Panašaus lygio perversmą pramonėje buvo sukėlęs tik Henry Fordas, su savo „Ford Model T“ automobilius iš prabangos prekės pavertęs eiliniam vairuotojui prieinama transporto priemone.
Savo ruožtu „Tesla“ įkurėjas Elonas Muskas pakeitė elektromobilių pasaulį. Išleidęs „Model S“ jis įrodė, kad kvailais ir nepatogiais laikyti elektromobiliai gali užvaldyti net didžiausių galios mėgėjų svajones.
Vertę palaiko lūkesčiai
Vos 12 metų veikianti įmonė šiuo metu vertinama net 25 mlrd. JAV dolerių (23,4 mlrd. eurų), nors turi vos vieną gamyką, kurioje gamina tik vieno modelio automobilius.
Vien per pastaruosius ketverius metus „Tesla“ akcijų vertė šoktelėjo įspūdingus 1000 procentų, tačiau ekspertai sunerimę, ar šis šuolis atspindi tikrąją įmonės vertę.
Padidinti paklausą gaminant dar daugiau „Model S“ vargu ar pavyks – gamintojas ir dabar visiškai patenkina paklausą, o automobilis įperkamas ne bet kam.
Automobilių eksperto Matthew DeBordo manymu, „Tesla“ problema yra kitur. Jo manymu, įmonė gamina ne tokį elektromobilį, kokio reikia žmonėms.
„Model S“ atrodo idealus elektromobilis tikram greitų ir galingų automobilių mėgėjui, bet tiesa ta, kad visame pasaulyje paklausiausi yra kompaktiniai visureigiai.
Dideli sedanai, koks ir yra „Model S“, nebepritraukia nė pusės tiek dėmesio, kaip prieš dešimtmetį.
Vėluoja į visureigių karštligę
Tiesa, „Tesla“ planuoja išleisti ir visureigį. Kalbos apie jį sklando jau porą metų, o šių metų pabaigoje „Tesla“ pažadėjo parodyti ir gamybai paruoštą modelį. Bet jei jo kokybė bus tokia pati, kaip pirmųjų „Model S“, gali tekti palaukti metus ar dvejus, kol gamintojas išspręs visas problemas.
Greičiausiai nedidelė įmonė tiesiog neturi pajėgumų vienu metu tobulinti ir gaminti dviejų modelių automobilius.
Bet greta „Audi“ ar BMW, kurios savo gamoje turi dešimtis skirtingų modelių, „Tesla“, žiūrint objektyviai, atrodo labai skurdžiai ir lošia vienintele – inovatoriškumo – korta.
M.DeBordo spėjimu, „Tesla“ nedrįso palikti „Model S“ projekto likimo valiai ir paskubinti visureigio „Model X“ išleidimą, bet visų varančiųjų ratų sistemos pristatymas įrodo, kad gamintojas supranta, kur slypi tikroji rinkos vertė.
Net jei „Tesla“ šįmet ir pristatys visureigį, įmonei teks gerokai padirbėti, kad pasivytų konkurentus. Belieka tikėtis, kad iki tol neišblės 100 tūkst. eurų už automobilį sumokėti pasiryžusių entuziastų užsidegimas.