Automobilių gamintojai šįmet visas jėgas atidavė ir investicijas skyrė prabangai kurti.
Lyg susitarę visi jie galvojo apie patogumą vairuotojams, kurio kartais netgi per daug.
Laukia masažas
Naujausios kartos „Astra“ pristačiusi bendrovė „Opel“ neapsiribojo naujos konstrukcijos kėbulu ir visiškai nauju 1,4 l „Ecotec“ varikliu, kurio dvi versijos turi 125 AG arba 150 AG.
Gamintojas į kompaktišką automobilį įmontavo šildomas ir vėdinamas masažines sėdynes, interneto ryšio stotelę ir „Opel OnStar“ sistemą, per kurią galima paskambinti į konsultacijų centrą ir ne tik pranešti apie nelaimę ar gedimą, bet ir pasiteirauti, kur artimiausia degalinė ar patinkantis restoranas.
„Renault“ į naująją „Megane“ įmontavo sistemą, kuri iki šiol buvo tik itin brangių sportinių automobilių privilegija. Šis kompaktinės klasės automobilis turi keturių vairuojamų ratų važiuoklę, tai reiškia, kad jį galima tiksliau valdyti, o lyjant ar sningant mažesnė tikimybė paslysti.
Daugiau nei transportas
Nejaugi tokios prabangos reikia paprastam vairuotojui? Juk daugelis nė namie neturi masažinių fotelių ar muzikos sistemos su keliolika garsintuvų.
„Renault Megane“ atstovas, C segmento modelių kūrėjas Nilsas Saclier užtikrino, kad automobilis europiečiams reiškia gerokai daugiau nei vien transporto priemonę. Jis neabejoja, kad geriausios technologijos turi būti prieinamos visiems, ne tik turtingiausiems.
Jei prabangos detalių į naujus modelius prikimšo net kasdieniškų automobilių gamintojai, suprantama, kad aukščiausio lygio modelių kūrėjai pakėlė kartelę dar aukščiau.
Išpirko nematę
Įspūdingiausią naują modelį pristatė „Bentley“. Pirmąjį itin prašmatnų visureigį „Bentayga“ pagaminusi įmonė nepagailėjo įvairiausių priedų. Pavyzdžiui, sustojus automobilio slenkstis virsta laiptu, kad būtų patogiau įlipti, o į bagažinę galima įsidėti šampano šaldytuvą, specialų stalo įrankių komplektą, desertų spintelę arba prie salono derančių lagaminų komplektą.
220 tūkst. eurų kainuojantis „Bentayga“ išsiskiria ne tik prabanga, bet ir techninėmis galimybėmis – greičiausias visureigis pasaulyje varomas visiškai nauju 6 l darbo tūrio W12 formos varikliu su dviem turbokompresoriais.
Jo galia siekia 600 AG, didžiausias sukimo momentas – 900 Nm. Todėl 2,4 tonos sveriantis visureigis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4 sekundes ir pasiekia 301 km/val. greitį.
Dėl naujojo modelio „Volkswagen“ koncernas netgi išplėtė gamyklą Slovakijoje ir papildomai pasamdė tūkstantį darbuotojų, kurie galėtų pagaminti iki 4 tūkst. automobilių per metus.
Nepaisant to, visi „Bentley Bentayga“ buvo parduoti dar prieš jų pasirodymą Frankfurte.
„Užsakymų skaičius pranoko visus lūkesčius“, – sakė „Bentley“ pardavimų vadovas Kevinas Rose’as.
Nusimetė stogus
Tarp Frankfurto naujienų išsiskyrė ir trys įspūdingi kabrioletai.
„Rolls-Royce“ į turtuolių užgaidas pažvelgė tradiciškai. Naujasis modelis „Dawn“ turi į priekį atsidarančias dureles, o visus keturis jo ratus suka 6,6 litro darbo tūrio 563 AG variklis.
Dar du įspūdingus kabrioletus lyg susitarę pristatė itališkų superautomobilių gamintojai „Ferrari“ ir „Lamborghini“. Abu modeliai – jau egzistuojančių automobilių bestogės versijos. Jie panašūs ir techniniais duomenimis: „Ferrari 488 GTB“ varomas 661 AG V 8 formos varikliu su dviguba turbina, kaip ir kupė versija, o „Lamborghini Huracan LP 610-4 Spyder“ – 610 AG V10 varikliu.
BMW daugiau dėmesio skyrė technologijoms ir savo naujausią 7 klasės limuziną pavertė pirmuoju nors iš dalies autonomiškai vairuojamu masinės gamybos modeliu. Automobilis gali pats įvažiuoti ar išvažiuoti iš stovėjimo vietos, net jei vairuotojas išlipęs.
Gniaužia kvapą
Japoniškų automobilių gamintojai šįkart Frankfurte pasirodė blankiai. Vertos dėmesio naujienos iš Tekančios Saulės šalies – naujos kartos hibridas „Toyota Prius“, visureigis „Nissan Navara“, atgimęs „Suzuki Baleno“, ambicingas koncepcinis visureigis „Mazda Koeru“ ir patobulinta „Nissan Leaf“ baterija, su kuria elektromobilis galės nuvažiuoti iki 250 km.
Įdomesnę elektromobilių ateitį įsivaizduoja „Volkswagen“ koncernas, pristatęs du kvapą gniaužiančius modelius „Audi E-tron Quattro“ ir „Porsche Mission E“. Jie abu kol kas – tik koncepcija, tačiau labai tikroviški.
„Šis automobilis ne mažiau revoliucinis nei originalusis 911, pristatytas Frankfurte prieš pusę amžiaus“, – pristatydamas „Mission E“ sakė „Porsche“ vadovas Matthias Mulleris.
Pirmasis „Porsche“ elektromobilis „Mission E“ varomas dviem elektros varikliais, drauge turinčiais 600 AG, gali nuvažiuoti net 500 km vienu įkrovimu, o įkrovimas turėtų užtrukti vos 15 minučių.
Visi jo ratai ne tik varo automobilį į priekį, bet ir yra vairuojami. Iki 100 km įspūdingas automobilis turėtų įsibėgėti per 3,5 sek.
Prabangiai, bet lakoniškai įrengtame salone dalį sistemų bus galima valdyti judesiais, o dalį mygtukų pakeis hologramos. M.Mullerio manymu, toks automobilis gali būti išleistas į serijinę gamybą per artimiausią penkmetį.
Taip pat 500 km vienu įkrovimu galintis įveikti visureigis „Audi E-tron Quattro“ turėtų būti pradėtas gaminti dar anksčiau. Jo laukiama 2018 metais, kaip ir „Audi Q6“. Įspūdingas automobilis išsiskiria ne tik nuvažiuojamu atstumu – jo salone gausu ekranų, kurie pakeitė ir šoninio vaizdo veidrodėlius, o papildomų elektros atsargų pasigaminti leidžia ant stogo sumontuota saulės baterija.