Didžiausiomis Ženevos žvaigždėmis tapo ypač galingų superautomobilių ketvertas – unikalia technologija išsiskiriantis „Koenigsegg Regera“, galinga „Lamborghini Aventador“ versija „LP750-4 Super Veloce“ ir tik lenktynių trasoms skirti „Aston Martin Vulcano“ bei „McLaren P1 GTR“.
Švedai nustebino technologija
Naujojo „Lamborghini Aventador“ versija „LP750-4 Super Veloce" turi dar galingesnį 750 AG variklį, iki 100 km įsibėgėja vos per 2,8 sekundės ir gali pasiekti net iki 350 kilometrų per valandą greitį.
Tačiau Švedijos superautomobilių studijos „Koenigsegg“ kūrinys pribloškė parodos lankytojus kur kas labiau.
Tiesiog beprotiškos galios – net 1500 AG išsiskiriantis „Koenigsegg Regera“ stulbina itin įdomiu Christiano von Koenigseggo techniniu sprendimu – superautomobilis neturi pavarų dėžės.
5 litrų darbo tūrio, V8 formos, 1100 AG variklis su dviem turbinomis galią į ratus perduoda per hidraulinę sankabą bei du elektrinius variklius (po vieną prie kiekvieno galinio rato) ir įsijungia tada, kai nebepakanka trijų elektrinių variklių teikiamų 700 AG.
Galingiausias įkraunamas hibridinis automobilis pasaulyje vien elektra gali nuvažiuoti iki 50 kilometrų ir yra tinkamas važinėti bendro naudojimo keliais.
Prisiminė superautomobilių klasiką
„Aston Martin“ žengė kitu keliu ir parodoje pristatė kruopščiai slėptą klasikinį superautomobilį „Vulcan“ su tradiciniu V12 formos, 7 litrų darbo tūrio varikliu be turbinos.
Vien benzinu varomas 2,06 mln. eurų kainuojantis automobilis trasoje gali varžytis su pačiais galingiausiais – daugiau nei 800 AG, 1350 kilogramų sveriantis modelis su sekvencine pavarų dėže gali būti palyginamas su hibridais „LaFerrari FXX K“ arba „McLaren P1 GTR“.
Šis automobilis Ženevos parodoje debiutavo visai netoli savo varžovo.
Lenktynių trasai skirta „McLaren P1“ hibridinio modelio versija GTR gerokai pigesnė – kainuoja „tik“ 900 tūkst. eurų.
3,8 litro darbo tūrio, V8 formos varikliu ir elektriniu varikliu varomo automobilio galia dabar nuo 903 AG kilstelėta iki 986 AG, o dėl pažemintos važiuoklės, išraiškingesnių aerodinaminių elementų automobilis palengvėjo 50 kilogramų.
Prieš dvidešimt metų įvykusiam „McLaren“ debiutui Le Mano lenktynėse paminėti automobilis nudažytas akį traukiančia geltona spalva su žalia linija per vidurį.
Paskutinis „Veyron“
Šių metų Ženevos paroda ypatinga ir dar vienam neeilinių sportinių automobilių gamintojui „Bugatti“, tik kiek kitaip.
Pagaminusi 450 vienetų įvairių versijų „Veyron“ įmonė pranešė stabdanti legendinio modelio gamybą.
Demonstruojamo „Bugatti Veyron“ pabaigą žyminti „La Finale“ versija papuošta vyšnių atspalvių deriniu – nieko bendra su tuo, kaip buvo nudažytas pats pirmasis prieš dešimtmetį pagamintas „Veyron“.
Taip pat pristatoma daugybė kitų sportinių automobilių bei jų koncepcijų, tokių kaip ekspresyvumo nestokojantis „Bentley Continental GT Speed“, amerikietiškų sportinių automobilių „grietinėlė“ „Ford GT“, rankomis tapytu šilku išpuoštas „Rolls-Royce Serenity“, „Ferrari 458“ modelį pakeitęs „Ferrari 488 GTB“, turintis „tik“ 670 AG.
Balsavo dėl Metų automobilio titulo
Ženevos automobilių paroda rengiama kiekvienais metais kovo mėnesį ir yra laikoma viena svarbiausių tarptautinių automobilių parodų.
Pirmoji automobilių paroda Šveicarijos didmiestyje buvo surengta 1905 metais, o 2015-aisiais vyksta jubiliejinė, 85-oji, paroda.
Kasmet Ženevos automobilių parodos išvakarėse paskelbiamas Europos metų automobilio konkurso nugalėtojas. Šįmet 58 žurnalistų komisija iš 22 valstybių juo išrinko „Volkswagen Passat“.
Nors daugiausia dėmesio sulaukia nauji serijiniai bei koncepciniai automobilių modeliai, „Palexpo“ ekspozicijų salėse demonstruojami ir perdaryti automobiliai, naujausios technologijos, prisistato automobilių priedų bei atsarginių detalių, padangų gamintojai, remonto paslaugų teikėjai.
Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.