Kiek pinigų, tokie ir automobiliai.
Tačiau ne pas visus taip: pernai ekonomika ir toliau kilo ir šį faktą puikiai atspindi naujų, itin prabangių pernai Lietuvoje įregistruotų automobilių dešimtukas.
Pasak skelbimų portalo autoplius.lt plėtros vadovo Viktoro Daukšo, praėjusiais metais Lietuvoje buvo užregistruota itin brangių naujų automobilių.
„Už prabangiausią naują automobilį sumokėti 2 534 vidutiniai atlyginimai. Gaunant vidutinį atlyginimą, prireiktų 211 metų, kad uždirbtum brangiausio automobilio sumą“, – teigė V.Daukšas.
Susipažinkite su dešimtuku – kokius brangiausius automobilius lietuviai įsigijo pernai?
10. „Mercedes-Benz S-class Coupe“ – 127 000 eurų. Užregistruoti net 5 automobiliai.
Praėjusiais metais debiutavę S klasės „Mercedes-Benz Coupe“ modeliai akimirksniu patraukė turtuolių vairuotojų dėmesį.
Tikrieji šios markės gerbėjai žino, kad 1991-aisiais S klasės kupė modelius pakeitė įpėdiniai CL, tačiau po daugiau nei dvidešimties metų pertraukos „Mercedes-Benz“ nusprendė sugrįžti prie ištakų ir vėl atkūrė savo flagmaną su kupė kėbulu.
Bazinės S500 versijos Lietuvoje kainuoja nuo 127 tūkst. eurų. Įdomu ir tai, kad už papildomą mokestį gamintojas gali sumontuoti ir „Swarovski“ kristalais inkrustuotus žibintus (kiekviename – po 47 kristalus).
9. BMW M6 – 133 500 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
Viena pakopa aukščiau atsidūrė BMW M6. Nauji baziniai M6 kupė Lietuvoje kainuoja nuo 133,5 tūkst. eurų. Tai pati greičiausia 6 serijos versija. 4,4 litro V8 benzininiam varikliui 560 AG pripučia du turbokompresoriai, o iki 100 km/h šis automobilis įsibėgėja tik per 4,2 sekundės.
Ankstesnės kartos M6 turėjo V10 atmosferinius agregatus, kurie buvo kuriami pagal „Formulės-1“ lenktynėse panaudotas technologijas. Tačiau griežtėjantys reikalavimai dėl taršos privertė vokiečius atsisakyti pažangios inžinerijos ir pastūmėjo turbokompresorių montavimo link.
8. „Bentley Continental GT“ – 180 000 eurų. Užregistruoti 2 automobiliai.
Nors Lietuvos gatvėse pirmosios kartos „Bentley Continental GT“ yra populiariausias šios markės automobilis, antros kartos modelis yra gerokai retesnis. Nuo 2011-ųjų britai pradėjo surinkinėti visiškai atnaujintus, tačiau savo dizaino bruožais pirmtaką primenančius prabangius kupė.
Baziniai naujieji „Continental GT“ Europoje kainuoja nuo 180 tūkst. eurų. Kadangi šis britų koncernas priklauso „Volkswagen“ grupei, kuriant automobilį buvo panaudota „Phaeton“ modelio platforma.
7. „Bentley Flying Spur“ – 191 500 eurų. Užregistruoti 3 automobiliai.
„Volkswagen Phaeton“ modeliui pagal giminės medį artimesnis yra „Bentley Flying Spur“. Šie nuo 191,5 tūkst. eurų kainuojantys prabangūs sedanai dalinasi tais pačiais mechaniniais mazgais kaip ir „Continental GT“.
Nuo 2014-ųjų juose montuojami W12 „twin-turbo“ arba V8 „twin-turbo“ benzininiai varikliai. Priklausomai nuo pasirinkto modelio, maksimalus „Flying Spur“ greitis atitinkamai siekia 322 arba 295 km/h.
„Žinant, kad toks prabangus sedanas sveria net 2,5 tonos, tokios dinaminės savybės tikrai nedaro gėdos“, – sakė V.Daukšas.
6. „Ferrari 458 Italia“ – 197 000 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
Šeštoje vietoje pagal kainą – egzotiškas „Ferrari 458 Italia“. F430 modelio įpėdinis pasaulį pirmą kartą išvydo 2009-aisiais.
Tai buvo didelis „Ferrari“ hitas bei vaisingas sunkaus darbo Maranelo mieste nuopelnas. Atmosferinį 4,5 litro V8 variklį turintis superautomobilis gali pasiekti maksimalų 325 km/h greitį, o 560 AG iki 100 km/h „458 Italia“ išjudina per 3,4 sekundės.
„Inžinieriai iš Italijos suprojektavo nuostabų variklį. Jie iš vieno litro be jokio priverstinio oro pripūtimo sistemų išspaudė beveik 125 AG. Tokiais parametrais gali didžiuotis tik keletas serijiniu būdu gaminamų automobilių visame pasaulyje“, – pažymėjo V.Daukšas.
Bazinis naujas „Ferrari 458 Italia“ kainuoja nuo 197 tūkst. eurų.
5. „Bentley Mulsanne“ – 289 000 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
Brangiausių 2014-ųjų naujų automobilių Lietuvoje dešimtuko viduryje – trečias ir paskutinis „Bentley“ modelis. Tai prabangus sedanas „Mulsanne“, pavadintas žymaus posūkio Le Mano 24 valandų lenktynių trasoje vardu.
Britai tokiu vardu šį 289 tūkst. eurų kainuojantį limuziną pavadino ne šiaip sau: per visą Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynių istoriją „Bentley“ ant aukščiausio pakilos laiptelio užlipo net 6 kartus.
Reikėtų nepamiršti, kad „Bentley“, visų pirma, yra ne sportinių, o prabangių automobilių gamintojas.
4. „Rolls-Royce Wraith“ – 290 000 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
Ketvirtoje vietoje esantis „Rolls Royce Wraith“ – vienas brangiausių automobilių Lietuvoje. Naujo automobilio kaina siekia beveik 290 tūkst. eurų.
Sukurtas ant 7 serijos BMW platformos šis karališkasis kupė yra vienas prabangiausių tokio tipo automobilių pasaulyje. Greta daugelio išskirtinumų „Wraith" turi vieną labai unikalų bruožą – į priešingą pusę atsidarančias dureles.
Toks sprendimas šiek tiek primena senovinius automobilius, tačiau suteikia subtilaus žavesio. Be to, perkant naują „Rolls-Royce“, klientui siūloma labai plati spalvų bei montuojamų medžiagų gama.
„Už papildomą kainą galima užsisakyti net jūsų užauginto medžio apdailą. Iš Didžiosios Britanijos atvykę specialistai nupjaus medį, jį tinkamai paruoš ir sumontuos automobilyje. Žinoma, tokie dalykai kainuoja labai daug“, – teigė automobilių rinkos ekspertas.
3. „Rolls-Royce Phantom“ – 358 500 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
„Rolls-Royce Phantom“ – vienas iš tų automobilių, kurį yra maloniau ne vairuoti, o mėgautis juo salono gale.
„Phantom“ pažymėjo BMW ir „Rolls-Royce“ partnerystės pradžią. Šie modeliai gaminami jau 12 metų – nuo 2003-iųjų. Tai yra plačiausią kėbulų gamą turintis šios markės automobilis. Be sedano modifikacijos galima rinktis dar ir kupė arba kabrioletą.
Pastarieji nėra taip stipriai orientuoti į prabangą keleiviams. Bazinė trečiojo pagal brangumą automobilio Lietuvoje kaina prasideda maždaug nuo 358,5 tūkst. eurų.
2. „Porsche 918 Spyder“ – 768 000 eurų. Užregistruoti 2 automobiliai.
Antroje ir trečioje vietoje esančius automobilius skiria beveik dvigubai didesnė kaina. Antroje dešimtuko vietoje garbingai įsitaisęs greičiausiai Niurburgringo trasą įveikęs superautomobilis – hibridinis „Porsche 918 Spyder“.
Tokių transporto priemonių Lietuvoje 2014 m. užregistruota net du vienetai. Tačiau nereiškia, kad šiuos automobilius pamatysime šalies keliuose.
Vieną automobilį praėjusių metų antroje pusėje įsigijo automobilių nuoma užsiimanti bendrovė. Vos tik „918 Spyder“ buvo papuoštas vardiniais lietuviškais numeriais, jis greitai buvo išgabentas į saulėtąją Prancūzijos Rivjerą.
Hibridinis „Porsche“ iki 100 km/h įsibėgėja tik per 2,8 sekundės. Automobilio gale sumontuotas atmosferinis V8 benzininis variklis, generuojantis 600 AG.
Tačiau hibridinės technologijos bendrą galią padidina iki 875 AG. Gamintojo teigimu, su pilnai įkrautomis baterijomis vidutinės tokio hibrido degalų sąnaudos siekia tik apie 3,3 l/100 km. Įdomu, kad visi 918 šio modelio egzemplioriai buvo išpirkti iki 2014-ųjų spalio vidurio. Vieno tokio hibrido kaina prasideda nuo 768 tūkst. eurų.
1. „Bugatti Veyron“ – 1 470 000 eurų. Užregistruoti 2 automobiliai.
Dešimtuko viršūnėje esančio „Bugatti Veyron“ bazinė kaina prasideda maždaug nuo 1,47 mln. eurų. Tačiau tai tik nedidelė gamybos kaštų dalis, kurią vieno modelio gamybai išleidžia Prancūzijos koncernas.
2013-aisiais metais atliktas tyrimas parodė, jog parduodama vieną tokį superautomobilį, „Bugatti“ bendrovė patiria apie 5,2 mln. eurų nuostolį.
Tačiau kol „Bugatti“ akcijos guli saugiuose „Volkswagen“ seifuose, rytų Prancūzijoje, Molsheime, įkurtoje bendrovės gamykloje bankroto pavojaus nematyti.
„Klausimų, kodėl šio superautomobilio gamyba yra tokia brangi, turėtų nekilti. Vien radiatoriaus gamyba trunka 15 valandų, o viename automobilyje jų yra net dešimt. O štai degalų bakas virinamas 8 dienas“, – pasakojo V.Daukšas.
„Bugatti Veyron“ yra greičiausias pasaulio automobilis. Jis gali išvystyti maksimalų 407 km/h greitį. Galingesnė „Supersport“ versija – 431 km/h. Tačiau išlaikymo kaštai bei kiti faktai apie šį automobilį gali šokiruoti.
„Važiuojant maksimaliu greičiu, 100 l talpos degalų bakas ištuštėja vos per 12 minučių. Tačiau nereiškia, kad užsipylę degalų, vėl galėsite lėkti, nes važiuojant maksimaliu greičiu, naujos padangos susidėvi per 15 minučių.
Naujas tokių padangų komplektas kainuoja apie 37 tūkst. eurų. Joks kitas automobilis nenaudoja padangų, kuriomis gamintojas apauna „Veyron“ ratlankius.
Negana to, kas 3 padangų keitimus reikia pakeisti ir ratlankius. O jų kaina yra apie 61 tūkst. eurų. Maždaug tiek pat, kiek kainuoja naujas bazinis BMW X5.
Prie viso to reikėtų pridėti faktą, kad visi darbai privalo būti atlikti ne kokioje nors atstovybėje, o Prancūzijoje. Vietoje, kur šiuos automobilius surinkinėja“, – sakė V.Daukšas.
Už vieno tokio „Bugatti Veyron“ kainą būtų galima įsigyti beveik 196 pigiausių naujų automobilių Lietuvoje – „Dacia Logan“.
Vidutinė populiariausios 11-15 metų amžiaus grupės automobilio kaina Lietuvoje siekia apie 2230 eurų, taigi vieną „Bugatti Veyron“ būtų galima iškeisti į 659 tokius automobilius. Kitaip sakant, automobiliais būtų galima aprūpinti nedidelį miestelį.
Dviejų Lietuvoje užregistruotų „Bugatti Veyron“ superautomobilių šalies keliuose pamatyti nebus galima – jie išgabenti nuomai į pietvakarių Europą.