„Optima Sportswagon“ yra pirmasis „Kia“ populiariajam D segmentui priklausantis šeimyninis universalas.
„Sportswagon“ išsaugojo tokius pat matmenis, kaip ir sedanas (plotis – 1860 mm, ilgis – 4855 mm), tik vardan didesnės bagažinės „ūgtelėjo“ 5 mm (1470 mm). Jis turi 553 l talpos bagažinę.
Gausi pramoginė įranga
„Optima Sportswagon“ modelis aprūpintas naujausia „Kia“ audiovizualine navigacine (AVN) sistema, turinčia 7.0 arba 8.0 colių lietimui jautrų ekraną. „Kia“ AVN sistema palaiko Europos rinkoje itin populiarią DAB skaitmeninio radijo funkciją.
Naujasis „Optima Sportswagon“ taip pat bus vienas pirmųjų „Kia“ modelių, turinčių „Android Auto“ sistemą, kuri leidžia prijungti „Android“ operacinę sistemą turinčius telefonus (5.0 „Lollipop“ ir aukštesnio lygio) bei „Apple CarPlay“ sistemą, skirtas „iPhone 5“ ir naujesniems telefonams.
„Android Auto“ leidžia vairuotojui prisijungti prie savo mobilaus telefono ir pasiekti jame esančias programėles ir funkcijas, tokias kaip balsu valdomą „Google Maps“ navigacinę sistemą bei į balso komandas reaguojančią skambinimo ar trumpųjų žinučių rašymo funkciją. „Android Auto“ taip pat suteikia galimybę vartotojams perkelti muziką iš „Google Play Music“ sistemos.
„Apple CarPlay“ sistemos privalumais „Sportswagon“ vairuotojai galės mėgautis nuo 2016 m. pabaigos. Ši sistema taip pat leis ilsėtis rankoms ir koncentruoti dėmesį į kelią, nes daugelį funkcijų bus galima valdyti balsu – ieškoti patogaus maršruto „Apple Maps“ žemėlapiuose, skambinti ar rašyti trumpąsias žinutes.
Kompanijos „TomTom“ palaikoma navigacinė sistema pateiks naujausius duomenis apie eismo sąlygas, greičio apribojimus bei orų prognozes. „Optima Sportswagon“ pirkėjams Europoje šios sistemos paslaugos bus nemokamos 7-erius metus nuo automobilio įsigijimo dienos.
Automobilio standartinės įrangos sąrašui priklauso pramoginė sistema, turinti lietimui jautrų ekraną bei 6 garsiakalbius. Reiklesni melomanai taip pat galės rinktis galingą 590 vatų „Harman Kardon Premium Sound“ sistemą su 8 garsiakalbiais, išoriniu stiprintuvu, žemų dažnių garsiakalbiu bei „Clari-Fi MP3“ technologijomis.
„Optima Sportswagon“ turės belaidę mobiliųjų prietaisų įkrovimo sistemą. 5W kroviklis leis pakrauti telefoną ar kitą įrenginį bet jokio laido tiesiog važiuojant automobiliu.
Maža to, ši įkrovimo sistema turi nepažįstamo įrenginio identifikavimo funkciją. Sistema pradeda veikti tik tada, kai pakrovimo vietoje padedamas su ja suderintas prietaisas. Ji taip pat įspėja vairuotoją, jeigu jis lipa iš automobilio palikęs mobilųjį prietaisą ant krovimo pado. Telefono baterijos įkrovimo lygį sistema pateikia prietaisų skydelyje. Kraunami prietaisai yra apsaugoti nuo perkaitimo.
Priklausomai nuo įrangos paketo, „Optima Sportswagon“ kūrėjai numatė du USB lizdus: vieną priekyje, kitą gale.
Priklausomai nuo rinkos, kurioje bus parduodamas modelis, gamintojai pasirūpino ilgu kasdieninį vairavimą palengvinančios įrangos sąrašu. Viena iš jų – 360 laipsnių aplinką stebinti „Around View Monitor“ vaizdo sistema. Keturios kameros pateikia automobilio vaizdą iš viršaus ir padeda vairuotojui patogiau manevruoti statant automobilį.
Pagalbinės įrangos sąraše galima rasti „Smart Parking Assist System“ (SPAS) sistemą, kuri automatiškai pastato automobilį į pasirinktą vietą. Į vairo judesius reaguojanti „Dynamic Bending Headlamps“ apšvietimo sistema taip pat yra numatyta.
Pusė – iš sustiprinto plieno
51 proc. „Optima Sportswagon“ kėbulo sudaro itin tvirtas ir smūgiams atsparus plienas (AHSS). Šią medžiagą inžinieriai naudojo statramsčiams, šoniniams slenksčiams, priekinėms ratų arkoms. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas automobilio stogo konstrukcijai.
Nuo smūgių ir rimtų sužeidimų eismo įvykių metu vairuotoją ir keleivius saugo vairuotojo kelių ir keleivio saugos oro pagalvės, dvi priekinės šoninės pagalvės ir dvi saugos oro užuolaidos. Visa ši pasyvaus saugumo įranga priklauso standartinės įrangos paketui.
„Kia“ „Vehicle Stability Management“ (VSM) sistema priklauso standartinės įrangos paketui. Ji skirta saugumui stabdant ir įveikiant posūkius.
Kitos saugumo technologijos:
„Advanced Smart Cruise Control“ (SCC) sistema, kuri automatiškai reguliuoja „Optima“ greitį ir išlaiko saugų atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės.
„Autonomous Emergency Braking“ (AEB) sistema, kurios ilgo nuotolio radarai užfiksuoja galimą susidūrimą su kita transporto priemone ar pėsčiuoju ir ima stabdyti automobilį.
„Lane Keeping Assist System“ (LKAS) sistema, stebinti, ar automobilis neišklysta iš eismo juostos ženklinimo ribų ir automatiškai nukreipia automobilį atgal į eismo juostą.
„High Beam Assist“ (HBA) sistema, kuri automatiškai reguliuoja žibintus, atsižvelgiant į eismo sąlygas.
„Speed Limit Information Function“ (SLIF). Šios sistemos davikliai stebi kelio ženklus ir prietaisų skydelyje juos atkartoja.
„Blind Spot Detection“ (BSD) sistema, kuri įspėja vairuotoją, kai sunkiai matomoje zonoje atsiranda kita transporto priemonė.
„Rear Cross Traffic Alert“ (RCTA) sistema, įspėjanti apie kitas transporto priemones, kai važiuojate atbuline eiga.
Patobulinta važiuoklė ir varikliai
Tobulindami „Kia Optima“ pakabą, „Sportswagon“ inžinieriai pakabos priekinius ir galinius pakabos tvirtinimo taškus perkėlė šiek tiek arčiau krašto, kad automobilis riedėtų tolygiau net ir nelygia kelio danga.
Galinė naujojo modelio pakaba turi didesnes dvigubas svirtis. Jos tvirtinimai yra didesni ir patvaresni.
Naujasis „Optima Sportswagon“ turi naują elektroninę vairo stiprintuvo sistemą (R-MDPS). Europos rinkai skirtuose modeliuose su 1,7 l CRDi varikliu ir GT serijos modeliuose ji priklauso standartinės įrangos sąrašui.
Itin reiklūs savo automobiliui pirkėjai gali rinktis elektroninę pakabos sistemą su vidiniais vožtuvais (ECS). ECS atsižvelgiant į vairavimo režimą valdo kiekviename amortizatoriuje esančius vožtuvus. Ši sistema yra sujungta su G (perkrovų) sensoriais ir variklio valdymo kompiuteriu.
Abiejuose priekiniuose ratuose sumontuota po vieną G sensorių. Naudodamasi šiais jutikliais, ECS sistema analizuoja vairo pasukimus, akceleratoriaus pedalo poziciją bei kelio sąlygas ir parenka pakabos kietumo lygį – kietesnį sportišką arba minkštesnį komfortišką.
Nuo pat prekybos pradžios modeliai su 2,0 l T-GDI varikliu ir GT serijos modeliai turės šią sistemą standartinės įrangos sąraše. Ji taip pat galės būti derinama su modeliais, turinčiais 1,7 l CRDi dyzelinį variklį.
Įprastas „Optima Sportswagon“ gali būti komplektuojamas su 139 AG/340 Nm 1,7 l CRDi dyzeliniu arba 160 AG 2,0 l CVVL benzininiu varikliu, o GT versija – 2,0 l benzininiu varikliu su turbokompresoriumi ir tiesioginio degalų įpurškimo sistema.
Prekybos salonus Europoje naujasis „Optima Sportswagon“ pasieks ketvirtąjį šių metų ketvirtį. Jis turės 7-erių metų 150 tūkst. km garantiją. Europos rinkai skirtas modelis bus gaminamas „Kia“ Hwasungo gamykloje Korėjoje.