Čia prasidėjo jau devynioliktą kartą pamečiui Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamo konkurso „Metų automobilis 2016“ bandymų stovykla.
Vertina pagal klasę
„Vairuotojų neskirstau pagal lytį, todėl ir vertindama automobilius nemanau, jog egzistuoja vyriški ar moteriški kriterijai, – sako naujienų portalo lrytas.lt automobilių rubrikos redaktorė Ilona Steponėnė. – Vertindama automobilį stengiuosi kiek įmanoma labiau įsijausti į tos kategorijos automobilio pirkėją.
Jei tai visureigis – ar jis pakankamai pravažus, talpus, patogus? Jei sportinis automobilis – koks jo valdomumas ir dinamika, jei kompaktinės klasės modelis – daugiau dėmesio tenka skirti taupumui, komfortui ir praktiškumui. Be abejo, labai svarbu ir naujausios technologijos, bendras važiavimo komfortas bei kokybė“.
Ilona teigia, jog automobilio vertinimas jai primena statinės konstravimą: jei viena lenta yra trumpa, kad ir kokio ilgio bebūtų kitos – statinė vis tiek išeis maža. Todėl pirmenybę ji teikia automobiliui, kuris aprėptų kuo daugiau svarbių savybių.
„Savo pirkėją ras visi konkurse dalyvaujantys automobiliai, – neabejoja teisėja Ilona. – Besirenkantiems naują keturratį labai svarbu įsiklausyti į savo poreikius bei norus ir patiems neįsprausti savęs į stereotipų rėmus – tuomet pasirinktas modelis tikrai džiugins“.
Atsakingas komisijos darbas
„Nelengva būtų per savaitę išbandyti tiek daug automobilių, tačiau ne visi konkurso dalyviai vertinimo komisijos nariams yra „terra incognita“, – sako projekto koordinatorius Valdas Valiukevičius. – Daugelį jie jau išmėgino naujų automobilių pristatymuose Europos šalyse ir Lietuvoje“.
V.Valiukevičius pasidžiaugė, jog vertinimo komisijai pavyko sudaryti geras darbo ir poilsio sąlygas. Bandymų poligono baze vėl tapo „Europa Royale Druskininkai“ viešbutis, visi automobiliai testuojami vienodomis, patikimomis „Continental“ padangomis, o į visų pretendentų į geriausiojo karūną bakus pilami vienodi „Neste“ degalai.
Įskaitant ir šį, „Metų automobilio 2016“ konkursą, lietuviškuose geriausiojo rinkimuose iš viso jau dalyvavo per pusę tūkstančio, o tiksliau – 511 naujausių automobilių, iš kurių tik 18 pavyko laimėti rinkimus.
„Išrinkti verčiausią karūnos – nemenką galvos skausmą sukeliantis, atsakingas, tačiau kartu ir malonus darbas, – po pirmosios bandymų dienos įspūdžiais dalijosi jauniausioji iš teisėjų, tik šiemet jų gretas papildžiusi dienraščio „Verslo žinios“ automobilių ir transporto korespondentė Dina Sergijenko.
– Iš 38 kandidatų išsirinkti pačiai patinkantį automobilį būtų kur kas paprasčiau. Visada juokiuosi, jog esu labai paprasta ir mane tenkintų automobilis, turintis 200 AG variklį, hečbeko kėbulą ir gerai grojančią audio sistemą.“
Praktiškas įdomaus konkurso prizas
Tačiau galvodama apie metų automobilį Dina pirmiausia mąsto apie Lietuvos vairuotojus, norinčius turėti pakankamai taupų, talpų, praktišką, patikimą, inovatyvų ir nesikandžiojantį kaina automobilį. Būtent šiais kriterijais vadovaudamasi ji vertina konkurso dalyvius.
Vertinimo komisija ne tik testuoja konkurso dalyvius, bet ir kviečia su jais susipažinti visuomenę. Toks naujausių automobilių pristatymas rengiamas ketvirtadienį, lapkričio 19 d. 17 val. Alytaus Rotušės aikštėje.
Dzūkijos sostinės gyventojai ir miesto svečiai turės progą ne tik įdėmiau susipažinti su karščiausiomis konkurso naujovėmis, bet ir galimybę dalyvauti autodartų rungtyje, po kurios trims laimingiesiems – šios rungties nugalėtojams – bent iki naujųjų metų neteks rūpintis degalais.
Mat konkurso partneris – UAB „Neste Lietuva“, valdantis „Neste Oil“ degalinių tinklą, įsteigė jiems labai praktiškus prizus – degalų korteles.