„Audi“ elektrinis visureigis vienu kartu nuvažiuos net 500 km

2015 m. rugsėjo 17 d. 14:03
Ilona Steponėnė, specialiai lrytas.lt iš Frankfurto
Didžiausia elektromobilių problema šiuo metu – vis dar gana mažas atstumas, nuvažiuojamas vienu įkrovimu.
Daugiau nuotraukų (8)
Bet „Audi“ rado tam atsakymą. Daugiau nuvažiuoti galima sutalpinus į automobilį daugiau baterijų, o daugiau baterijų, logiška, telpa į didesnį automobilį.
Todėl „Audi“ tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje pristatė elektrinio visureigio koncepciją „E-tron quattro“.
Tai visiškai naujas 370 kW (503 AG) galios sportinis elektromobilis su įspūdingo dizaino aptakiu kėbulu ir gausybe komforto bei funkcinės įrangos.
Jis atrodo lyg galėtų tuojau pat išvažiuoti į gatves. Būsimasis galimai „Audi Q6“ modelis bus labai stiprus konkurentas laukiamam „Tesla Model X“. Nors pastarąjį automobilį amerikiečiai žadėjo pristatyti jau šį mėnesį, „Tesla“ parodų stende jis taip ir nepasirodė.
Trys varikliai
„Audi e-tron quattro“ koncepto pavaros mechanizmą sudaro net 3 elektros varikliai. Vienas iš jų sumontuotas priekiniame tilte ir suka priekinius ratus. Kiti du patalpinti galinio tilto konstrukcijoje ir teikia judesį galiniams ratams.
Bendra šių jėgainių galia – 320 kW (435 AG), tačiau galimas trumpalaikis jos padidinimas iki 370 kW. Įjungus „turbo“ režimą, tampa įmanoma išvystyti didžiulį, iki 800 Nm sukimo momentą.
Nuo 0 iki 100 km/val. elektromobilis įsibėgėja per 4,6 sek., o maksimalus elektroninėmis priemonėmis ribojamas greitis yra 210 km/val.
Sklandžią trijų elektros variklių sąveiką užtikrina visiškai naujos konstrukcijos „quattro“ pavara, automatiškai nustatanti, kiek galios ir sukimo momento skirti kiekvienam ratui konkrečiomis eismo sąlygomis.
Pavarų perjungimo svirtis turi jau tradiciniu tapusį įprasto važiavimo režimą D, sportinio važiavimo režimą S ir maksimaliam energiniam efektyvumui optimizuotą režimą.
Po kojomis – baterijų talpykla
Didžiulis ličio jonų eigos akumuliatorius įrengtas keleivių salono grindyse. Šis sprendimas užtikrina žemą automobilio svorio centrą ir tolygų svorio pasiskirstymą tarp ašių.
95 kWh talpos eigos akumuliatorius suteikia galimybę viena pilna įkrova nuvažiuoti daugiau, kaip 500 km.
CCS kombinuoto įkrovimo sistema užtikrina galimybę įkrauti akumuliatorių tiek iš pastovios, tiek iš kintamos srovės šaltinio.
Pilnas įkrovimas 150 kW galios įkrovimo stotelėje užtrunka maždaug 50 min. Be to šis konceptas turi bekontaktinio indukcinio įkrovimo galimybę. Užvažiuoti ant bekontaktinio įkrovimo plokštės padeda autonominio vairavimo sistemos.
Be to, stoglangyje įmontuotos saulės baterijos padeda šiek tiek įkrauti akumuliatorius saulėtomis dienomis.
Technologijos nuo važiuoklės iki žibintų
„Audi e-tron quattro“ važiuoklė – taip pat inovatyvus aukštųjų technologijų derinys. Ji turi amortizatorių standumo reguliavimo funkciją ir galimybę šiek tiek pažeminti kėbulą, „priglundant“ prie kelio važiuojant dideliu greičiu.
Šio automobilio visi ratai vairuojami. Priekinių ratų pasukimą valdantis dinaminis vairo stiprintuvas veikia glaudžioje sąveikoje su galinių ratų pasukimo mechanizmu.
Penkių durų hečbekas yra 4,88 m ilgio, 1,93 m pločio ir tik 1,54 m aukščio. Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – tik 0,25. Tai naujas miesto visureigių segmento rekordas, o šio tipo automobiliai retai būna aptakesni, nei 0,30.
Važiuojant didesniu, kaip 80 km/val. greičiu, atitinkamu kampu pakreipiami elektra valdomi ant variklio gaubto esantys aerodinaminiai elementai. Jie nukreipia oro srautus tolyn link automobilio galo, taip dar labiau padidindami jo aptakumą.
Priekinių žibintų blokai – „Matrix laser“ tipo lazerinių ir OLED diodinių šviesos šaltinių derinys.
Šviesos srauto formavimo ir paskirstymo procesus valdo specializuoti į aplinkos apšviestumą reaguojantys valdikliai. Toks apšvietimo technologijų derinys pirmą kartą demonstruojamas būtent Frankfurto autosalone.
Išbaigtas salonas
„Audi e-tron quattro“ viduje telpa 4 žmonės ir 615 litrų bagažo. Virtualus prietaisų skydas – masinės gamybos automobiliuose naudojamo „Audi virtual cockpit“ elektroninio skydo tolesnė evoliucija.
Galinėje salono dalyje yra dvi atskiros keleivių sėdynės. Ant jų sėdintys keleiviai gali naudotis priekinių sėdynių centrinės konsolės nugarėlėje sumontuotu OLED jutikliniu ekranu, kuriame gali naršyti internete, žiūrėti vaizdo įrašus bei srautines transliacijas, taip pat valdyti kai kurias automobilio informacijos bei pramogų sistemos funkcijas.
Jungtį su internetu užtikrina spartaus LTE ryšio modulis. Juo galima naudotis visomis automobiliuose prieinamomis interneto paslaugomis.
Visus „Audi e-tron quattro“ vairavimo pagalbininkus valdo zFAS centrinis valdymo blokas. „Audi“ inžinieriai tikina, kad šis pažangus borto kompiuteris yra autonominio vairavimo sistemos širdis, jau šiuo metu galinti automatizuoti daugelį vairuotojo atliekamų vairavimo veiksmų, o ateityje, tikėtina, galės saugiai ir patikimai perimti visą automobilio valdymą.
Nors šis sportinis miesto visureigių klasės elektromobilis Frankfurto autosalone debiutuoja tik koncepto pavidalu, tikimasi, kad jo masinė gamyba bus pradėta 2018 m.
Šiuo metu jis viena akumuliatoriaus įkrova iš tiesų gali nuriedėti maždaug 500 km, bet iki masinės gamybos pradžios gamintojas tikisi nuvažiuojamą atstumą dar labiau padidinti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.