Kertinis akmuo šiam kompleksui padėtas 1999 m. pavasarį. 2001 m. gruodį čia pradėta automobilių gamyba, o 2002 m. pavasarį duris atvėrė ekspozicijų erdvės ir pradėtos rengti ekskursijos.
Demonstravo prabangius modelius
Visus šiuos metus atvirojoje demonstracinėje gamykloje buvo atliekami galutiniai prabangaus „Phaeton“ sedano surinkimo darbai, o kai „Volkswagen“ koncernas įsigijo prabangią anglų markę „Bentley“, čia buvo ruošiami ir „Flying Spur“ modeliai.
Turtingi klientai per cechus atitveriančias stiklo pertvaras galėjo stebėti, kaip baigiami gaminti jų užsakyti limuzinai, buvo rengiamos ekskursijos ir iškilmingos modelių perdavimo ceremonijos.
Nuolat rengtos ir ekskursijos po automobilių gamyklą visiems pageidaujantiems, duris atvėrė „Volkswagen“ bendrovės ir jos automobilių istorijos ekspozicijos, surengti įdomių modelių pristatymai ir pan.
2016 m. kovą nutraukta „Volkswagen Phaeton“ gamyba. Kartu trumpam, tik 10 dienų, užsidarė ir „Stiklo manufaktūra“, o balandžio 8-ąją ji vėl atvėrė duris.
Naujasis akcentas – elektrinis mobilumas
Šįsyk – kaip ateities elektrinio mobilumo parodų centras. Planuojama, jog lankytojai jau netrukus galės stebėti gamybos erdvėse atliekamą įkraunamų hibridinių ir elektromobilių demonstracinę gamybą.
Rekonstruotoje „Stiklo manufaktūroje“ daug įdomybių. Gamintojas teigia, kad šiame parodų centre sukoncentruota 50 stambių interaktyvių demonstracinių objektų, neskaitant įprastų muziejinių vitrinų, plakatų ir televizijos ekranų.
Ko gero darbščiausias „Stiklo manufaktūros“ objektas – „Sport Coupé Concept GTE“ demonstracinis modelis, kuriam skirta didžiulė ekspozicija. Joje vienas automobilis išnarstytas įvairiais pjūviais.
„Volkswagen“ atstovai pažymi, kad tai leidžia susidaryti aiškesnį vaizdą, kaip veiks netolimos ateities aukšto įkraunamas hibridas.
Konceptas, kuriuo didžiuojasi
Iš anksto susitarus netgi galima užsisakyti bandomąjį važiavimą su šia unikalia transporto priemone Drezdeno miesto gatvėmis. O tiems, kam praktiniai testai ne prie širdies, gali „Stiklo manufaktūros“ apylinkėmis „pasivažinėti“ su „Sport Coupé Concept GTE“ virtualiu simuliatoriumi.
Minėtas modelis – tai keturių durų sportinio įkraunamo hibrido demonstracinis konceptas, kurio pavaros mechanizmą sudaro modifikuotas TSI benzininis variklis ir dviejų elektros motorų tandemas.
Bendra sistemos galia siekia 380 AG, o maksimalus greitis – 250 km/val. Važiuojant hibridiniu režimu, 100 km kelio sunaudojami maždaug 2 litrai benzino.
Šiuo metu „Volkswagen“ koncerno gamoje yra 9 elektromobiliai ir įkraunami hibridai. Iki 2020 m. šį parką turėtų papildyti dar 20 modelių.
Kitas ne mažiau įdomus eksponatas – permatomu kėbulu „apvilktas“ serijinės gamybos „Volkswagen e-Golf“ elektromobilis. Įdomiausi ir nuo įprasto automobilio besiskiriantys mazgai nudažyti ryškiomis, į akį krentančiomis spalvomis.
Pritaikytos modernios technologijos
Didelė ekspozicijų salė skirta „Volkswagen“ automobilių elektronikai ir vairavimo pagalbininkams.
Atsisėdus specialiose sėdynėse galima pasiklausyti vairavimo pagalbininkų įspėjamųjų signalų, aukštos raiškos ekranuose pasižiūrėti, ką būtent stebi automobilių priekinė, šoninė ir galinės vaizdo kameros ir sužinoti, kokius pavojus fiksuoja vadinamosios aklosios zonos jutiklis.
Informacinių ir pramogų zonoje galima sužinoti, kokios legendiniame „vieno litro automobilyje“ „Volkswagen XL1“ pristatytos elektronikos naujovės jau pritaikytos serijinės gamybos automobiliuose, savo asmeniniais išmaniaisiais telefonais išbandyti naujausias automobilinio junglumo galimybes bei taikomąsias programėles.
Vokiečiai tikina, kad rekonstruoti „Stiklo manufaktūros“ gamybiniai cechai tapo ne tik dar daugiau automatizuoti, bet ir universalesni. Todėl žiūrovai gali pamatyti daugiau elektromobilių bei prabangių modelių, tobulinamų „Stiklo manufaktūroje“.