Nuo šiol ne tik super žvaigždės Cristiano Ronaldo, Justinas Beiberis, Arnoldas Schwarzneggeris ar Kim Kardashian gali važinėti „Ferrari“ automobiliu.
Tai įmanoma visiems norintiems: tokią galimybę suteikė automobilių sporto entuziastai Rokas Markevičius ir Kirilas Ososovas su savo partneriais laisvalaikiodovanos.lt. Jie pirmieji Lietuvoje leis visiems norintiems pavairuoti „Ferrari“ miesto gatvėmis.
Svajonių automobilis
„Nusprendėme pirkti „Ferrari“, nes tai ne vien automobilis. „Ferrari“ daug kam asocijuojasi su greičiu, pergalėmis, elegancija, prabanga, kitaip tariant – svajone. O visi mes norim brangiam žmogui dovanoti svajonių išsipildymą“, – sakė K.Ososovas.
Pasak pašnekovų, didžiausią įspūdį palieka tai, jog „Ferrari“ – lyg gatvei pritaikytas lenktynių bolidas.
„Daug teko vairuoti lenktyninių automobilių ir vis pakalbėdavom su lenktynininkais, kaip būtų šaunu su viena ar kita kovine mašina važinėti mieste. Bet iškart supranti, kaip tai būtų nekomfortiška, – tvirtino R.Markevičius ir K.Ososovas. – „Ferrari“ išsprendė visus nepatogumus, palikdami automobilio sportiškumą ir net pridėdami kai kurias F-1 technologijas: sankabą, pavarų perjungimo mechanizmą ir pan“.
Keliolika Lietuvoje užregistruotų šio modelio automobilių nebūtinai važinėja Lietuvos gatvėse. Pasitaiko, jog užsienyje naudojami automobiliai registruojami Lietuvoje dėl santykinai patrauklios vardinių valstybinių numerių kainos ir naudotojo mokesčių nebuvimo.
Lietuviams siūloma vairuoti „Ferrari 360 Spider“ kabrioletą, pagamintą 2004-aisiais – tais pačiais metais, kai M.Schumacheris su „Ferrari“ „Formulėje-1“ laimėjo paskutinį savo čempiono titulą.
3,6 litro V8 F1310-00 variklį turintis legendinis automobilis gali išvystyti maksimalų 289,7 km/val. greitį, o 400 AG iki 100 km/val. greičio „Ferrari“ išjudina per 4,5 sekundės.
Išbandyti naująją pramogą gali kiekvienas, turintis galiojantį B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Pramoga nuolat organizuojama Vilniaus ir Kauno gatvėse, vasarą „1000 km lenktynių“ metu išbandyti „Ferrari“ galią bus galima ir Palangoje. Pramogos kaina – 45 eur.
Automobilio ieškojo ilgai
Prieš metus gimusiam planui Lietuvos automobilininkų bendruomenei pasiūlyti galimybę vairuoti „Ferrari“ automobilį nebuvo lemta išsipildyti greitai. Ilgiausiai užtruko tinkamo automobilio paieškos.
Automobilio savininkai pažadėjo, jog kada nors išleis knygą apie savo nuotykius. O kol kas tik prasitarė, kad teko apkeliauti ne vieną pasaulio valstybę. Automobilio ieškojo net Jungtinių Arabų Emyratuose. Tačiau galiausiai tinkantis automobilis buvo rastas Vokietijoje.
Automobilio kainos organizatoriai taip pat nenori atskleisi. Jie tik užsiminė, kad už šią kainą būtų galima įsigyti keliasdešimt vidutinių automobilių.
Ekonomiškumo neieško
„Ferrari“, kaip ir daugelis išskirtinių automobilių, negarsėja dideliu ilgaamžiškumu.
„Juo niekaip nenuvažiuosi pusės milijono kilometrų, – pripažino Kirilas. – Degalų sąnaudos 25-30l/100km, o brangią priežiūrą, turint omeny ir tai, jog artimiausi priežiūros centrai yra Suomijoje, Lenkijos pietuose, Vokietijoje bei Rusijoje, tenka atlikti kasmet.
Tikriausiai, įdomiausia ir silpniausia automobilio vieta – F-1 sankaba. Ji puikiai veikia perjungiant pavaras, bet grubiai pajuda iš vietos ir pajudėjimo metu labai dyla.
Lenktynėse automobiliai startuoja tik vieną kartą, todėl sankabos dilimas starto metu mažai reikšmingas. „Gatvės“ sąlygomis – viskas kitaip.
Taip pat verta paminėti dažną šių automobilių mylėtojų juoką, kad tai – paprasčiausias „Fiat“ markės automobilis. Bet tik tol, kol neužvedi variklio. Automobilio surinkimo bei apdailos kokybė toli gražu neprilygsta, pavyzdžiui, tuo metu gaminamiems vokiškiems automobiliams.“
Paklausti apie galimybę ateityje leisti „Ferrari“ vairuoti ne miesto gatvėse, o tikroje lenktynių trasoje, automobilių sporto entuziastai neslėpė: „Planuojame. Bet nuvažiuoti kilometrai lenktynių trasoje brangiai atsieis remontuojant automobilį ir dar svarstome, ar vairuotojas sutiks dengti dideles sąnaudas“.
Pirmieji norintys „Ferrari“ galią išbandys jau šį sekmadienį – tada Vilniuje bus organizuojamas pirmasis renginys.
Važiavimo trasa drieksis nuo Savanorių pr. pradžios, tuomet važiuojama Geležinio vilko gatve, viaduku tarp Geležinio Vilko ir A. Goštauto gatvių, Goštauto g., Jasinskio g., vėl Geležinio vilko gatvė ir sugrįžimas į Savanorių pr.
2004-ųjų „Ferrari 360 Spider“ charakteristikos:
Techniniai duomenys:
Gamintojas: „Ferrari“
Modelis: „360 Spider“
Galiniai varomieji ratai, variklis per kėbulo vidurį.
Išmatavimai:
Ilgis: 4477 mm
Plotis: 1922 mm
Auktštis: 1214 mm
Ratų bazė: 2600 mm
Svoris: 1450 kg
Tarpuvėžės P.: 1669 mm. G.: 1617 mm
Variklis:
Konfigūracija: 90° V8 F1310-00
Paskirstymas: DOHC 5 Vožtuvai / Cilindre
Darbinis tūris: 3586 cc / 218.8 cu 3.6 L.
Galia: 298.3 kW / 400.0 bhp prie 8500 apm
Sukimo momentas: 372.9 Nm / 275.1 ft lbs prie 4750 apm
Cilindro vidaus skersmuo: 85 mm / 3.3 in
Stūmoklio eiga: 79 mm / 3.1 in
Suspaudimo laisnis: 11:1
AG / Litrui 111.54 bhp
Raudona žyma: 8700 apm
Transmisija:
Pavarų dėžės tipas: 6 laipsnių mechaninė bei pusiau automatinė F-1 tipo.
Finalinė pavara: 4.44:1
1-osios perdavimo santykis 3.29:1
2-osios perdavimo santykis 2.16:1
3-osios perdavimo santykis 1.61:1
4-osios perdavimo santykis 1.27:1
5-osios perdavimo santykis 1.03:1
6-osios perdavimo santykis 0.85:1
Važiuoklė:
Kėbulas: Aliuminis
Vairas: Krumpliaratis su stiprintuvu
Stabdžių tipas: Ventiliuojami diskai su ABS
Stabdžių dydis: P. 330 mm /G. 330 mm
Ratai: P. 45.7 x 19.1 cm G. 45.7 x 24.1 cm
Padangos: P. 215/45ZR-18 G. 275/40ZR-18
Dinamika:
Maks. greitis: 289,7 km/val.
Prispaudžiamoji jėga: 180 kgf (1.77 kN) @ 300 km/val (be galinio spoilerio)
0–100 kmh 4.5 s.
0–160 kmh 10.6 s.
Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km)
Degalų bako talpa: 95 l
Mišrus: 17,9 l/100 km
Užmiestyje: 12 l/100 km
Mieste: 28 l/100 km