Autoplius.lt skaičiavimais, vidutinė naudoto automobilio kaina balandžio–birželio mėnesiais siekė 3,6 tūkst. Eur, arba buvo beveik penktadaliu (18,2 proc.) didesnė nei prieš metus.
Labiausiai augo prieš 16–20 metų pagamintų automobilių kaina. Ji per metus šoktelėjo 36,5 proc., arba 342 Eur. Antrąjį šių metų ketvirtį jie buvo parduodami už 1,3 tūkst. Eur vidutinę kainą.
Daugiau nei ketvirtadaliu (26,1 proc.) šoktelėjo ir 11–15 metų automobilių kaina, kuri dabar vidutiniškai siekia 2,7 tūkst. Eur.
Pasak autoplius.lt plėtros vadovo Viktoro Daukšo, politikų ir ekonomistų prognozės, esą kainos kils tik 5–7 proc. – nepasitvirtino.
„Kad automobiliai gali pabrangti net penktadaliu, sausio mėnesį skambėjo neįtikėtinai. Tačiau vertinant statistinius duomenis aiškiai matyti, kad visų amžiaus grupių transporto priemonės, nepriklausomai nuo degalų tipo, brango daugiau kaip 18 proc.“, – teigė V.Daukšas.
Lengvųjų automobilių eksperto teigimu, naudotų automobilių kainų kilimas nėra netikėtas.
„Pardavėjai pasinaudojo valiutos keitimu ir norėdami pasipelnyti padidino kainas. Tikėtina, kad ilgainiui kainos mažės, nes dėl padidėjusių kainų pastebimai mažėja prekybos apimtys“, – teigė jis.
Kitaip nei naudotų automobilių, vidutinė naujų automobilių kaina per metus simboliškai sumažėjo. Balandžio–birželio mėnesiais naujas automobilis buvo parduodamas už 20,4 tūkst. Eur, arba 110 Eur mažiau nei prieš metus tuo pačiu laikotarpiu.
Aktyvumas automobilių rinkoje priblėso
Automobilių rinka antrąjį 2015 metų ketvirtį buvo pasyvi. Balandžio–birželio mėnesiais iš viso sudaryta 94,7 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių – 7,8 tūkst., arba 7,6 proc., mažiau nei praėjusiais metais, rodo autoplius.lt, valstybės įmonės „Regitra“ ir „Autotyrimai“ duomenys.
„Penkerius metus stebėjome augančią ir stiprėjančią automobilių rinką, tačiau šiemetiniai antrojo ketvirčio rodikliai buvo pastebimai prastesni nei pernai. Tam įtakos turėjo pakilusios naudotų automobilių kainos, prie kurių pirkėjams tenka priprasti“, – sakė V.Daukšas.
Antrąjį šių metų ketvirtį labiausiai mažėjo naujai įvežtų transporto priemonių pardavimas. Tokių sandorių buvo 31,5 tūkst., tai yra 7,4 tūkst., arba 19 proc., mažiau nei praėjusių metų balandžio–birželio mėnesiais.
Naujai įvežtų automobilių skaičius mažėjo ir kitose Baltijos šalyse. Estijoje smuktelėjo 6,8 proc. ir antrąjį 2015 metų ketvirtį sudarė 7 tūkst. Į Latviją naujai įvežtų naudotų automobilių buvo 13,5 tūkst., t.y. tik 1 proc. mažiau nei praėjusių metų balandžio–birželio mėnesiais.
Į Lietuvą antrąjį šių metų ketvirtį daugiausiai įvežta prieš 11–15 metų pagamintų automobilių (14 tūkst.), tačiau tai yra 1,7 tūkst. mažiau nei pernai tuo pat metu.
Labiausiai (47,4 proc.) mažėjo 16–20 metų automobilių importas. Tokių automobilių įvežta 2473, nors pernai buvo 4703.
Nežymiai smuktelėjo ir Lietuvoje jau registruotų automobilių sandorių skaičius. Jų antrąjį ketvirtį jų buvo 1,9 proc. mažiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu – iš viso 57,9 tūkst.
Naujų automobilių pardavimai labiausiai augo Lietuvoje
Naujai įvežtų naudotų ir Lietuvoje registruotų automobilių rinkos dalies mažėjimą kompensavo suaktyvėjęs naujų automobilių pardavimas. Šių metų balandžio–birželio mėnesiais tokių sandorių įvyko 5,3 tūkst. 806 vnt. (17,7 proc.) daugiau nei 2014 m. antrąjį ketvirtį.
„Pasitvirtino prognozės, kad naujų automobilių prekyba augs, o tai nuteikia optimistiškai. Lietuvoje naujų automobilių prekyba auga sparčiausiai iš trijų Baltijos šalių. Tiesa, estai vis dar nuperka daugiausia naujų transporto priemonių – 6,8 tūkst. per antrąjį šių metų ketvirtį. Tuo pačiu metu Latvijoje sudaryta 4,3 tūkst. naujų automobilių sandorių“, – sakė V.Daukšas.
Balandžio–birželio mėnesiais gerokai išaugęs naujų automobilių ir sumažėjęs naudotų transporto priemonių pardavimas nuo 8,57 iki 5,89 pagerino naujų ir naujai įvežtų naudotų automobilių santykį.
Visgi pagal šį rodiklį lietuviai gana daug atsilieka nuo latvių ir estų, kurie parduodami vieną naują automobilį įveža 2,13 ir 1,02 naudoto.
„Volkswagen“ smuko labiausiai
Perkamiausia naudotų automobilių markė Baltijos šalyse išlieka „Volkswagen“, nors ir pardavimas antrąjį 2015 metų ketvirtį krito. Lietuvoje šių automobilių parduota 6562, Latvijoje – 2415, Estijoje – 1149.
Lietuvoje „Volkswagen“ pardavimas smuktelėjo labiausiai iš trijų Baltijos šalių – net 22,3 proc., arba 1884 vienetais.
Šiek tiek mažesnį pardavimų nuosmukį nei „Volkswagen“ patyrė „Opel“ markės automobiliai. Jų parduota 5160, arba daugiau nei penktadaliu (22,2 proc.) mažiau nei pernai.
Naudotų automobilių penketuke augo tik „BMW“ automobilių pardavimai. Jų antrąjį ketvirtį nupirkta 3162, arba 528 vienetais (20 proc.) daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.
„Populiariausių markių pardavimo mažėjimą galima sieti su sumažėjusiu rinkos aktyvumu. Mažėjo senesnių automobilių modelių pardavimas, o juos dažniausiai ir sudaro „Volkswagen“ ir „Opel“ transporto priemonės“, – sakė V.Daukšas.
Tarp vokiškų modelių įsiterpė „Toyota Avensis“
Nors Lietuvoje, kaip tapo įprasta, geriausiai parduodamų naudotų automobilių dešimtuką sudaro Vokietijoje pagamintos transporto priemonės, antrąjį šių metų ketvirtį devintoji vieta atiteko japoniškam „Toyota Avensis“ (625 vnt.).
Pirmąją poziciją ir toliau užtikrintai išlaikė „Volkswagen Passat“ (2332 vnt.), nors jų parduota penktadaliu (20,1 proc.) mažiau. Antroje vietoje išliko „Opel Zafira“, kurių nupirkta 1694 vienetai. Į trečiąją vietą pakilo „Audi A6“ modeliai. Balandžio–birželio mėnesiais jų parduota 1448.
Latvijoje, kaip ir Lietuvoje, populiariausių naudotų automobilių dešimtuke – vokiečių dominavimas. Tarp jų šmėžuoja tik du Švedijoje pagaminti „Volvo V70/XC70“ (566 vnt.) ir „VOLVO S40/V40/V50“ (388 vnt.). Geriausiai parduodamų naudotų automobilių lyderiu Latvijoje išlieka „Volkswagen Passat“ (664 vnt.).
Taip pat ir Estijoje. Šį ketvirtį parduota 410 „Volkswagen Passat“ automobilių. Tai 19 automobilių daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Antroje vietoje išliko „Audi A6“ (324 vnt.), trečiojoje – „BMW 5-Series“ (257 vnt.).
Naujų automobilių pirkėjų skoniai skiriasi
Sprendžiant pagal naujų automobilių pardavimus, trijų Baltijos šalių pirkėjų skoniai skiriasi. Lietuvoje antrąjį šių metų ketvirtį geriausiai parduodama marke išliko „Fiat“, jų parduota 830 vnt., arba 25,2 proc., daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.
Antroje vietoje liko „Volkswagen“ (776 vnt.), trečioje „Toyota“ (660 vnt.) markių automobiliai.
Populiariausių modelių viršūnėje išliko „Fiat 500“ – tokių automobilių parduota 568. Po itališko automobilio išsirikiavo „Škoda Octavia“ (251 vnt.) ir „Volkswagen Passat“ (215 vnt.), kurio pardavimas pakilo net 99,1 proc.
Latvijoje, kaip ir praėjusių metų balandžio–birželio mėnesiais, „Volkswagen“ buvo geriausiai parduodama automobilio markė (740 vnt. arba 17,6 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu).
Į pirmąją poziciją tarp populiariausių modelių išsiveržė „Nissan Qashqai“, kurio buvo nupirkta 212 vnt., arba 52,5 proc. daugiau nei praėjusių metų antrąjį ketvirtį.
Estijos automobilių markių dešimtuko lyderis kitoks nei Lietuvoje ar Latvijoje. Tai – „Toyota“, kurių antrąjį ketvirtį nupirkta 838 vnt. Tarp geriausiai perkamų modelių išliko „Škoda Octavia“ (288 vnt.).