Jau trečius metus iš eilės klientų pasitikėjimo tyrimo lyderio pozicijos niekam neužleido „Porsche“ (80 aptiktų problemų tūkstančiui automobilių).
Tačiau antrosios vietos laimėtojas nustebino. Dvidešimčia balų pagerinusi rezultatus antrojoje vietoje atsidūrė „Kia“ su 86 problemomis. Tai pirmas kartas, kai „Kia“ pateko į patikimiausių automobilių dešimtuką.
Korėjos automobilių kompanijos gaminami „Soul“ ir „Candeza“ atsidūrė absoliučiai geriausiųjų modelių dešimtuke.
„Viena iš stambiausių sričių, kurią jie patobulino, yra garso, komunikacijos ir pramoginės sistemos. Ir jiems tai puikiai pavyko. Kiekvienas gamintojas nuolat dėl to kovoja“, – sakė „J.D. Power“ JAV automobilių kokybės vertinimo viceprezidentė Renee Stephens.
Trečią vietą iškovojo „Jaguar“ (93), ketvirtąją – „Hyundai“ (95), penktąją – „Infiniti“ (97).
Šeštąja vietą užėmė BMW su 99 problemomis, septintąją – „Chevrolet“ (101), aštuntąją – „Lincoln“ (103), o devintąją ir dešimtąją pasidalijo „Lexus“ ir „Toyota“ su 104 problemomis. Abu šie ženklai pernai buvo tarp penkių geriausiųjų.
Įdomu ir tai, kad pirmą kartą per 29-erius metus japonų prekinių ženklų įvertinimas krito žemiau vidurkio.
Nors Japonijos automobilių gamintojai patobulino savo modelius, to neužteko, kad jie pasiektų bendrą vidurkį ir pralenktų Korėjos ir Europos prekinius ženklus.
Japoniškų automobilių kokybės kritimą ir korėjietiškų modelių kilimą R.Stephens vadina istoriniais posūkiais.
„Tai labai aiškus posūkis kokybės žemėlapyje. Jau labai ilgą laiką Japonijos automobilių kokybė buvo laikoma auksiniu standartu, tačiau panašu, kad pastaruoju metu pirkėjai nuo jų nusigręžia,“ – tvirtino R.Stephens.
Korėjos automobilių prekinių ženklų kokybė per metus pagerėjo net 11 proc., o Amerikos ir Europos gamintojų – 3 proc. Tuo tarpu Japonijos kokybės kilimas įvertintas tik 1 proc.
Prasčiausiai savo automobilius įvertino „Fiat“ (161), „Smart“ (154), „Chrysler“ (143), „Subaru“ (142) ir „Jeep“ (141) savininkai.
2015 metų „Initial Quality Study“ tyrimas buvo paremtas daugiau nei 84 tūkst. 2015 metų modelių automobilių pirkėjų ir nuomotojų apklausa, praėjus 90 dienų nuo automobilių įsigijimo. Tyrimas buvo atliekamas nuo vasario iki gegužės.