Čia reikėtų prisiminti, kad daugumos sportinių automobilių kaina pasiekusi juokingai mažą sumą ilgainiui pradeda kilti į viršų.
Dėl šios priežasties tokie modeliai kaip „Nissan 200SX“ ar 3 serijos BMW (E30), kadaise balansavę ties metalo laužo kainos riba dabar kainuoja nemažus pinigus. Tačiau liūdėti dėl to neverta, mat visada yra automobilių, kurių vertė šiuo metu krenta žemyn.
Pateikiame septynis modelius, į kuriuos jau dabar gali žvalgytis kiekvienas sportiškų mašinų entuziastas.
1. „Toyota GT86“/ „Subaru BRZ“ (2012 m. – dabar)
„Toyota“ ir „Subaru“ dvyniai yra patys geriausi kandidatai į šį sąrašą. Įvardinami kaip įperkamo sportinio modelio koncepciją pasauliui sugrąžinę automobiliai jie sulaukė pripažinimo visame pasaulyje.
2,0 litrų darbinio tūrio opozicinis variklis išvysto maždaug 200 AG, tačiau tokios galios kartu su galinių ratų pavara ir siauromis padangomis užtenka tam, kad tai būtų vienas smagiausių šiuolaikinių automobilių.
Tiesa, kad ir kaip stengėsi japonai, gerai sukonstruotas sportinis modelis tiesiog negali būti visiškai pigus.
Lietuvos rinkoje naujas „Toyota GT86“ kainuoja 29030 eurų, tačiau transporto skelbimų portaluose galite rasti naudotą egzempliorių. Tokio automobilio kaina jau yra kone dvigubai mažesnė, o per artimiausius penkerius metus ji turėtų dar labiau kristi.
2. „Volkswagen Golf GTI“ (2013 m. – dabar)
Tai yra visuotinai pripažintas racionaliausias pasirinkimas norintiems apjungti iš pirmo žvilgsnio sunkiai suderinamus dalykus – sportinio automobilio vairavimo malonumą ir miesto hečbeko praktiškumą.
2,0 litrų darbinio tūrio benzininio variklio su turbokompresoriumi galia siekia 220 AG, tačiau greta to vis tiek gausite penkias sėdimas vietas ir 380 litrų tūrio bagažinę.
Natūralu, kad „Golf“ gamoje tai nėra pigiausias modelis, tačiau čia taip pat verta pradėti žvalgyti į skelbimus.
Jei esate nagingas ir galite skirti laiko remontui, daužtą septintos kartos įsigysite už maždaug 10 tūkst. eurų. Kitu atveju kaina bus mažiausiai trečdaliu didesnė.
3. „Mini Cooper S“ (2000 – 2006 m.)
Pirmasis iš moderniųjų BMW gamintų „Mini Cooper“ modelių iš pradžių buvo laikomas tikru moterišku aksesuaru.
Visgi situacija kardinaliai pasikeitė po to, kai 2002 metais buvo pristatyta „S“ versija. 1,6 litro darbinio tūrio benzininis variklis su mechaniniu kompresoriumi pavertė jį tikru kartingu.
Dabar šis modelis yra visuotinai pripažintas kaip vienas smagiausių šiuolaikinių miesto automobilių.
„Mini“ produkcija turi savybę išlaikyti vertę, todėl už modernųjį „Cooper S“ teks sumokėti mažiausiai 4,5 tūkst. eurų.
Jei turite kantrybės, patartina dar šiek tiek palūkėti, kol antrinėje rinkoje pasirodys daugiau dabartinės kartos hečbekų ir jie numuš senųjų modelių kainą žemyn.
4. „Audi TT“ (1998 – 2014 m.)
Vienas stilingiausių moderniųjų „Audi“ modelių nepretenduoja į praktiškiausio automobilio titulą, tačiau sportinis kupė toks ir neturi būti.
Pirmos kartos modelio modifikacijos su 3,2 litro darbinio tūrio V6 tipo varikliais mūsų rinkoje sutinkamos retai, tačiau ir turbininio 1,8 litro motoro išvystomos 180 arba 225 AG galios dinamiškam važiavimui visiškai užtenka.
Mažesnė jėgainė taip pat yra lengvesnė, o kupė su šiuo varikliu yra pigesnis. Jei sąskaitoje turite tris tūkstančius eurų, savo garažą galite papildyti nesenstančio dizaino automobiliu.
5. „Ford Mustang“ (2005 – 2014 m.)
Amerikietiški sportiniai automobiliai mūsų šalyje nėra itin populiarūs, tačiau į juos taip pat verta atkreipti dėmesį. „Ford Mustang“ ne tik suteikia išskirtinį stilių, bet ir galimybę ganėtinai nebrangiai įsigyti galingą kupė.
2015 metų modelis buvo visiškai pertvarkytas ir sulaukė puikių atsiliepimų tiek namų, tiek ir užsienio rinkose.
Tai garantavo kompanijai didelį užsakymų skaičių, o kuomet didesnes pajamas gaunantys pirkėjai žvalgosi į naujus modelius, senųjų kainos krenta. Be konkurencijos charizmatiškiausi yra modeliai su 5,0 litrų V8 tipo varikliais, tačiau rasti tokį Lietuvoje nebus lengva.
6. 1 serijos BMW (2004 m. – dabar)
Smagiausio nebrangaus galiniais ratais varomo automobilio kategorijoje sunku rasti tinkamesnį kandidatą už 3 serijos BMW.
Tačiau senųjų modelių kainos jau ima kilti aukštyn, o naujesni egzemplioriai nors ir pakankamai dinamiški tapo daugiau prakutusio vadybininko nei technikos entuziasto pasirinkimu.
Tačiau yra kitas, automobilių entuziastų dažnai pražiūrimas 1 serijos modelis. Sportiškiausia modifikacija turi dviejų turbokompresorių maitinamą 3,0 litrų darbinio tūrio benzininį variklį, išvystantį 302 AG.
Tokia trauka perduodama į galinius ratus sąlyginiai nedideliam automobiliui suteikia išskirtinį charakterį.
Pirmos kartos hečbeko išorės dizainas nėra didžiausias BMW pasiekimas, tačiau net su kuklesniais dyzeliniais motorais tai yra labai smagus automobilis, kurį be jokių problemų galėsite vairuoti kiekvieną dieną.
7. „Mazda MX-5“ (2016 m. – dabar)
Šiais metais automobilių entuziastai visame pasaulyje tiesiog kraustosi iš proto dėl naujojo „Mazda MX-5“.
Didesniojo 2,0 litrų darbinio tūrio variklio galia siekia 158 AG, tačiau kaip vienbalsiai pažymi žurnalistai visame pasaulyje, galiniais ratais varomam lengvam modeliui su puikiai sureguliuota važiuokle to visiškai pakanka.
Kol kas vienintelė šio smagaus automobilio problema yra kaina, kuri dėl didelės paklausos kurį laiką išliks ganėtinai aukšta ir antrinėje rinkoje.
Tačiau per artimiausius porą metų šių kabriolerų keliuose turėtų gerokai padaugėti ir naudotų modelių kaina ims kristi. O tuomet jau nereikės sukti galvos, kaip rasti nemodifikuotą „MX-5“.
Savo svajonių automobilį galite rasti nemokamų skelbimų portale rinka.lt.