Praėjusį rudenį pristačiusi naują variklių šeimyną „Drive-E“, „Volvo“ inžinierių komanda vėl demonstruoja naujausius technologinius pasiekimus ir pranašumą kuriant technologijas, mažinančias išmetamų dujų kiekį.
„Kai rinkai pasiūlėme naują keturių cilindrų „Drive-E“ variklių šeimą, mūsų tikslas buvo pristatyti pažangiausią keturių cilindrų variklį savo segmente – pasižymintį maksimaliu efektyvumu, mažiausiomis degalų sąnaudomis bei CO2 emisijos kiekiu ir suteikiantį išskirtinį malonumą vairuojant.
Žinojome, kad benzininis variklis, pasiekiantis 320 AG, buvo tik pradžia. 450 AG „Drive-E“ variklio koncepcija puikiai atspindi šį mūsų siekį bei „Drive-E“ šeimos variklių universalumą“, – teigė „Volvo Car Group“ viceprezidentas strategijai ir tyrimams Peteris Mertensas.
450 AG „Drive-E“ varikliai naudoja kiek kitokią turbinų konfigūraciją. Naujas benzininis motoras turi dvi įprastas ir vieną elektrinę turbiną.
Kol dvi turbinos rūpinasi oro pūtimu į cilindrus, trečioji turbina sukauptą orą siunčia ne į cilindrus, bet padeda „užvesti“ dvi kitas turbinas. Ši unikali sistema padės sumažinti turbinų vėlavimą, o automobiliui suteiks ypatingą dinamiško vairavimo malonumą.
Jau ankstyvoje naujo „Drive-E“ variklio koncepcijos kūrimo stadijoje paskatino į šį procesą įsitraukti „Volvo Cars“ partnerius: AVL, „Denso“ ir „Volvo Polestar Racing“ – tai lėmė, kad kuriant „Volvo“ variklius buvo pritaikytos teorijos ir technologijos, naudojamos konstruojant lenktyninius automobilius.
„Tai buvo išties įdomus projektas, kurio metu kūrėme ir derinome įvairias technologijas, o mūsų darbo rezultatas – išskirtinis didelės galios ir itin efektyvus variklis.
Kompaktiškas ir pakankamai lengvas variklis padės mums pagerinti svorio paskirstymą tarp ašių ir sumažinti gravitacijos centrą. Norint sukurti puikiai valdomą automobilį, šie du faktoriai yra labai svarbūs.
Nesvarbu, ar tai būtų bendro naudojimo keliams skirtas automobilis ar lenktynininis bolidas“, – pasakojo Mattiasas Evenssonas, „Volvo Polestar Racing“ lenktyninių variklių kūrimo skyriaus direktorius.
„450 AG variklio koncepcija yra svarbi „Drive-E“ variklių tobulinimo programos dalis. Siekiame pasiekti maksimalų variklio efektyvumą ir mažiausias degalų sąnaudas bei CO2 emisijos kiekius, o variklio darbinio tūrio mažinimas vaidina labai svarbų vaidmenį.
Kompaktiški motorai padeda ne tik padidinti variklio skyriaus erdvę, bet ir padeda sumažinti bendrą mašinos svorį. Kuo mažesnis svoris, tuo geresnės galimybės sumontuoti elektrinį motorą ir sumažinti išmetamųjų dujų emisijas – toks yra mūsų esminis tikslas“, - teigė P.Mertensas.
Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.