Čia pristatyti į Lietuvą atvykę galingiausi „Ford“ modeliai – ilgai Europoje lauktas „Mustang“ ir itin sportiškas „Focus RS“.
Juos buvo galima ne tik apžiūrėti, bet ir išbandyti. Kartu su žurnalistais po trasą sukiojosi ir lenktynininkai Dominykas Butvilas ir Džiugas Tovilavičius.
418 AG „Mustang“ ir 350 AG „Focus RS“ yra patys sportiškiausi „Ford“ automobiliai, parduodami Lietuvoje.
Tiesa, jų abiejų valdymas labai skiriasi. „Focus RS“ yra itin standus, stabilus posūliuose ir tinkamas greitam važiavimui trasoje, o „Mustang“ galia, variklio garsas ir komfortas palieka įspūdį greitkelyje.
Amerikietiška galia
Pirmasis oficialiai Europoje parduodamas „Mustang“ atvyko su 8 cilindrų, 5 litrų darbinio tūrio varikliu, „Launch Control“ sistema, raudonai dažytu kėbulu ir amerikietiškos legendos dvasia.
Jam siūlomos dvi variklių versijos – klasikinė 5 litrų darbinio tūrio „aštuoniukė“, generuojanti 418 AG arba 2,3 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ šeimos variklis, gebantis pasiekti 314 AG. Abi variklio versijos galimos su šešių laipsnių mechanine ar automatine pavarų dėže.
Lietuvai skirtas „Ford Mustang“ standartinėje komplektacijoje turi „Performance Pack“ priedą, kurį sudaro sustiprinti stabdžiai bei aušinimo sistema, pritaikyta dinaminiam vairavimui. „Selectable Drive Modes“ funkcija leis vairuotojui pačiam reguliuoti automobilio važiuoklės ir jėgainės darbą pagal savo nuotaiką ir vairavimo aplinkybes.
„Ford Mustang“ bus siūlomas raudonos spalvos, su standartiniais 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais, automatiniais HID priekiniais žibintais, dviejų zonų klimato kontrole, LED galiniais žibintais ir galiniu difuzoriumi.
„Ford Mustang“ modifikacijos su 2,3 I talpos „EcoBoost“ varikliu kaina (su PVM) prasideda nuo 36500 Eur, kabrioleto – nuo 40700 Eur; su 5,0 I V8 agregatu nuo 41900 Eur, o kabrioleto – nuo 44800 Eur. Galutinė kaina, žinoma, priklausys nuo pirkėjo poreikių, norų ir kišenės dydžio.
„Ford Focus RS“ – tinkamas kasdienai, bet skirtas trasai
Nors trečiosios kartos „Ford Focus RS“ laikomas universaliu automobiliu, tinkančiu ir kasdieniam naudojimui, jo stichija – uždaros trasos, kuriose vairuotojo meistriškumas yra vienintelis apribojimas.
Kol kas sunku prognozuoti, kiek „Focus RS“ suras savo šeimininkus Lietuvoje, tačiau jau užsakyti 5 tokie automobiliai.
Lietuvoje „Focus RS“ kainuos nuo 36 tūkst. 770 eurų.
„Focus RS“ yra labai daugialypis automobilis. Žvelgiant iš šono jis atrodo taikus šeimos hečbekas, iš priekio – agresyvus ralio trasų kovotojas. O atsisėdus prie vairo, jis gali tapti bet kuo – rezultatą lemia vairuotojo įgūdžiai ir pasirinkto važiavimo stilius.
Net ir tie, kurie niekada gyvenime nebandė valdyti slystančio automobilio, įjungę „Drift mode“ režimą staiga tampa šonaslydžio asais. Lietuvoje papildomų taškų jam prideda ir visi varantys ratai, todėl prognozuojame, kad savo segmente „Focus RS“ taps vienu iš lyderių“, – sakė „Inchcape Motors“ rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė.
„Focus RS“ yra jau trisdešimtasis „Ford“ automobilis, dėvintis RS ženklelį. Metraštyje yra tokios legendos kaip „Ford Escort RS 1600“, „Ford Sierra RS Cosworth“ ir keturiais ratais varomas 1992-ųjų „Ford Escort RS Cosworth“.
Kompaktiškas hečbekas turi „EcoBoost“ šeimos 2,3 litro darbinio tūrio turbininį variklį, generuojantį net 350 AG, dirbantį su šešių laipsnių mechanine pavara. Galinga jėgainė ir visi keturi varantieji ratai „Focus RS“ leidžia iki 100 km/h įsibėgėti vos per 4,7 sekundės.
Lietuvos gerbėjams pristatytas automobilis standartinėje savo įrangoje siūlo visų varančių ratų sistemą, galinčią iki 100 proc. sukimo momento perduoti į priekinius varančius ratus ir iki 70 proc. – į galinius.
Taip pat siūlomi „Brembo“ diskiniai stabdžiai, keičiamas važiavimo režimas, „Launch control“ funkcija, beraktė užvedimo ir start/stop sistemos, elektrinis vairo stiprintuvas, Bi-Xenon priekiniai žibintai su automatiniu reguliavimu ir LED dienos žibintais, garso sistema su 8 colių ekranu ir 9 garsiakalbiais, RS išmetimo sistema, RS galinis sparnas, sidabriniai 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai, dalinės odos interjero apdaila, sportinės „Recaro“ sėdynės.
RS standartinėje komplektacijoje aprūpintas vairuotojo ir keleivių oro sagos pagalvėmis, priminimu apie neužsegtus saugos diržus, „Isofix“ tvirtinimo taškais galinėje sėdynėje.
Papildomai taip pat galima užsakyti 19 colių kaltinius ratlankius, pasirinktinai „Stealth grey“, „Metallic“ ar unikalią „Nitrious blue“ spalvą, galinio vaizdo kamerą, elektra valdomą stoglangį, nuolatinio greičio palaikymo sistemą, šildomą vairą, sėdynes ir veidrodėlius, oda aptrauktas sportines „Recaro“ sėdynes, „Sony“ garso sistemą su 9 garsiakalbiais.
Automobilyje taip pat montuojama naujausia balsu valdoma komunikacijos sistema „SYNC 2“.