„Liquid Blue“ spalva nudažytas „karštasis hečbekas“ šįkart išties karštas – gamintojo teigimu, jis turi „gerokai daugiau“ nei 315 AG galios, 4 varomus ratus su „Ford“ patentuota traukos paskirstymo sistema „Dynamic Torque Vectoring Control“, o automobilį kurti padėjo slydimo šonu bei ralio meistras Kenas Blockas.
Automobilis pasirodys kitų metų pradžioje visose rinkose.
„Ford Performance“ kol kas nepaskelbė tikslių galios, sukimo momento ir įsibėgėjimų skaičių, bet spėjama, kad jo galia sieks nuo 318 iki 330 AG.
Aišku, jog kaip ir svarstyta anksčiau, RS gavo visiškai naują „Ford“ visų varančiųjų ratų sistemą, kurios elektroniniai smegenys išmaniai paskirsto galią ratams ir „EcoBoost“ šeimos 2,3 litro darbinio tūrio turbininį variklį, kuris jau montuojamas ir į „Ford Mustang“.
„Focus RS“ yra rimtas aparatas, kuriame suderintos lenktynių technologijos ir inovatyvi inžinerija. Tai naujas atskaitos taškas vairavimo džiaugsmui kelyje ir lenktynių trasoje.
RS šeimos istorija kupina pavyzdžių, kai techniniai proveržiai, gimę lenktynėse, migruoja į įprastus automobilius, padedant RS. Šiandien turime dar vieną RS, kuris mūsų širdis verčia plakti greičiau“, – pažymėjo „Ford Motor Company“ viceprezidentas Rajas Nairas.
Tai jau trečios kartos „Focus RS“ ir trisdešimtas „Ford“ automobilis, dėvintis RS ženklelį.
Metraštyje yra tokios legendos kaip „Ford Escort RS 1600“, „Ford Sierra RS Cosworth“ ir ketvuriais ratais varomas 1992-ųjų „Ford Escort RS Cosworth“, tačiau nė vienas RS nebuvo toks greitas kaip naujasis „Focus“.
„Focus RS" turi visus kasdieniam gyvenimui reikalingus atributus – 5 duris, balsu valdomą komunikacijos sistemą „Ford SYNC“, 8 colių skersmens liečiamąjį ekraną, navigaciją, automatinę kondicionavimo sistemą ir „Sony“ garso sistemą su 10 garsiakalbių.
Tačiau įdomiausia naujojo RS dalis šįkart yra važiuoklė, kurios derinimu užsiėmė ir slydimo akrobatas, ralio bei ralio kroso žvaigždė Kenas Blockas.
Visiškai nauja „Ford Performance All-Wheel Drive“ keturių varomų ratų sistema suderinta su jau išbandyta traukos paskirstymo technologija „Dynamic Torque Vectoring“.
Tam, kad traukos paskirstymo sistema veiktų visiems keturiems ratams, „Ford“ inžinieriai įtaisė elektronikos valdomus sankabų blokus abiems galiniams ratams. Tokiu būdu, priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir posūkio kampo, trauka gali būti paskirstoma tiek priekinei ir galinei ašiai, tiek kiekvienam ratui atskirai.
Elektroninės smegenys fiksuoja važiavimo sąlygas siųsdamos ir gaudamos 100 signalų per sekundę. Sistema veikia taip, kad galiniai ratai, esant poreikiui, gali gauti 70 proc. traukos jėgos, ją paskirstant abiems ratams proporcingai (sistema gali nukreipti 100 proc. galinei ašiai skirtos traukos vienam ratui, jei esama tokio poreikio).
Toks veikimas itin svarbus staigiuose posūkiuose, kai posūkio viduje ir išorėje esantys ratai sukasi skirtingais greičiais – sistema, išmaniai paskirstydama trauką, šią problemą išsprendžia ir automobilis tiesiog „įsukamas“ į posūkį.
Sistemą inžinieriai suderino su „Ford“ elektroninio stabilumo sistema, įtaisė sportines spyruokles, reguliuojamus amortizatorius, stabilizuojančias skersines sijas ir jautriau nustatytą elektrinį vairo stiprintuvą. Štai kodėl naujasis „Focus RS“ posūkiuose toks stabilus, kad vairuotojas gali pajusti iki 1 G siekiančią šoninę apkrovą.
„Ford Performance“ kol kas nutyli, kokiomis savybėmis pasižymi modifikuotas 2,3 litro darbinio tūrio „EcoBoost“ variklis ir kokia yra naujojo „Focus RS“ dinamika.
Koncerno atstovai pripažino, kad ši variklio versija yra galingesnė nei montuojama į „Ford Mustang" tačiau tikslių skaičių dar teks palaukti. Rinkoje svarstoma, kad naujasis RS iki 100 km/val. turėtų įsibėgėti maždaug per 5 sekundes.