Kaltininkė – Japonijos „Mitsubishi Motors“, kurios akcijų kursas jau krito maždaug perpus, todėl kilo rimtų klausimų dėl automobilių gamintojos ateities.
Visureigių „Outlander“ gamintoja praėjusią savaitę pripažino, jog sukčiavo atlikdama bandymus, nes norėjo, kad kai kurie jos automobiliai atrodytų ekonomiškesni, negu iš tikrųjų yra.
Skandalas įgavo pagreitį, nes įmonė atskleidė, jog netinkamą testavimo metodą naudojo 25 metus – ilgiau, negu iš pradžių manyta.
Darbuotojai, kurių vardai neatskleidžiami, taip pat manipuliavo testavimo duomenimis, kad „Mitsubishi“ įgytų pranašumą prieš konkurentus.
600 tūkst. klastočių
Kol kas žinoma, kad suklastota daugiau kaip 600 tūkst. mažųjų automobilių, kurie buvo parduoti tik Japonijoje, duomenys.
Tarp šių automobilių yra modelių, pagamintų konkurentei „Nissan“, kuri ir atskleidė „Mitsubishi“ apgaulę.
Tačiau spėjama, kad sukčiavimo mastas gali būti gerokai didesnis ir suklastoti galėjo būti ir užsienyje parduotų automobilių rodikliai.
Išorės ekspertų grupė šiuo metu aiškinasi, kas ką žinojo ir kada. Tyrimą taip pat atlieka Japonijos reguliavimo institucijos.
Tačiau beveik neabejojama, kad įmonei, nesvarbu, ką išsiaiškins šie ekspertai ir institucijos, gresia didelės baudos ir ieškiniai.
Beje, prieš dešimtmetį kompanijos vardas taip pat buvo minimas bloguoju paaiškėjus, kad ji ilgą laiką slėpė informaciją apie savo automobilių dalių defektus.
„Mitsubishi“ tuomet vos pavyko išvengti žlugimo ir tai tik su išorės pagalba.
Kai kurie ekspertai mano, kad didžiausių Japonijos įmonių tinklas – „Mitsubishi“ grupė, su kuria automobilių gamintoja yra susijusi glaudžiais ryšiais, kompaniją išgelbės ir šįkart.
Gali „kristi galvos“
Du aukščiausio rango “Mitsubishi Motors“ vadovai dėl skandalo gali atsistatydinti.
Incidentas vos per savaitę maždaug perpus sumažino įmonės rinkos vertę. Tokią informaciją trečiadienį pateikia Japonijos žiniasklaida, praneša „Reuters“.
„Mitsubishi Motors“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Osamu Masukas apie savo ketinimus atsistatydinti jau yra sakęs keliems įmonės platintojams, teigiama dienraštyje „Yomiuri“.
Be to, kitas leidinys, „Mainichi“, nurodo, kad pasitraukti iš posto nusprendė ir įmonės prezidentas, generalinis administracijos direktorius Tetsuro Aikawa.
Šeštąja stambiausia Japonijos automobilių gamintoja laikoma “Mitsubishi Motors“ antradienį pripažino nuo 1991 metų ataskaitose mažinusi duomenis apie kai kurių modelių automobilių sunaudojamus degalus.
Pasak jos pareigūnų, bus steigiamas komitetas, tirsiantis susidariusią situaciją ir per tris ateinančius mėnesius
pateiksiantis tyrimo ataskaitą.
O. Masuko ir T. Aikawa atsistatydinti turėtų po to, kai komitetas paviešins savo išvadas. Oficialusis „Mitsubishi Motors“ atstovas spaudai pasklidusią informaciją komentuoti atsisakė.
Gudravo kitaip
Pernai savo įvaizdį gerokai sugadino Vokietijos „Volkswagen“, irgi ėmusis klastočių.
Tačiau skandalas, į kurį pateko Vokietijos automobilių milžinė, susijęs su programine įranga.
Ji buvo įdiegta maždaug 11 mln. visame pasaulyje parduotų automobilių su dyzeliniu varikliu ir padėjo klastoti taršos bandymų rezultatus, tad automobiliai atrodė mažiau taršūs, negu iš tikrųjų yra.
O „Mitsubishi“ testavimo rezultatus klastojo tam, kad atrodytų, jog jos automobiliai su vienu litru degalų gali nuvažiuoti didesnį atstumą.