Dydžiu išsiskiriantis „Fiat“ modelis gamintojui labai svarbus – įmonė savo gamoje dar niekuomet neturėjo miesto visureigio, o šis, ant tos pačios bazės kaip „Jeep Renegade“ sukurtas modelis, turėtų užpildyti didelę „Fiat“ spragą rinkoje.
Naujasis modelis salonuose Lietuvoje debiutuos gegužės mėnesį, o artimiausiomis dienomis bus demonstruojamas specialiame stende prekybos centre „Panorama“.
„Fiat“ atstovė Baltijos šalyse bendrovė „Autobrava“ įsitikinusi, kad „500X“ automobilis pagal savo charakteristikas varžysis su „premium“ segmento automobiliais.
Išskirtinio stiliaus modelis greičiausiai labiau sudomins vairuojančias moteris.
Paveldėjo stilių
„Fiat“, jo stilius mums labai svarbus. Modelių gama gana siaura, bet štai, sulaukėme naujo modelio“, – sakė įgaliotojo „Fiat“ atstovo Lietuvoje, įmonės „Autobrava“ direktorius Renaldas Gineika.
„Fiat“ importu į visas tris Baltijos šalis besirūpinantis R.Gineika prognozavo, kad per šiuos metus visose trejose valstybėse turėtų būti parduoti apie 150-250 šių automobilių.
„Pirmieji „Fiat 500“ į gatves išriedėjo 1957-aisiais ir tai buvo vieni pirmųjų miesto automobilių. 2007-aisiais, žymint „Fiat 500“ penkiasdešimtmetį, koncernas išleido atnaujintą, šiuolaikinį miesto automobilį.
O šiandien šią istoriją tęsia debiutuojantis „500X“ kompaktinis visureigis, paveldėjęs „Fiat 500“ šeimai būdingą charakterį bei grožį“, – teigė į pristatymą atvykęs „Fiat Chrysler Automobiles" tarptautinių pardavimų regiono vadovas Francesco Galli.
Žvelgiant iš išorės, „Fiat 500X“ paveldėjo tipišką šiai modelių gamai formą ir priekinius apvalius žibintus.
Gausi įranga
Nors vizualiai ir išliko panašus, „500X“ nuo savo mažojo „brolio“ pažengė labai toli. Visų pirma – dydžiu.
4,25 m ilgio, 1,8 m. pločio ir 1,6 m aukščio automobilyje gali keliauti 5 asmenys su bagažu (350 litrų). Tapęs didesniu, „Fiat 500X“ išliko itin manevringas, o tai labai svarbu važiuojant mieste.
Vienas jo išskirtinumų – 9 laipsnių automatinės pavarų dėžės opcija. Jos neturi nė vienas tiesioginis „Fiat 500X“ konkurentas.
Tarp saugumo technologijų – standartinėje „Fiat 500X“ komplektacijoje esančios šešios oro pagalvės, priekiniai dienos žibintai ir priešrūkiniai žibintai šonuose, taip pat elektroninė stabilumo kontrolės (ESC) ir dinaminė vairavimo momento (DST) sistemos.
Papildomai galima užsisakyti eismo linijų asistentą, kuris atkreipia dėmesį, kai išvažiuojate iš savo eismo juostos, ir padeda persirikiuoti į kitą juostą išvengiant „aklųjų zonų“.
Priedai saugumui ir patogumui
Už papildomą mokestį galima pasirinkti ir galinio vaizdo kamerą bei stabdžių sistemą „Brake Control“. Ji veikia automobiliui važiuojant 7-200 km/val. greičiu ir įspėja vairuotoją garsiniu bei vaizdiniu signalu, jeigu automobilis artėja prie kliūties.
Jeigu vairuotojas į įspėjimą nereaguoja, sistema pradeda prevenciškai švelniai stabdyti automobilį. Važiuojant iki 30 km/val. greičiu, „Brake Control“ sistema geba pilnai sustabdyti automobilį ir padėti išvengti susidūrimo.
Siekiantys daugiau komforto ar prabangos gali pasirinkti „premium“ priedų rinkinį – elektroniniu būdu reguliuojamas šildomas sėdynes, beraktę automobilio atrakinimo ir užvedimo sistemą, salono elementų apšvietimą ir kitus priedus.
Centrinėje konsolėje galima sumontuoti 5 arba 6,5 colių ekraną su itin intuityvia „Uconnect“ sistema. Joje – AUX, USB, SD kortelės jungtys, trimatė navigacija, balso atpažinimo galimybė ir kitos funkcijos.
Penki varikliai
Po variklio dangčiu „Fiat 500X“ siūlo net penkių skirtingų motorų pasirinkimą. Tarp jų – trys benzininiai 1,4-1,6 litrų agregatai, kurių galia svyruoja nuo 110 iki 170 AG (81-127 kW).
Taip pat du turbodyzeliniai varikliai: itin ekonomiškas 1,6 litro 120 AG (88 kW) motoras, su kuriuo „500X“ degalų sąnaudos užmiestyje tesiekia 3,8 l/100 km, o mieste – 4,7 l/100 km, bei 2,0 litrų 140 AG (103 kW) variklis. „500X“ versijoje su pastaruoju varikliu taip pat gali būti montuojama naujoviška automatinė 9 laipsnių pavarų dėžė.
„Fiat 500X“ leidžia vairuotojui pasirinkti vieną iš trijų važiavimo režimų: „Auto“, kuris užtikrina maksimalų komfortą, ekonomiškumą ir kuo mažesnes emisijas, „Sport“ – skirtą sportiškesniam, dinamiškesniam važiavimui, ir „All Weather“, padidinantį saugumą esant prastam sukibimui su kelio danga.
„Fiat 500X“ laisvalaikio versija taip pat turi „Tracion Plus“ kontrolės sistemą, kuri pagerina sukibimą slidžiame kelyje ar bekelėje ir tuo pačiu užtikrina didesnį ekonomiškumą bei mažesnes CO2 emisijas.
Lietuvoje „Fiat 500X“ kaina prasidės nuo 16,9 tūkst. Eur (58,7 tūkst. litų).