Iš pradžių įmonė gamino lėktuvų variklius, bet pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui teko skubiai ieškoti naujos verslo krypties. Taip BMW ėmėsi automobilių gamybos ir per 100 metų tapo viena iš garsiausių sportiškų automobilių gamintojų pasaulyje.
Per visą šimtmetį Bavarijoje buvo sukurta gausybė automobilių, kurie užpildė ir Lietuvos kelius, ir vairuotojų svajones.
Įspūdingo jubiliejaus proga Lrytas.lt išrinko įspūdingiausius, svarbiausius ir ryškiausius visų laikų BMW modelius. Tiesa, tarp jų ne atsitiktinai nėra pačių naujausių modelių – jiems dar reikia laiko įrodyti neblėstančiam populiarumui, kokiu pasižymi šio devynetuko žvaigždės.
BMW 328 (1936-1940)
Jau prieš 80 metų šis modelis nukreipė BMW į sportiškumą. Vos 830 kg sveriantis 2 litrų darbo tūrio 80 AG varikliu varomas automobilis galėjo pasiekti 150 km/val greitį ir buvo vienas iš greičiausių to meto modelių.
BMW 328 pelnė pergales daugybėje garsiausių lenktynių – savo klasėje Le Mane, „Mille Miglia“, Alpių ralyje ir kitose.
Dvivietis rodsteris žavi vairuotojus iki šiol ir yra vienas iš labiausiai vertinamų kolekcinių BMW modelių.
BMW 507 (1956-1959)
Tai – vienas iš gražiausių ir pačių rečiausių BMW modelių. Nedidelis galiniais varomas rodsteris su 3,2 litrų darbo tūrio V8 formos 150 AG varikliu buvo sukurtas kaip konkurentas dailiems, bet negalingiems britiškiems modeliams.
Tačiau dėl didžiulės kainos (26,5 tūkst. Vokietijos markių, apie 110 tūkst. eurų pagal šių laikų vertę) buvo parduota vos 252 tokie automobiliai. Du iš jų buvo įsigijęs pats rokenrolo karalius Elvis.
Šis projektas vos nenuvarė BMW į bankrotą. Įmonę nuo jo išgelbėjo investuotojas Herbertas Quandtas. BMW atsistojus ant kojų jis tapo multimilijonieriumi, o H.Quandto vaikams vis dar priklauso apie trečdalis koncerno akcijų.
BMW 2002 (1968-1975)
Šis modelis – ryškiausias iš visos BMW „Naujosios klasės“, padėjusios įmonei įveikti finansinę krizę. Tai buvo praktiškas, patogus, bet nenuobodus automobilis.
2 litrų darbo tūrio 101 arba 119 AG variklis nebuvo itin galingas, bet pasižymėjo neįtikėtinu patikimumu. Vis tik BMW negalėjo neparuošti sportiškos modelio versijos. BMW 2002 su turbina turėjo net 170 AG ir įėjo į istoriją kaip pirmasis modelis su turbina Europoje.
BMW 3.0 CSL (E9, 1972-1975)
Originalus BMW E9 kupė buvo pakankamai įspūdingas automobilis ir be sportinių patobulinimų, bet būtent sportiškiausia jo versija, Europos kėbulinių automobilių čempionatui pritaikyta 3.0 CSL įėjo į istoriją kaip vienas iš įspūdingiausių lenktyninių automobilių, naudotų ir keliuose.
3 litrų darbo tūrio 206 AG varikliu varomas automobilis buvo gaminamas su itin lengvomis kėbulo detalėmis, išlengvintu salonu ir be jokių papildomai sveriančių pagražinimų.
Automobilis itin įspūdingai atrodė su pilnu lenktyniniu kėbulo apdailos paketu. Įdomu tai, kad perkant BMW 3.0 CSL sparnai nebūdavo uždėti ant automobilio, nes juos naudoti Vokietijoje buvo nelegalu. Detales pirkėjas rasdavo įsigyto BMW bagažinėje.
BMW 6 klasė (E24, 1976-1989)
Šis modelis pratęsė sportinių BMW sėkmę ir iki šiol yra vienas geidžiamiausių istorinių modelių, ieškantiems ir greičio, ir grožio. Pirmoji BMW 6 karta pralenkė laiką bent pora dešimtmečių.
Jo silpniausia versija 628CSi turėjo „tik“ 184 AG, o galingiausia, M, versija – net 286 AG variklį, naudotą ir vieninteliame BMW superautomobilyje M1. Šis modelis galėjo įsibėgėti iki 100 km/val vos per 6,1 sek. ir buvo standartiškai komplektuojamas su riboto praslydimo diferencialu, kuris leidžia automobiliui slysti šonu.
Nepaisant to, komforto įranga taip pat stebino – pirkėjai galėjo užsisakyti verstos odos sėdynes, kondicionierių su atskira vėdinimo zona gale bei gėrimų šaldytuvą.
BMW M1 (1978-1981)
Vienintelis BMW superautomobilis atspindi viską, ką BMW iki tol buvo sukūrusi geriausio. Dvivietis automobilis su varikliu viduryje buvo sukurtas ir bendro naudojimo keliams tam, kad analogiškas modelis gautų leidimą dalyvauti lenktynėse.
3,5 litro darbo tūrio 277 AG variklis leisdavo automobiliui įsibėgėti iki 260 km/val, o lenktyninės „turbo“ versijos išspausdavo net iki 850 AG.
Šį automobilį BMW „Motorsport“ padalinys kūrė kartu su „Lamborghini“, o dizaino autorius – legendinis Giorgetto Giugiaro. Per trejus metus buvo pagaminti vos 453 BMW M1.
BMW 3 klasė (E30, 1982-1993)
Tai vienas iš pačių populiariausių ir skirtingiausių BMW modelių. Jis buvo gaminamas net 5 kėbulų tipais, iš kurių buvo dvi skirtingos kabrioleto versijos, ir per 20 skirtingų variklių, turinčių nuo 89 iki 235 AG.
Garsiausia šio modelio versija – M3, turinti ne tik 2,3 litro 197 AG variklį, bet ir itin įdomaus dizaino, „pūstą“ kėbulo apdailą.
BMW E30, Lietuvoje dar vadinama „chuliganke“, buvo labai populiari ir mūsų šalyje. Dabar dauguma jų jau iškeliavo į metalo laužą, bet vis dar yra entuziastų, kurie išsaugojo šių sportiškų, labai patikimų ir maloniai valdomų automobilių.
BMW 850CSi (E31, 1989-1999)
Tai vienas iš egzotiškiausių, mažiausiai praktiškų, bet labiausiai kraują kaitinančių BMW modelių. Didžiulis prabangus ir galingas kupė buvo gaminamas su penkiais skirtingais varikliais, iš kurių mažiausias buvo 4 litrų ir 286 AG V8, o galingiausias – 5,6 litrų 381 AG V12, perimtas iš prototipinio M8, kuris taip ir nebuvo pradėtas gaminti.
Visa automobilio važiuoklė buvo perkurta specialiai sportiškam vairavimui, o visi Europoje parduoti BMW 850CSi turėjo visus vairuojamus ratus.
BMW 3 klasė (E46, 1998-2007)
Ši trečioji klasė kiekvienais savo gamybos metais patekdavo į „Car and Driver“ žurnalo geriausių automobilių dešimtuką ir buvo vienas iš populiariausių visų laikų BMW modelių.
Paprastesnės automobilio versijos pasižymėjo patvarumu ir taupumu, o sportiška M3 versija turėjo net 343 AG ir iki 100 km/ val galėjo įsibėgėti vos per 4,7 sek. Šie automobiliai iki šiol išlieka populiarūs antrinėje rinkoje ir bėgant metams jų kaina sparčiai nekrenta.