių pagrindas. Šis aljansas kartu su rusų kompanija „Rostec“ yra motininės „Lada“ bendrovės „AvtoVAZ“ savininkai.
Liepos mėnesį „Vesta“ buvo ketvirtas pagal populiarumą modelis Rusijos rinkoje. Iš viso buvo parduoti 5198 sedanai. „Xray“ rezultatai buvo kuklesni, tačiau 1772 parduoti automobiliai leido krosoveriui užimti septynioliktą vietą.
Pastarojo modelio pardavimai kol kas neįspūdingi, tačiau jo paklausa taip pat auga. Rusų pirkėjus vilioja šiuolaikiškas „XRay“ dizainas, kurios autorius yra kas kitas, o buvęs „Volvo“ vyriausiasis dizaineris Steve'as Mattinas.
Kitiems sekasi prastai
Tuo metu kitiems automobilių gamintojams besitraukiančioje Rusijos rinkoje sekasi ne taip gerai.
Antroje vietoje po „Lada“ liepos mėnesį atsidūrusios „Kia“ pardavimai smuko 11 proc., trečioje pozicijoje esanti „Hyundai“ prarado 12 proc. rinkos, o ketvirtojoje įsitaisę „Renault“ guodžiasi 8 proc. sumažėjusia prekyba.
Iš viso per pirmus septynis šių metų mėnesius Rusijoje buvo parduoti 781605 automobiliai arba 14 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Kaip pažymėjo Europos verslo asociacijos automobilių gamintojų komiteto vadovas Joergas Schreiberis, nepaisant valstybės paramos ir numatytų lengvatų Rusijos rinka toliau traukiasi, nes retas klientas ryžtasi leisti pinigus naujam automobiliui.
Po dešimtmečio laikotarpio, kai kiekvienai metais pardavimai augo daugiau nei 10 proc. ir buvo tikimasi, kad Rusijos rinka taps netgi didesnė nei Vokietijos, ekonomikos krizė šioje industrijoje pasijautė iki skaudžiai. Automobilių pardavimai čia krenta jau 19 mėnesių iš eilės.