Bet naujasis „Ford Ranger“ atspindi kitokią, europiečiams dar menkai pažįstamą gero gyvenimo pusę.
Su didžiuliu pikapu, be abejo, nebūtų patogu sukinėtis po senamiestį ar važiuoti į prašmatnų restoraną. Bet vis labiau populiarėja buriavimas, vandens motociklai, pasivažinėjimai keturračiais ir kitokios aktyvios pramogos, o tokia įranga į eilinį sedaną netelpa.
Amerikos kvapas
Tai supratę automobilių gamintojai vis aktyviau Europoje ėmė siūlyti pikapus – ne vien darbui skirtas versijas, bet ir patogesnes, gausiai prikimštas komforto įrangos aktyvaus laisvalaikio mėgėjams.
Naujausias Lietuvoje pasirodęs pikapas – stipriai atnaujintas „Ford Ranger“, kurį lrytas.lt išbandė Slovėnijoje.
Trečiosios kartos „Ford Ranger“ buvo pristatytas dar 2011 metais, bet atnaujinimas toks didelis, kad išoriškai automobilį sunku atpažinti.
Gerokai aštresnių, agresyvesnių formų pikapą dizaineriai padarė panašesnį į didesnius, JAV populiarius „Ford“ pikapus. Labiausiai žvilgsnis krypsta į didžiules, trijų sekcijų priekines groteles, kurios uždengia praktiškai visą „Ranger“ priekį.
Grubumas – tik išorėje
Salone grubių detalių mažiau. Čia kūrėjai padirbėjo priešinga linkme ir pavertė „Ranger“ panašesniu į įprastus lengvuosius automobilius. Įsėdus į pikapo vidų nebelieka abejonių, kad tai „Ford“ – dauguma įrangos pernešta iš lengvųjų automobilių gamos, o centrinėje konsolėje įmontuotas 8 colių ekranas su „Sync2“ valdymo sistema.
Saugos sistemas „Ranger“ taip pat paveldėjo iš lengvųjų automobilių. Jų – itin gausu.
Tarp „Ford Ranger“ technologijų galima rasti kelio juostų stebėjimo sistemas „Lane Keeping Alert“ bei „Lane Keeping Aid“, prisitaikančią greičio palaikymo kontrolės technologiją „Adaptive Cruise Control“ su pranešimo apie artėjančią kliūtį sistema „Forward Alert“, kelio ženklų atpažinimo sistemą „Traffic Sign Recognition“, parkavimo pagalbą, galinę vaizdo stebėjimo kamerą, ESC, važiavimo į įkalnę ir nuokalnę pagalbininkus ir dar daugiau.
Bet vis tik esminis klausimas – tai kaip gi jis važiuoja?
Prašo darbo
Pikapų konstruktoriams tenka bene sudėtingiausia užduotis, nes reikia padaryti taip, kad automobilis galėtų pavežti sunkų krovinį, būtų pravažus ir tuo pačiu tiktų važinėti tuščiomis.
Be abejo, „Ranger“ nėra nei sportui, nei miestui skirtas automobilis. Jis – tikras, rimtas visureigis su daugybe erdvės kroviniui. Tai ypač jaučiasi vairuojant galingąjį pikapo variantą, 3,2 litro 200 AG dyzeliniu varikliu varomą versiją su mechanine pavarų dėže.
Dėl maksimalaus 470 Nm sukimo momento nepakrautas toks automobilis turi net per daug galios. Bet visus trikdžius išsprendžia sklandžiai veikianti šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė, o mechaninė pavarų dėžė geriau dera su mažiau galingu 2,2 litro 160 AG dyzeliniu varikliu, turinčiu maksimalų 385 Nm sukimo momentą.
Tikrosios „Ford Ranger“ galimybės atsiskleidžia bekelėje. Bandymų metu laikėsi sausi orai, taigi tikro purvo keturiais ratais varomam pikapui paragauti neteko, bet gana sraunaus upelio vagą jis įveikė be problemų.
2,2 tonos sveriančiam pikapui nebaisi iki 80 cm gylio brąsta ir statūs pravažiavimai. Jis gali įveikti iki 28 laipsnių įkalnę ir 25 laipsnių nuokalnę.
Du veidai
„Ranger“ kėbule galima vežti iki 1,26 tonos krovinį (gausiausioje ir sunkiausioje „Wildtrack“ komplektacijoje – iki 1,03 tonos), o tempiamos priekabos svoris gali siekti iki 3,35 tonos.
Priklausomai nuo pasirinkimų, „Ranger“ gali būti ir itin praktiškas „darbinis arkliukas“, ir ryškus, amerikietiška dvasia spinduliuojantis visureigis.
Pirmuoju atveju verta rinktis dvivietį „Single cab“ kėbulą su 2317 mm ilgio krovinių skyriumi arba vadinamąją „pusantrinę“ kabiną, kur už dviejų priekinių sėdynių įrengti paminkštinimai dar dviems keleiviams trumpoms kelionėms „Rap cab“ su 1847 mm krovinių skyriumi.
Pats paprasčiausias dvivietis „Ranger“ kainuoja nuo 22 817 eur ir tai yra labai konkurencinga kaina praktiškiems pikapų pirkėjams.
Besirenkantiems automobilį aktyviam laisvalaikiui labiau tiks ryškesnė, patogesnė „Wildtrack“ versija, siūloma tik su galingesniuoju varikliu ir penkiaviečiu kėbulu, dėl kurio krovinių skyrius sumažėja iki 1549 mm., o kaina išauga iki 37 512 eur.
„Ford Ranger Wildtrack“ bandymas: skaičiai
Bazinė kaina: 22 tūkst. 817 eur.
Bandyto modelio kaina: 37 tūkst. 512 eur.
Variklis: 3198 cm3, 200 AG, 470 Nm turbodyzelinis.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių automatinė.
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,9 sek.
Didžiausias greitis: 175 km/val.
Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm): 5362/1860/1815
Ratų bazė, mm: 3220
Svoris: 2225 kg.
Deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos: 8,3 l/100 km.