Šiuo metu intensyviai kuriamos įvairios automobiliams skirtos erdvinio garso technologijos. Viena iš tokių technologijų, sukurta bendromis „Audi“, Fraunhoferio instituto bei firmų „Bang & Olufsen“ ir „Bose“ pastangomis, greitai paliks mokslinio tyrimo laboratorijas ir persikels į serijinės gamybos automobilių garso sistemas.
Tikimasi, kad naujosios kartos erdviniu garsu galės mėgautis važiuojantys atnaujintu 2015 metų laidos „Audi Q7“, kuriame sumontuotos „Bang & Olufsen“ ir „Bose“ firmų garso atkūrimo sistemos.
Pagal naująją technologiją erdvinis garsas kuriamas dviem etapais. Pirmajame etape iš garso signalo šaltinio priimtas garsas patenka į garso apdorojimo procesoriaus bloką, kuriame iš bendro garso signalo išskiriami garso erdviškumo parametrai.
Pagal juos garsas išskaidomas į erdvines dedamąsias. Minėtais parametrais laikomas muzikantams grojant ant scenos nuo grindų, lubų ir kitų objektų atsispindėjęs garsas, informacija apie garso sklidimo kryptį, silpnėjimą, iškraipymus ir pan.
Pritaikius naująją „Audi“ ir partnerių technologiją, signalo šaltinio kilmė ir garso formatas neturi reikšmės.
Išmanusis procesorius vienodai sėkmingai „įerdvina” tiek radijo transliaciją arba CD disko įrašą, tiek ir kino ir aukštos klasės garso industrijoje įprastą „5.1 Surround Sound| erdvinį garsą ar net interneto srautinę transliaciją.
Antrąjame etape segmentuotas garsas operatyviai paskirstomas į automobilio salone esančius garsiakalbius. „Bang & Olufsen“ garso apdorojimo procesoriaus blokas gali apdoroti iki 11 garso kanalų ir paskirstyti garsą iki 23 garsiakalbių.
Bendra „Bang & Olufsen“ garso sistemos galia siekia 1920 W. „Bose“ firmos erdvinio garso sistema pasižymi panašiais parametrais, tik čia garsas paskirstomas į 20 garsiakalbių.
„Audi“ nėra naujokė pažangių garso sprendimų diegimo srityje. 2005–ųjų laidos flagmane „Audi A8“ buvo sumontuota danų bendrovės „Bang & Olufsen“ garso sistema. 2012 metais šios bendrovės garso sistemos pradėtos montuoti kompaktinės klasės „Audi A3“.
2014 metais į „Audi TT“ pradėta diegti aukščiau aptariamos erdvinio garso technologijos pradininkė – kartu su Fraunhoferio institutu sukurta „Audi Symphoria“ automobilinio erdvinio garso technologija.