Net trejus metus iš eilės „Optima“ buvo geriausiai parduodamas „Kia“ modelis Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Gamintojo teigimu, vadovaujant „Kia“ dizaino prezidentui Peteriui Schreyeriui sukurtas „Optima“ modelis išsaugojo modernumą, šiam prekiniam ženklui būdingus dizaino bruožus ir atletišką prigimtį. Tačiau ilgesnė, platesnė ir standesnė važiuoklė dabar gali pasiūlyti dar geresnį automobilio valdymą ir dar erdvesnį saloną.
Gerokai didesnis ir prabangesnis modelis prekyboje mūsų šalyje pasirodys ketvirtąjį šių metų ketvirtį.
Kaip ir jo pirmtakas, naujasis „Optima“ bus gaminamas „Kia“ Hvasungo gamykloje Korėjoje. Europos regionui pritaikytos kainos bus paskelbtos šiek tiek vėliau, artėjant prekybos pradžiai.
„Optima“ pakeitė žmonių jausmus „Kia“ prekiniam ženklui. Už augimą ir sėkmę esame skolingi priverčiančiam atsisukti dizainui ir sportiškumui. Taip buvo ir iki šiol tebėra – šis modelis išties gaivi alternatyva visam D segmentui.
Be to, jis sustiprina penkerius metus trukusią dizaino kryptį, kuri jau keletą metų kėlė „Kia“ į rekordines pardavimų aukštumas, – sakė „Kia Motors America“ pardavimų ir marketingo viceprezidentas Michaelis Sprague. – Naujasis „Optima“ išlaiko savo pirmtako individualumą, tačiau iš esmės mes patobulinome viską: padidinome erdvę, pagerinome valdymo savybes ir pasirūpinome technologijų gausa bei rafinuotumu,“ – pridūrė jis.
Europietiškas dizainas
Kadangi ankstesnės kartos „Optima“ buvo itin mėgstamas ir sėkmingas modelis, „Kia“ dizaineriai stengėsi išlaikyti pusiausvyrą: išsaugoti pagrindinius pirmtako bruožus ir tuo pačiu sukurti kažką naujo ir modernaus.
Šiuolaikiškos formos ir moderni architektūra įkvėpė kūrėjus ir paskatino sukurti rafinuotą bei dinamišką sedaną, turintį nenuginčijamų „Kia“ bruožų ir besijaučiantį kelyje geriau negu bet kada.
Naujasis „Optima“ ilgesnis, aukštesnis ir platesnis už savo pirmtaką. Ratų bazė buvo padidinta iki 2805 mm (10 mm ilgesnė), o bendras transporto priemonės plotis siekia 1860 mm (padidėjo 25 mm).
Dėl šių pokyčių automobilis tapo pastebimai erdvesnis ir patogesnis viduje.
„Kia“ prekinio ženklo simboliu tapusių „tigro nosies“ grotelių dizaino sprendimas labai primena naująjį „Sorento“ visureigį.
Priekinių ir galinių statramsčių forma suteikia „Optima“ modeliui sportiškumo. Kaip ir pirmtakas, naujasis „Optima" turi iškilų bagažinės dangtį ir galinius LED žibintus.
Nors, priklausomai nuo rinkos, automobilio specifikacijos skirsis, pirkėjai galės rinktis 16-18 colių lietus ratlankius.
Naujas interjeras
Dizaineriai pasirūpino, kad interjeras būtų ne tik kuo labiau pritaikytas vairuotojo patogumui, bet ir paprastesnis, „švaresnis“ bei tolygesnis, negu ankstesnės kartos modelio. Platesnė centrinė konsolė ir kitos detalės sukuria dar erdvesnio automobilio pojūtį. Mažesnis mygtukų kiekis dar labiau pagerina ir taip puikią „Kia“ ergonomiką.
Kūrėjai didelį dėmesį skyrė ir sėdynių patogumui. Tvirtesnis sėdynių rėmas sumažina vibracijos lygį, o minkštesnės galvos, viršutinės nugaros dalies ir šlaunų atramos leidžia atsisėsti „giliau“ ir patogiau.
Saugumo sistemos ir navigacija
Visi „Optima“ modeliai turės galinio vaizdo kamerą, o 360 laipsnių kampu „matantis“ „Around View Monitor“ bus komplektuojamas, atsižvelgiant į rinkas, kuriose jie bus parduodami.
Pasirenkamųjų technologijų sąrašui priklauso „Advanced Smart Cruise Control“ (SCC), „Blind Spot Detection“ (BSD), „Rear Cross Traffic Alert“ (RCTA) sistemos bei „Autonomous Emergency Braking“ (AEB) stabdžių sistema, kuri stabdo transporto priemonę, jeigu užfiksuoja galimą atsitrenkimo į priešais sustojusį automobilį ar kitą objektą grėsmę.
AEB sistema taip pat atpažįsta pėsčiuosius ir užtikrina dar didesnį naujojo sedano saugumo lygį.
„TomTom“ navigacijos paslaugos septynerius metus nuo įsigijimo dienos „Optima“ vairuotojams bus teikiamos nemokamai.
Pirmą kartą s“Kia" turės automatiškai veikiančius HID žibintus su „Dynamic Bending Lamps“ (DBL) ir „High Beam Assist“ (HBA) funkcija, kuri užfiksuoja priešais atvažiuojančias transporto priemones ir automatiškai išjungia tolimųjų šviesų žibintus, kol automobiliai prasilenkia.
Eksploatacinės savybės ir saugumas
Iš keleto itin dideliu tvirtumu pasižyminčių metalo lydinių pagamintas kėbulas sumontuotas ant kietesnės ir patvaresnės, iš ypač tvirto plieno pagamintos važiuoklės.
Daugiau negu 50 procentų kėbulo pagaminta iš ypatingai dideliu tvirtumu pasižyminčio plieno. Jis yra net 150 proc. pažangesnis už plieną, iš kurio buvo pagamintas šio modelio pirmtakas.
Gausesnis struktūrinis klijavimas (net 450 proc. daugiau, lyginant su ankstesnės kartos modeliu), o ne kėbulo virinimas pagerino triukšmo lygį ir leido sukurti gerokai tvirtesnį ir standesnį kėbulą.
Inžinieriai naujojo modelio kėbului naudojo daugiau karšto štampavimo komponentų (350 proc. daugiau, lyginant su pirmtaku). Tokia kėbulo konstrukcija garantuoja didesnį saugumo lygį eismo įvykio metu, geresnę dinamiką ir mažesnį triukšmo lygį.
Itin didelį dėmesį, kuriant naujos kartos „Optima“, skyrė mažesniam triukšmo lygiui, geresniam apšvietimui ir aerodinamikai. „Optima“ yra pirmasis „Kia“ modelis, turintis panoraminio stogo laikančiąją konstrukciją, pagamintą naudojant anglies pluoštu armuotą plastiką, kuris ne tik padeda sumažinti bendrą kėbulo svorį, bet ir sukuria žemesnį transporto priemonės svorio centrą.
Lygesnis grindų paviršius sumažina vėjo keliamą triukšmą bei mažina degalų sąnaudas, o papildoma garso izoliacija ir didesnis struktūrinių klijų panaudojimas užtikrina tylią ir sklandžią kelionę.
Pagerinti valdymo savybes – toks buvo pagrindinis „Kia“ inžinierių prioritetas. Rezultatas pateisino lūkesčius: lengvesnė ir tvirtesnė važiuoklė lemia greitesnę reakciją į vairuotojo komandas, stabilumą važiuojant dideliu greičiu ir malonesnį valdymą.
Daugiau detalių apie naujojo modelio variklius ir transmisijas bus atskleista šiek tiek vėliau.