Per tą laiką pasaulyje daug kas gali pasikeisti, todėl projektavimo metu reikia tiksliai numatyti ateitį, kad sunkvežimis savo pasirodymo metu atrodytų ir šiuolaikiškas, ir novatoriškas.
„Naująjį „Volvo FH“ serijos modelį pradėjome kurti 2006-aisiais, − sako Rikardas Orellas, „Volvo Trucks“ dizaino vadovas. − Tuo metu dar niekas nebuvo girdėjęs apie „iPhone“, tačiau sunkvežimio debiuto metu 2012-aisiais išmanieji telefonai jau buvo tapę neatskiriama visuomenės gyvenimo dalimi. Tokius pokyčius tiesiog privalome numatyti iš anksto“.
Siekiant numatyti, kaip visuomenė vystysis penkerių ar dešimties metų perspektyvoje, dizaino procesas susiejamas su išsamiais verslo tyrimais, kurie apima vairuotojų apklausas, technologijų bei kultūros tendencijų tyrimus.
Praėjusiais metais „Volvo Trucks“ užbaigė didžiausią atsinaujinimą per visą kompanijos istoriją. Per mažiau nei metus buvo pristatyti šeši nauji sunkvežimių modeliai, iš kurių kiekvienas turi tris bendrus dizaino bruožus: perkeltą į išskirtinę ir dar geriau matomą vietą po priekiniu stiklu logotipą, didesnį korio formos grotelėmis pridengtą radiatorių bei „V“ formos priekinius žibintus.
Tačiau didžiausiu dizainerių komandai tekusiu iššūkiu galima vadinti būtinybę išraiškingą ir savitą charakterį suteikti kiekvienam iš modelių.
„Mūsų naujųjų sunkvežimių gama lyg šeima: ji susideda iš skirtingų individų, tačiau kiekvienas iš jų yra unikali asmenybė. Visos serijos stiprybė slypi būtent šiuose unikaliuose skirtumuose, todėl mes siekėme kiekvienam iš modelių suteikti išraišką, kuri atitinka jo paskirtį, naudojimo ypatybes bei jo darbo aplinką“, − pasakoja R.Orellas.
Savitas dizainas
Kuriant naujosios sunkvežimių serijos dizainą didžiausias dėmesys teko kiekvieno modelio specifinės darbo aplinkos vizualizavimui. Dizaino proceso metu vienu iš svarbiausių pagalbinių įrankių tapo įkvėpimą žadinantys vaizdai.
„Tai tradicinė dizaino technika, padedanti atskleisti norimą išreikšti esmę, − sako vyriausias „Volvo Trucks“ eksterjero dizaineris Asokas George'as. − Tai ypač svarbu šiame pramonės sektoriuje, kadangi sunkvežimis dažnai tampa ne tik vairuotojų darbo vieta, bet ir antraisiais namais.
Turime įvertinti daugybę techninių ir teisinių reikalavimų, o taip pat pranokti savo klientų lūkesčius. Tai sudėtingas procesas, bet dizaineriai mąsto vaizdų kalba, todėl įkvepiančios vizualizacijos gerokai stimuliuoja visą kūrybinį procesą“.
Trokštama kiekvieno modelio išraiška bei asmenybė buvo atspindima vaizdų serija. Pavyzdžiui, vienas iš gamos flagmaną „Volvo FH16“ įkvepiančių paveikslų buvo laukinių arklių kaimenės nuotrauka.
„Volvo FH16“ yra galingiausias serijinis sunkvežimis pasaulyje, todėl savaime suprantama, kad jo išvaizda turi įkūnyti galią, tačiau nenorėjome, kad ji būtų agresyvi. Galią siekėme išreikšti subtiliai, todėl laukinio žirgo grakštumas tapo vienu iš svarbiausių įkvėpimo šaltinių elegantiškai galios ir laisvės išraiškai“, − sako A.George'as.
„Volvo FMX“ įkvėpimą skatinančių paveikslų galeriją užpildė atšiaurių vietovaizdžių ir tvarių medžiagų nuotraukos. Galutinis rezultatas – sunkvežimis, tvirtas tiek išore, tiek vidaus dizainu.
„Džeimso Bondo personažas puikiai atspindi „Volvo FMX“. „Agentas 007“ gerai atrodo tiek ir su smokingu, tiek ir kovos scenose. Tą patį galima pasakyti ir apie mūsų naująjį „Volvo FMX“, kuris net ir šiek tiek „aplamdytais šonais“ vis tiek atrodo „kietai“, – mano A.George'as.
Kitas sunkvežimių dizainerių darbo aspektas naujų gaminių kūrimo metu – būtinybė atsižvelgti į teisinius ir techninius parametrus, susijusius su sunkvežimio eksploatacija.
Didelės „Volvo“ sunkvežimių radiatoriaus grotelės atlieka keletą svarbių funkcijų. Jų dizainas pabrėžia naujos sunkvežimių gamos identitetą, tačiau grotelių forma ir dydis pirmiausia užtikrina didesnį oro srauto tiekimą „Euro 6“ varikliams. Taigi, draugiškesnių aplinkai sunkvežimių technologija padiktavo ir viso dizaino pobūdį“, – aiškina A.George'as.
Nuo eskizo iki baigto produkto
Išgryninus visos modelių serijos viziją atėjo eilė sukurti kiekvieno modelio dizainą. Tam teko įvertinti visus technologinius ir gamybos proceso reikalavimus, tuo pat metu išsaugant originalias kūrybines idėjas.
„Naujojo sunkvežimio eskizus pradėjome piešti 2006-aisiais, ir šie sunkvežimiai keliuose bus matomi dar daugelį metų. Tai geriausiai iliustruoja mūsų gebėjimo numatyti ir vizualizuoti ateitį poreikius. Taip, dizainas yra kūrybiškumas, tačiau nemaža dalimi tai taip pat gebėjimas įgyvendinti ateities viziją realybėje. Tai metodiška veikla, pagrįsta žiniomis ir supratimu apie mūsų klientų bei visuomenės poreikius“, – sako R.Orellas.