Siekdama įgyvendinti ambicingus planus, keturis varančiuosius ratus siūlys miesto visureigiams „Edge“ ir „Kuga, pikapui „Ranger“, vienatūriams „Galaxy“ ir S-Max, vidutinės klasės „Mondeo“, prabangiai linijai „Vignale“, komerciniam automobiliui „Transit“ ir naujajam sportiškam hečbekui „Focus RS“.
Tikisi parduoti daugiau visureigių
„Ford“ taip pat planuoja šiemet Europoje parduoti 200 tūkst. miesto visureigių, t. y. tris kartus daugiau nei 2013 metais.
Koncerno garbę šioje klasėje gins net trys atstovai – kompaktiškasis „EcoSport“, vidutinės klasės „Kuga“ ir aukštesnės klasės „Edge“.
Atnaujintas „EcoSport“ šiemet jau bus komplektuojamas ir su vieno litro darbinio tūrio trijų cilindrų turbininiu varikliu, išvystančiu 140 AG.
Tuo tarpu „Kuga“ šiemet praturtės naujos kartos „Ford“ balsu valdoma komunikacijos sistema „Sync2“.
Automobilių rinkos analizės centras IHS prognozuoja, kad „Ford“ dalis Europos lengvųjų automobilių rinkoje padidės nuo 20 proc. 2014-aisiais, iki 27 proc. 2020 metais.
Įmantri RS modelio pavara
Vienas įdomiausių ir labiausiai laukiamų automobilių – „Ford Performance“ padalinio sukurtas „Focus RS“.
350 AG galios hečbekui „Ford“ sportinio padalinio inžinieriai sukūrė naują visų varančių ratų sistemą su traukos paskirstymo sistema.
Abu galiniai ratai turi elektronikos valdomą sankabų komplektą, reguliuojantį traukos paskirstymą ašims ir kiekvienam ratui atskirai. Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, automobilis gali būti varomas visais ratais po lygiai, galiniais ratais, ar vienu galiniu ratu.
Traukos paskirstymą užtikrina sistemos procesorius, per vieną sekundę apdorojantis 100 skirtingų jutiklių siunčiamą informaciją ir paskirstantis galią sankabų sistemos ir priekyje esančio reduktoriaus pagalba.
Pavyzdžiui, atliekant kairįjį posūkį 70 proc. traukos atitektų galinei ašiai, tačiau kairysis galins ratas gautų vos 10 proc. – 90 proc. galinei ašiai perduodamos traukos atitektų išorinėje posūkio dalyje esančiam dešiniajam ratui.
Kitų modelių sistemos
Vienatūriams, miesto visureigiams ir „Mondeo“ „Ford“ pritaikė kuklesnę sistemą. Sistema nejuntamai keičia traukos perdavimo proporcijas priekinei ir galinei ašiai, reaguodama į važiavimo sąlygas.
Nors įprastu važiavimo režimu šie automobiliai yra varomi priekinių ratų, elektromagnetinė sankaba gali per 20 milisekundžių įjungti galinę ašį ir paskirstyti trauką po lygiai abiem ašims arba, jei to reikia, 100 proc. traukos perduoti galiniams ratams.
Šiek tiek kitokia keturių ratų pavara diegiama į komercinį „Ford Transit“. Čia daugiausia dėmesio skiriama degalų taupymui, todėl didžiąją laiko dalį sistema daugiausia darbo duoda galinei ašiai.
Tiesa, vairuotojas pats gali įjungti nuolatinę keturių ratų pavarą jei važiavimo sąlygos atrodo tam tinkamos.
„Ford Ranger“ paprastai važiuoja sudėtingiausiais maršrutais, todėl šiame pikape galima įjungti nuolat veikiančią keturių varančiųjų ratų sistemą važiuojant iki 120 km/h greičiu, pavarų dėžė turi pažeminto laipsnio pavarą, taip pat galima blokuoti galinį diferencialą.