Ketvirtos kartos „Optima“ modelis Europoje bus pradėtas pardavinėti ketvirtąjį šių metų ketvirtį.
Gamintojo teigimu, jis pasižymės moderniu, visiškai nauju interjero dizainu, didele erdve, didžiuliu naujausių technologijų sąrašu bei plačiomis variklio pasirinkimo galimybėmis.
„Kia Motoros Europe“ produktų linijoje „Optima“ modelis užima labai svarbią poziciją.
„2010-aisiais metais į didžiąją sceną įžengęs dabartinis „Kia Optima“ visus penkerius metus veikė tarsi „Kia“ dizaino pokyčių katalizatorius. Jo technologijų, dizaino ir rafinuotumo derinys kardinaliai pakeitė žmonių požiūrį į „Kia“ prekinį ženklą“, – sakė „Kia Motors Europe“ vadovas Michaelis Cole.
Prižiūrint „Kia Motors“ prezidentui ir vyriausiam dizaineriui Peteriui Schreyeriui kuriant naujojo „Optima“ eksterjero dizainą buvo atsižvelgta į funkcionalumą ir sportiškumą, todėl automobilio ilgis, plotis ir aukštis išaugo.
Ratų bazė pailgėjo 10 mm (iki 2805 mm). Tiek pat – 10 mm – padidėjo ir bendras automobilio ilgis. Jis dabar siekia 4855 mm. Naujasis modelis yra 25 mm platesnis (1860 mm) bei 10 mm aukštesnis (1465 mm).
Šie pokyčiai lėmė talpesnį interjerą, todėl visi keleiviai turės daugiau erdvės. Be to, bagažinėje galės vežti daugiau daiktų.
Naujojo „Optima“ priekį puošia „Kia“ prekinio ženklo simboliu tapusios „tigro nosies“ grotelės. Jos tolygiai susilieja su ilgesniais ir platesniais žibintais. Priekinis bamperis jungiasi su iškiliais kampais, juosiančiais rūko žibintus.
Lyginant su pirmtaku, jo oro pasipriešinimo koeficientas sumažėjo nuo 0,3 iki 0,29. Europos rinkai skirto modelio kėbulo spalvų sąraše – 9 skirtingos spalvos. Naujojo modelio pirkėjai taip pat galės pasirinkti nuo 16 iki 18 colių lengvojo lydinio ratlankius.
Daugiau naujojo „Optima“ versijų pasirodys šiek tiek vėliau. Gerbėjai gali tikėtis ir varianto su kiek pikantiškesniu kėbulu, kuris primins 2015 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytą „Kia Sportspace“ koncepcinį modelį.
„Kia“ dizaino komanda rūpinosi, kad interjeras būtų ne tik modernus, bet ir atrodytų šiuolaikiškai, todėl nuspręsta kurti „švaresnį“, harmoningesnį stilių. Prietaisų skydelis ir gerokai platesnė centrinė konsolė sujungti į horizontalią plokštumą ir sudaro didesnės erdvės įspūdį.
Gamintojas žadėjo, kad lyginant su ankstesnės kartos modeliu, interjero medžiagų kokybė bus žymiai geresnė. Kūrėjai naudojo daugiau švelnių liesti medžiagų. Tiek tekstilės, tiek odos apdailai buvo parinkti natūralių spalvų tonai.
Centrinis skydelis pasuktas 8,5 laipsnių kampu į vairuotoją. Aukščiau esančioje „rodmenų“ zonoje įmontuotas 8 colių lietimui jautrus pramoginės sistemos ekranas, o apatinėje dalyje – valdymo mygtukai, kurių, beje, yra mažiau negu ankstesnės kartos „Optima“ modelyje.
Vairuotojai gali rinktis vienos (juodos) arba dviejų spalvų apdailos kombinacijas: juodos ir smėlio arba tamsiai pilkos ir šviesiai pilkos spalvos tekstilės ar odos derinius.
Naujojo modelio bagažinė padidėjo nuo 505 iki 510 litrų.
Naujoji „Optima“ pasižymi iš tvirtesnių medžiagų pagamintu kėbulu.
50 procentų kėbulo yra pagaminta iš UHTS plieno, t.y net 150 proc. daugiau, negu ankstesnio modelio (20 proc. UHTS). Be to, naujajam modeliui buvo panaudota 450 proc. daugiau struktūrinių klijų.
Šio sprendimo rezultatai – 50 proc. pagerintas kėbulo atsparumas sukimui, o kėbulo karkasas tapo 8,6 kg lengvesnis. Tvirtesnio plieno lydiniai buvo naudojami sustiprinti statramsčius, šoninius slenksčius, stogą, dugną, priekinių ratų arkas ir galinę bagažinės pertvarą.
Pasyvaus saugumo patobulinimų sąrašui priklauso didesnis saugos oro pagalvių kiekis (7 vnt.). Standartiniame įrangos komplekte yra vairuotoją, vairuotojo kelius ir keleivį saugančios pagalvės bei dvi šoninės ir dvi saugos oro užuolaidos.
„Kia“ VSM (Vehicle Stability Management) automobilio stabilumo sistema yra jau standartinėje komplektacijoje. Ji užtikrina stabilumą stabdant ir įveikiant posūkius. Jeigu davikliai pajunta blogą sukibimą, elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC) ir elektroninis vairo stiprintuvas padeda vairuotojui suvaldyti automobilį.
Priklausomai nuo rinkos, naujoji „Kia Optima“ siūlo platų papildomų aktyvių, eismo įvykių padedančių išvengti saugumo technologijų sąrašą.
„Kia“ skyrė dėmesio ir sėdynių patogumui, erdvei salone bei triukšmo mažinimui.
Gamintojas žada, kad dėl lengvesnės ir kietesnės važiuoklės naujojo automobilio pakaba geriau sugeria vibracijas, o reikšmingi pakabos patobulinimai lemia didesnį dinamiškumo ir komforto lygį.
Pasirinkdami nepriklausomą pakabą, „Kia“ inžinieriai perkėlė priekinio ir galinio porėmio tvirtinimo taškus toliau kėbulo kraštų, todėl jis dabar rieda tolygiau ir sklandžiau net ir nelygiu paviršiumi.
Priekinės pakabos patobulinimų sąrašą baigė tvirtesni ratų guoliai. Visų šių inžinierių sprendimų rezultatas – greitesnė automobilio reakcija į vairo pasukimus bei geresnis sukibimas įveikiant posūkius.
Galinė pakaba nuo šiol turi didesnes dvigubas svirtis – ankstesnio modelio galinė pakaba turėjo po vieną svirtį. Jos tvirtinimai yra didesni ir patvaresni, jie geriau sugeria kelio nelygumus. Šie pokyčiai lėmė sklandesnį valdymą, didesnį stabilumą ir geresnes smūgio sugėrimo galimybes.
Naujoji „Optima“ turi naują elektroninę vairo stiprintuvo sistemą (R-MDPS).
Europos šalių vairuotojai gali rinktis elektroninę pakabos sistemą, turinčią vidinius vožtuvus (ECS). ECS atsižvelgiant į vairavimo režimą valdo kiekviename amortizatoriuje esančius vožtuvus.
Ši sistema yra sujungta su G (perkrovų) sensoriais ir variklio valdymo kompiuteriu. Abiejuose priekiniuose ratuose sumontuota po vieną G sensorių. Naudodamasi šiais jutikliais, ECS sistema analizuoja vairo pasukimus, akceleratoriaus pedalo poziciją bei kelio sąlygas ir parenka pakabos kietumo lygį – kietesnį sportišką arba minkštesnį įprastą. Šią sistemą galės turėti modelio su 1,7 l dyzeliniu CRDi varikliu savininkai.
Debiutui besiruošianti naujoji „Optima“ žada daugybę technologijų, užtikrinančių patogumą. Naujausia „Kia“ audiovizualinė (AVN) navigacinė sistema palaiko skaitmeninio DAB radijo funkciją.
Kompanijos „Tom Tom“ palaikoma sistema rodo eismo pokyčius realiu laiku, įspėja apie greičio matuoklius bei ieško ir pateikia vietovės, kurioje esate, orų prognozes. Europos šalių pirkėjams ši sistema nieko nekainuos septynerius metus nuo automobilio įsigijimo dienos.
Lietimui jautrų ekraną turinti pramoginė sistema derinama su standartiniam įrangos paketui priklausančia, šešis garsiakalbius turinčia garso sistema. Dešimt garsiakalbių turinti galinga 590 vatų „Harman Kardon Premium Sound“ sistema, išorinis stiprintuvas ir „Clari-Fi MP3“ atkūrimo technologija įtraukta į papildomos įrangos sąrašą.
Naujoji „Optima“ turės bevielį mobilaus telefono kroviklį. 5W įkrovimo sistema aktyvuojasi vos tik suderintas prietaisas padedamas ant dėklo bei įspėja vairuotoją, jeigu jis palieka telefoną išlipęs iš automobilio. Prietaisų skydelyje vairuotojas gali matyti telefono krovimo būklę. Be to, sistema turi apsaugos nuo perkaitimo funkciją.
Kai kuriose Europos rinkose automobilio privalumų sąraše galima rasti 360 laipsnių „Around View Monitor“ sistemą, kuriai priklausančios keturios vaizdo kameros padeda pasistatyti automobilį ankštose aikštelėse ir pamatyti, kaip automobilis atrodo iš viršaus, bei „Smart Parking Assist System“ (SPAS) sistemą, galinčią automatiškai lygiagrečiai pastatyti automobilį į pasirinktą vietą.
Nuo pat prekybos pradžios būsimieji modelio šeimininkai galės rinktis atnaujintą 1,7 litrų 139 AG, 340 Nm CRDi dyzelinį variklį.
Kaip ir ankstesnės kartos „Optima“, naujausias modelis turės 2,0 l 160 AG CVVL variklį, pasižymintį kintama vožtuvų pakėlimo technologija.
Kitais metais „Kia“ žada nustebinti naujais varikliais bei pirkėjams pasiūlyti „plug-in“ tipo hibridinę ir sportinę „Optima“ versijas.
1,7 l CRDi variklis taip pat gali būti derinamas su šešių pavarų mechanine arba septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija (DCT) o 2.0 l CVVL variklis – su 6 pavarų mechanine arba automatine transmisija.
Naujoji „Kia Optima“ prekybos salonus Europoje pasieks ketvirtąjį šių metų ketvirtį. Jai bus suteikiama 7-erių metų arba 150 tūkst. km ridos garantija.
Naujasis Europos rinkai skirtas modelis bus gaminamas Hwasungo gamykloje Korėjoje.