Vertinimo komisija su naujaisiais automobiliais supažindins ir visuomenę. Alytiškių ir miesto svečių tokia galimybė laukia jau lapkričio 19 d., 17 val., kai konkurso dalyviai bus išrikiuoti savivaldybės aikštėje.
Tokios pažintys įdomios visiems, nors kiek besidomintiems technika ir jos pažanga. Metų automobilio konkursai tam bene geriausia proga, nes kiekvienais metais rinkimuose dalyvauja kelios dešimtys naujausių automobilių.
Tai patvirtina ir šiemetinis konkursas bei jame besivaržantys net 38 pretendentai, tarp kurių, kaip pastebėjo vertinimo komisijos narys, laidos „Motorai“ vedėjas ir delfi.lt portalo atstovas Jurgis Paplaitis, nestinga tikrai įdomių miesto ir šeimos automobilių.
„Kalbant apie mažuosius automobilius, bene labiausiai laukta naujiena – naujasis „Fiat 500“. Automobilį pelnytai galima vadinti kultiniu, o dabar jis gali pasigirti kokybiškesne apdaila, subtilesnėmis dizaino detalėmis ir šiuolaikiška multimedijos įranga“, – akcentavo vienas iš dešimties komisijos narių.
Dar vienas Jurgio šių metų atradimas – didysis „Fiat 500X“, ne tik dailiai atrodantis, bet ir praktiškas, išsiskiriantis įdomaus dizaino, patogiu salonu.
O kas miesto automobilyje ieško griežtesnių formų, gali rinktis jo „pusbrolį“ „Jeep Renegade“ – ne tik originaliai atrodantį, bet ir pasižymintį puikiomis savybėmis bekelėje. Pasak J. Paplaičio, tai tikrai praktiška mašina, kam nereikia didelio automobilio.
Tęsdamas kalbą apie originalesnius konkurso automobilius, pašnekovas išskyrė ir „Kia Soul EV“ – pernai pristatyto antros kartos „Soul“ modelio versiją su elektros varikliu. Nors 30 000 eurų – nemaža kaina už kompaktinį miesto visureigį, bet už tiek gali įsigyti ne tik itin originaliai atrodantį automobilį, bet ir galimybę vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 200 km.
Lietuvos rinkoje atsirado dar vienas naujas, o tiksliau – sugrįžęs žaidėjas iš Korėjos. Konkurse atstovaujama ir „SsangYong“ markė, kuri pirkėjų simpatijas bandys užkariauti stilingu „Tivoli“ modeliu. Tai ne prastas bandymas įtikti jaunesniam pirkėjui.
„Iš tradicinių mažų miesto automobilių neprasišaus pasirinkę ir atnaujintą „Peugeot 208“, – prognozavo J. Paplaitis.
Kartu su kolega jis tokiu automobiliu, kuriame buvo sumontuotas 1.6 l 100 AG turbodyzelinis variklis, neseniai laimėjo ekonomiško važiavimo varžybas, o vidutinės degalų sąnaudos siekė vos 3 litrus 100 km.
Ieškantiems vienu dydžiu didesnio automobilio Lietuvos žurnalistų autoklubo jau devynioliktą kartą surengtame konkurse irgi yra į ką paganyti akis.
Tai „Peugeot 308“, „Ford Focus“ ir „Volkswagen Golf“ konkurentas – naujos kartos „Opel Astra“.
Nors išoriškai automobilis nuo bene dailiausio savo segmente pirmtako skiriasi ne taip ir daug, tačiau jis numetė nemažai svorio (priklausomai nuo komplektacijos nuo 120 iki net 200 kg,) ir džiugina itin aukšto lygio salono apdaila bei pačiomis naujausiomis technologijomis.
Tokiomis, kaip „OnStar“, kurios pagalba daug automobilio informacijos galima valdyti tiesiog mobiliu telefonu, naudotis išplėstomis navigacijos galimybėmis ar tiesiog susisiekti su pagalvos centru. O LED matricos žibintus, kurių šviesos pluoštas prisitaiko prie kitų automobilių, tenka sutikti tik gerokai prabangesniuose automobiliuose.
J. Paplaitis atkreipė dėmesį, jog įpusėjęs konkursas išryškino dar vieną tendenciją – korėjiečių markės septynmyliais žingsniais vejasi Europos gamintojus.
Bene ryškiausias to įrodymas – naujasis „Hyundai i20“, nors ir nebrangus (nuo 11 890 eurų), bet džiuginantis tiek neblankia išvaizda, tiek ir jau bazinėje komplektacijoje siūlomu kontrastinių spalvų salonu, kokybiškomis medžiagomis ir kruopščiu surinkimu.
Todėl netenka stebėtis, jog vokiškojo „Auto Bild“ žurnalo skaitytojai šiemet jį išrinko geriausiu mažu automobiliu.