Antradienį Vilniuje buvo pristatytas ir antrosios kartos kompaktiškas miesto automobilis, sudarysiantis konkurenciją „Ford Fiesta“, „Škoda Fabia“, „Volkswagen Polo“ ir kitiems kompaktiškiems „miestiečiams“.
Naujos kartos „i20 sukonstruotas ir pagamintas Europoje, „Hyundai“ padalinyje Turkijoje.
Naujojo modelio pirkėjai galės rinktis iš trijų aukščiausios klasės įrangos lygių: „Classic“, „Comfort“ ir „Style“.
Palyginus su pirmtaku, naujasis „i20 neišvengė automobilių pasaulį apėmusios sportiškumo mados. Automobilis yra ilgesnis, žemesnis ir platesnis.
Dėl didesnių matmenų ir ilgos ratų bazės (2 570 mm) i20 salone yra neįprastai daug vietos.
Jame gali patogiai važiuoti penki suaugę žmonės. Kad tai nėra tušti žodžiai, įsitikinome per pristatymo metu surengtą trumpą bandomąjį važiavimą. Nustebino, kad „Hyundai i20“ salone iš tiesų vienas už kito gali patogiai susėsti du žmonės virš 180 cm ūgio ir dar lieka pakankamai laisvos vietos kojoms.
301 litrų talpos bagažo skyrių prireikus galima padidinti nulenkus galinės sėdynės atlošą ir turėti net 1 017 litrų talpos erdvę bagažui su lygiomis grindimis.
Modeliuose su „Comfort“ ir „Style“ įrangos lygiu bagažo skyriaus grindis galima nuleisti arba pakelti į dviejų skirtingų aukščių padėtis ir pasidaryti dviejų lygių bagažo skyrių.
Naujajame „i20“ yra daug vietų įvairiems daiktams sudėti: be apšviečiamos pirštinių dėtuvės centrinėje konsolėje yra puodelių laikikliai ir patogi daiktų dėtuvė. Priekinėse duryse yra 1,5 l butelių laikikliai, o galinėse duryse – 1 l butelių laikikliai.
Modeliuose su „Comfort“ ir „Style“ įrangos lygiu salono lubose yra dėtuvės saulės akiniams laikyti.
Mažiems pigiems automobiliams tai neįprasta, bet į naujojo „i20“ modelio bazinę įrangą („Classic“) įeina klimato kontrolės sistema, garso sistema su radiju ir MP3 grotuvu, oda aptrauktas šildomas vairas, šildomos priekinės sėdynės ir reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynė.
Modeliuose su „Comfort“ įrangos lygiu bazinę įrangą papildo nukrypimo iš važiavimo juostos įspėjimo sistema, LED dienos šviesos žibintai, posūkio kryptimi šviečiantys žibintai, statymo jutikliai gale ir pastovaus greičio palaikymo sistema.
Modeliuose su aukščiausiu įrangos lygiu „Style“ papildomai dar yra 16 colių lieti ratlankiai, statymo jutikliai ne tik gale, bet ir priekyje, automatinė klimato kontrolės sistema, galiniai žibintai su LED ir lietaus jutiklis. Naująjį „i20 galima rinktis iš 8 kėbulo spalvų, o salono apdailą – iš keturių spalvų.
Variklių asortimente yra du benzininiai „Kappa“ varikliai ir vienas dyzelinis U-II variklis. Visi varikliai yra iš esmės patobulinti, siekiant pagerinti važiavimo savybes ir sumažinti degalų sąnaudas bei išleidžiamų teršalų kiekį.
Visi jėgos agregatai atitinka Euro-6 standarto ekologinius reikalavimus.
Keturių cilindrų, 1,2 l darbinio tūrio, 75 AG benzininis variklis montuojamas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Benzininių variklių šalininkai taip pat gali rinktis ir keturių cilindrų, 1,4 l darbinio tūrio, 100 AG variklį.
Šis jėgos agregatas montuojamas su šešių laipsnių mechanine, o taip pat automatine pavarų dėže.
Gamintojo teigimu, benzininiuose „Kappa“ varikliuose panaudoti naujausi technologiniai sprendimai: kintamo vožtuvų atidarymo ir uždarymo momento su dvigubu skirstomuoju velenu viršuje technologija, tvirtas aliumininis variklio blokas, aliumininė cilindrų bloko galvutė ir techninės priežiūros nereikalaujanti grandininė pavara.
Tačiau per bandymus pamėginus dinamiškiau pavažiuoti su abiem varikliais aprūpintais automobiliais akivaizdu, kad automobilis labiau pritaikytas važiavimui mieste. Užmiesčio keliuose abiems benzininiams motorams stinga galios ir gyvybingumo.
Naujos kartos „i20 modelius „“Hyundai“ siūlo ir su 1,1 l darbinio tūrio 75 AG dyzeliniais U-II varikliais, montuojamais su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Naujuosiuose automobiliuose yra elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESC) su
integruota automobilio stabilumo valdymo sistema (VSM), kurios sąveikaudamos kontroliuoja visų ratų sukibimą su kelio danga ir užtikrina saugų važiavimą bet kokiomis kelio sąlygomis.
Į bazinę naujojo „i20 įrangą taip pat įeina įspėjimo apie avarinį stabdymą sistema (ESS), mirksinčiais stabdžių žibintais įspėjanti paskui važiuojančių automobilių vairuotojus apie staigų stabdymą.
Nukrypimo nuo važiavimo juostos įspėjimo sistema (LDWS) perspėja vairuotoją, jeigu automobilis ima nukrypti nuo savo važiavimo juostos neįjungus posūkių signalo.
Iš pradžių prietaisų skydelyje užsidega atitinkama įspėjamoji lemputė, o automobiliui toliau kertant eismo juostas skiriančią liniją, įsijungia įspėjamasis garsinis signalas. Į bazinę įrangą taip pat įeina pagalbinė pajudėjimo įkalnėje sistema (HAC), kuri palengvina važiavimo pradžią įkalnėje ir neleidžia automobiliui riedėti atgal statesnėje nei 4,5 laipsnių įkalnėje.
Naujojo modelio bazinėje įrangoje yra 6 saugos oro pagalvės: priekinės ir šoninės oro pagalvės priekyje ir saugos oro užuolaidos per visą salono ilgį. Visų penkių sėdynių saugos diržai turi įtempimo jėgos ribojimo įtaisus.
Galinėje sėdynėje yra ISOFIX tvirtinimo įtaisai dviem vaikų saugos kėdutėms. Į bazinę įrangą taip pat įeina priminimo apie neužsegtus visų keleivių saugos diržus lemputės ir automatiniai durų užraktai.
Naujasis „i20 yra vienas iš trijų naujų „“Hyundai“ modelių, kurie šių metų kovo mėnesį gavo prestižinius apdovanojimus „“Red Dot“ už dizainą.
Visų apdovanotųjų modelių dizainas grindžiamas firmine „Tekančio vandens skulptūros 2.0“ („Fluidic Sculpture 2.0“) dizaino filosofija. Be to, 2015 metų vasario mėnesį naujasis „i20 modelis už savo dizainą taip pat gavo prestižinį „“IF Design Award 2015“ apdovanojimą, kurį skiria „“IF Industrial Forum Design“ grupės tarptautinė žiūri.
Naujieji „“Hyundai i20“ modeliai Lietuvoje kainuoja nuo 11 490 eurų. Pirmuosius automobilius pirkėjai gaus gegužės mėnesį.