Per visą gamybos laikotarpį buvo parduotą beveik 5 milijonai šių automobilių. Natūralu, kad nuo pirmojo egzemplioriaus pasirodymo šis modelis gerokai pasikeitė.
1996–2003 m.: koncepcija ir pirmasis modelis
1991 m. Frankfurto automobilių parodoje, koncepcinio modelio pavidalu, buvo pristatytas pirmasis „Mégane Scénic“. Jis sekė 1984 m. pradėto gaminti „Espace“ vienatūrio ir 1993 m. pasirodžiusio miesto automobiliuko „Twingo“ įtvirtintą „Renault“ praktiškumo įvaizdį. Oficialiai pasirodęs 1996 m., „Mégane Scénic“ pripažįstamas kaip pirmasis kompaktinis vienatūris.
„Renault“ dizaino vadovas Patrickas Le Quémentas 1988 m. pristatė savo idėją sukurti nedidelį, šeimyninį vienatūrį.
Parinktas vardas – „Scénic“, buvo angliško apibūdinimo „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car“ (liet. naujame, pažangiame automobilyje įkūnyta saugumo koncepcija) abreviatūra.
Apvalainų formų „Mégane Scénic“ atitiko laikmečio dvasią. Labai greitai dauguma didžiųjų Europos automobilių gamintojų prisijungė prie naujo kompaktinių vienatūrių segmento, kuris netrukus tapo svarbiu segmentu.
Nusitaikęs į šeimas, ieškančias „kokoną primenančio“ automobilio, koncepcinis „Scénic“ buvo įvertintas dėl erdvės, universalumo ir praktiškumo. Naujojo modelio didysis privalumas buvo platus funkcijų spektras, žaismingas jų pateikimas ir pritaikymas visiems automobiliu važiuojantiems žmonėms.
Nors ir mažesnis nei „Espace“, „Mégane Scénic“ buvo šeimos poreikius visiškai tenkinantis automobilis. Koncepcinis modelis ir „Mégane Scénic“ buvo sukurti „pasitelkiant į pagalbą“ „Renault“ darbuotojų vaikus: taip salone atsirado daug dėtuvių ir kitokių smulkių daiktų laikymo vietų.
Trys galinės sėdynės buvo atskirtos viena nuo kitos, su nulenkiamais padėklais, pritvirtintais ant priekinių sėdynių atlošų nugarėlių, ir dėtuvėmis grindyse. Stačiakampės formos bagažinė suteikė erdvę kroviniams, kurią leido išnaudoti keičiamo aukščio bagažinės uždangalas.
Iš pradžių buvo sumanyta kiekvieną sėdynę papuošti skirtingos spalvos apmušalais, taip kiekvienam salone esančiam asmeniui leidžiant pasijusti esant individualioje erdvėje. Ši idėja buvo realizuota ribotos serijos modelyje „Kaléido“, kurio salono apmušalai buvo derinami prie kėbulo spalvos.
„Mégane Scénic“ pristatė technologijos naujoves, kurios vėliau buvo panaudotos kituose serijiniuose „Renault“ modeliuose. Tarp jų buvo perdirbamų medžiagų panaudojimas ir ABS sistema, suderinta su automatine pavarų dėže.
1997 m. „Mégane Scénic“ pelnė „Europos metų automobilio“ titulą. 1999 m. modelis buvo atnaujintas.
2003–2009 m.: įsitvirtinimas rinkoje
Įvertinę pirmosios kartos sėkmę, kompaktinio vienatūrio idėją perėmė kiti gamintojai, tad „Scénic“ turėjo konkuruoti su tokiais varžovais kaip „Opel Zafira“ ir „Citroën Xsara Picasso“. Kaip tikina „Renault“ atstovai, antros kartos „Scénic“ išsaugojo markės pranašumą šiame segmente.
„Scénic“ išorės dizainas perteikė jo „giminystės ryšius“ su „Mégane“ hečbeku ir pirmtaku, pirmosios kartos „Scénic“. Jis perėmė hečbeko dizainą ir pabrėžtas, geometrines linijas, išlaikydamas patogų ir funkcionalų salono išdėstymą.
„Renault“ giriasi, kad vieninteliam „Scenic“ buvo siūlomos net trys skirtingos modifikacijos: 4,30 metro ilgio versija su trumpa baze ir ilgesnė (4,50 m ilgio) versija su 5 arba 7 vietų salonu.
Antrosios kartos „Scénic“ buvo su specialiu prietaisų skydeliu, išskiriančiu jį iš visos „Mégane“ gamos.
Šis „Scénic“ taip pat turėjo stumdomą centrinę dėtuvę, salono apžvalgos veidrodėlį ir galines sėdynes, kurias sulanksčius suformuojamos lygios grindys.
Salone buvo dar daugiau dėtuvių, o jų bendras tūris – 91 litras. Vienatūris buvo aprūpintas šiuolaikinėmis technologijomis, tarp kurių buvo automatinis stovėjimo stabdys, ksenono dujų išlydžio priekiniai žibintai, padangų slėgio stebėjimo sistema, pastovaus greičio palaikymo ir greičio ribojimo sistema bei pagalbinė statymo sistema.
Sėdėsena išliko ganėtinai aukšta, o vairo ratas nuleistas į labiau vertikalią padėtį. Viena iš svarbiausių naujienų buvo į prietaisų skydelį įmontuota pavarų jungimo svirtis.
2003 metais „Euro NCAP“ testuose antros kartos „Scénic“ pelnė penkių žvaigždučių įvertinimą.
2009–2016 m.: dėmesys komfortui
Trečiosios kartos „Scénic“ ir „Grand Scénic“ pasirodė 2009 m. Ženevos automobilių parodoje. Siekiant prisitaikyti prie besikeičiančio pasaulio lūkesčių, klientams pasiūlyta daugiau komforto.
Svarbiausias pokytis buvo pastebimi skirtumai tarp „Scénic“ ir „Grand Scénic“ dizaino.
„Scénic“, kaip „Mégane Coupé“, perėmė centrinę oro įsiurbimo angą su lygaus chromo apdaila. Tuo metu „Grand Scénic“ išsiskyrė bumerango formos galiniais žibintais, kurie skirtingai nei atgal pasukti mažesniojo modelio žibintai juosė automobilį priekio link.
Išsaugodami pirmosios kartos privalumus, naujieji „Scénic“ ir „Grand Scénic“ pasižymėjo didžiulėmis dėtuvėmis (iki 92 litrų visame salone).
Modulinė interjero struktūra patobulinta įrengiant vidurinę sėdynių eilę, kurią sulanksčius kartu su priekine keleivio sėdyne suformuojamos lygios grindys.
Saugumas liko „Renault“ prioritetas ir šis „Scénic“ „Euro NCAP“ saugumo testuose vėl gavo didžiausią penkių žvaigždučių įvertinimą.
Siekiant padidinti vairavimo malonumą, pertvarkyta trečiosios kartos modelio važiuoklė.
2012 m. „Scénic“ buvo papuoštas nauja priekine dalimi, pradėti montuoti nauji varikliai. 2013 m. automobilis prisijungė prie likusios „Renault“ gamos, įgydamas naują markės tapatybę.
Nuo 2016 m.: naujos kartos „Scenic“
2011 m. Ženevos automobilių parodoje „Renault“ pristatė „R-Space“. Šis koncepcinis modelis atskleidė naujas kompaktinių vienatūrių tobulino tendencijas. Vienas automobilis turi tenkinti daug skirtingų poreikių, būti vienu metu yra ir stilingas, ir patogus.
„R-Space“ akį traukė tiesiomis linijomis, salonas atrodė originaliai su „pintomis“ priekinėmis sėdynėmis, erdvė gale suprojektuota tarsi modulinė žaidimų teritorija, užpildyta 27-iomis spalvotomis žaidimų kaladėlėmis.
Trijų cilindrų, 900 kub. cm tūrio „Energy TCe“ variklis su dviejų sankabų EDC transmisija pasiekė 110 AG.
„Renault“ skelbia, kad „R-Space“ buvo lyg įkvėpimas ketvirtosios kartos „Scénic“ modeliui, kuris buvo pristatytas 2016 m. Ženevos automobilių parodoje.