Sutrumpintame sąraše, kuris buvo paskelbtas kiek anksčiau, buvo net 40 automobilių, kurie atitiko konkurso reikalavimus. Dabar 33 iš jų liko už borto, įskaitant tokius modelius kaip „Alfa Romeo Giulia“, „Infiniti Q30“, „Tesla Model X“, „Toyota Mirai“, „Ford Mustang“ ar „Land Rover Discovery Sport“.
Tam, kad galėtų dalyvauti šiame konkurse automobilis per šiuos metus turi būti parduodamas mažiausiai penkiose Europos šalyse. Balsavimas vyksta dviem etapais, o nugalėtojas bus paskelbtas vasario 29 d. vyksiančioje Ženevos automobilių parodoje.
Primename, kad praėjusiais metais geriausiu Europos automobiliu tapo naujos kartos „Volkswagen Passat“, o dar metais anksčiau – kompaktinės klasės hečbekas „Peugeot 308“.
2016 m. Europos metų automobilio konkurso finalininkai:
„Audi A4“
Šiek kiek pasikeitė penktos kartos modelio išorės dizainas, o gerokai smarkiau – interjeras. Automobilis ūgtelėjo, tačiau tapo šiek tiek lengvesnis. Sedanui siūlomi keturių ir šešių cilindrų benzininiai bei dyzeliniai motorai, kurių galia apima diapazoną nuo 150 iki 272 AG.
7 serijos BMW
Vasarą pristatytas bavarų gamintojo flagmanas vizualiai labai primena savo pirmtaką, tačiau tai visiškai naujas automobilis, kuriam taip pat pavyko atsikratyti net iki 200 kg viršsvorio.
Interjeras iš pagrindų pertvarkytas, o to kovoje su S klasės „Mercedes-Benz“ tikrai prireiks.
„Jaguar XE“
Tai yra britų atsakymas prabangiems vidutinės klasės konkurentų modeliams, tarp kurių yra ir jau minėtas „Audi A4“. Sedanas publikai buvo pristatytas praėjusių metų Paryžiaus automobilių parodoje, o šiemet pagaliau pasiekė prekybos salonus.
„Mazda MX-5“
Vienas populiariausių visų laikų roudsterių pagaliau persikėlė į XXI a. „Kodo“ dizaino filosofija, lengvesnė važiuoklė, šiuolaikiškos technologijos ir nauja variklių gama daro jį labai pavojingą varžovą bet kuriam sportiškam kabrioletui.
„Opel Astra“
Tai yra automobilis, kurį šiais metais geriausiu jau paskelbė Lietuvos automobilių žurnalistai. Hečbekas yra trumpesnis ir žemesnis už praėjusios kartos modelį, tačiau siūlo daugiau erdvės.
Griežta dietos programa leido jam numesti iki 200 kg svorio. Elegantiškas išorės dizainas taip pat bus vienas iš kozirių kovoje su nuolatiniais segmento konkurentais – „Volkswagen Golf“, „Ford Focus“ ir „Renault Megane“.
„Škoda Superb“
Didžiausias čekų gamintojo modelis konkuruoja ne tik su labai artimu giminaičiu „Volkswagen Passant“, bet ir su šiuolaikišku „Ford Mondeo“.
Automobilis sukonstruotas ant MQB modulinės platformos dabar siūlo daugiau erdvės, o variklių gamoje – dyzeliniai ir benzininiai agregatai, kurių galia siekia nuo 120 iki 280 AG.
„Volvo XC90“
Solidžių gabaritų švedų miesto visureigis yra gerokai prabangesnis už pirmtaką. Jis sukonstruotas ant SPA platformos, kuri taip pat bus pagrindas ir naujiems S90 bei V90 modeliams. Variklių gamoje – net keletas keturių cilindrų motorų.
Galingiausią gamoje, „T8 Hybrid“ modelį varo hibridinė 2,0 l benzininio variklio su mechaniniu kompresoriumi ir turbina bei elektros motoro jėgainė, išvystanti maksimalią 400 AG galią.