Tuo tikėjo garsus mokslininkas, biomedicinos mokslų daktaras, Nacionalinės tabako ir alkoholio kontrolės koalicijos prezidentas doc. dr. Aurelijus Veryga, kol pats nepatyrė, kad prekeivių pažadai gali tęstis mėnesių mėnesius.
Nuo gegužės iki rugpjūčio
Į portalą lrytas.lt kreipęsis vyras papasakojo savo automobilio pirkimo istoriją, kuri neįtikėtinu absurdiškumu lenkia ir daugumą turgaus prekeivių melagysčių.
„Viskas prasidėjo dar gegužės mėnesį, kai galvodamas apie artėjančią vasarą ir planus pakeliauti su šeima automobiliu pradėjau ieškoti talpaus vienatūrio ilgoms kelionėms su vaikais, nes manoji garbingai tarnavusi „Toyota“ pasidarė tiesiog per ankšta.
Kadangi apie naują automobilį galiu tik pasapnuoti, tai nusprendžiau, kad šį kartą nebegaišiu mažiausiai 2 savaičių besitrindamas per atostogas Kauno automobilių turguje, bandydamas perkąsti tenykščių sukčių triukus ir nenusipirkti nuvarytos mašinos.
Be to, nusibodo nesibaigiantis automobilių tikrinimas servisuose, pinigų švaistymas iš esmės tam, kad sužinotum tai, ką pardavėjas žinojo, tik bandė nuo tavęs paslėpti“, – pradėjo pasakojimą A.Veryga.
Pasinaudojęs draugo patarimu, kad kiekvienas žmogus turi dirbti savo darbą, vyras nusprendė kreiptis į „BRC Autocentrą“, neseniai tapusį įgaliotais populiaraus vokiško automobilių skelbimų tinklapio mobile.de atstovais Lietuvoje.
Žadėjo viską sutvarkyti
A.Verygą patraukė įmonės pažadas, kad pirkėjui tereikia patinkantį automobilį išsirinkti, o „BRC Autocentras“ gali pargabenti išsirinktą automobilį į Lietuvą, jį patikrinti, suremontuoti, užregistruoti, patys pasiūlyti išperkamąją nuomą, aprūpinti jį pagalbos paketu (gesintuvu, vaistinėle ir t.t.), ir net duoda dvejų metų garantiją.
„Iš pradžių viskas buvo lyg ir puiku, spėjau ne vienai dešimčiai draugų juos pagirti už tai, kad nepuola pirkti bet ko, kad neperka iš turkų perpardavėjų ir kita. Kadangi viskas ėjosi kaip per sviestą, susitariau dėl savo senojo automobilio pardavimo ir su atsarga jį pažadėjau jį po beveik mėnesio atiduoti“, – sakė pašnekovas.
Pirmas nesklandumas pasirodė, kai išsirinkęs automobilį A.Veryga vietoje išperkamosios nuomos pasiūlymo gavo krūvą bankų blankų. Taip paaiškėjo, kad įmonė pati finansavimo paslaugų neteikia ir vyras pasiūlymą galėjo gauti gerokai greičiau tiesiai iš asmeninės bankininkės.
Šio nesusipratimo nesureikšminęs mokslininkas birželio 5 dieną sumokėjo avansą ir sulaukė pažado – po savaitės išsirinktasis 2003 metų „Chrysler Grand Voyager“ turi būti atgabentas į Lietuvą.
Vietoje atostogų – šeimos taksisto pareigos
Pralaukęs dvi savaites ir nesulaukęs jokių žinių jis paskambino į BRC, kur sulaukė dar vieno patikinimo, kad automobilis greitai bus.
„Dar po savaitės mano draugai jau taikėsi apžiūrėti mano naują pirkinį, nes į kelionę teks važiuoti keliese. Taigi, skambinu vadybininkui, o jis man sako: „Žinot čia tokia nelaimė atsitiko, vairuotojas pametė jūsų automobilio dokumentus, tai dabar siunčiamės iš Vokietijos.“
Oho, galvoju ir nepasisek tu man taip. Užjaučiu žmones, kam gi nepasitaiko. Klausiu, kada gausit? Sako – greitai. Praeina gal dar kokia savaitė. Per tą laiką dokumentus iš Vokietijos galima ir dviračiu atsivežti, bet BRC juk rimta įmonė, tai gal kokiu diplomatiniu paštu siuntė ir truputį užtruko.
Taip, ateina birželio 23 diena, tenka atiduoti savo senąjį automobilį ir lieku be transporto priemonės. Na, atostogos yra atostogos, nieko sudėtingo dalintis automobiliu su žmona, taigi per atostogas keliuosi 6 val. 30 min. ir vežioju žmoną į darbą.
Vėliau tąsausi su vaikais, nes reikia ir į parduotuvę ir kitur, o gyvename kaime 20 km už Kauno, taigi su autobusais sudėtinga. Žinoma, žmoną turiu ir parsivežti, taigi dalį atostogų „įsidarbinu“ taksistu“, – pasakojo A.Veryga.
Pažadai nebegaliojo
Birželio 25 dieną vėl pasiteiravęs BRC vadybininko, kaip sekasi su automobiliu vyras sužinojo, kad mašina jau Lietuvoje, ji taisoma, bet dokumentų vis dar nėra. A.Verygai įmonės atstovas pažadėjo, kad vos dokumentai atkeliaus, jam beliks tik atsiimti raktelius – visi kiti formalumai bus sutvarkyti.
„Iki pilnos laimės turiu tą automobilį apžiūrėti ir pasakyti, kad jis man tinka. Taigi, laukiu kol jis bus atgabentas į Kauną. O jo gabenimas vis persikelia. Susiplanuoju trečiadienį pagal vadybininko pažadą, laukiu. Nieko.
Skambinu vakare, sako „atsiprašom, bus penktadienį“. Susiplanuoju penktadienį. Laukiu. Nieko. Skambinu. Sako „labai atsiprašom, jūsų atvejis išskirtinis, bus pirmadienį“.
Sulaukiu pirmadienio, niekam neskambinu. Važiuoju į Kauno BRC atstovybę ir klausiu, kur automobilis. Pasirodo, jis ką tik atvažiavo. Apžiūriu važiuoklę ir matau, kad pakeistas stabilizatorius, o daugiau lyg nieko“, – dėstė pašnekovas.
Automobilis – sugedęs ir apvogtas
Tačiau pradėjus važiuoti iš važiuoklės pasigirdo kalimo garsas, o apžiūrėjęs automobilį A.Veryga vietoje skelbimo nuotraukose buvusių stogo bagažinės laikiklių išvydo tik styrančius šviežiai atsuktus varžtus. Jo kantrybės taurę perpildė tai, kad BRC per oficialų atstovą nepatikrino automobilio ridos, kaip buvo tartasi.
Važiuoklės remontui automobilis buvo nuvežtas į vieną iš Kauno servisų, kur dar tris dienas užtruko vairo traukės antgalio keitimas.
Raštu surašęs pretenziją dėl visų nesklandumų ir daugybę kartų sulaužytų terminų bei pareikalavęs 5 tūkst. litų kompensacijos už nepatogumus ir pakeistus kelionės planus A.Veryga sulaukė atsiprašymo iš BRC vadovų, tačiau tuo problemos su automobiliu nesibaigė.
„Taip atėjo liepos 7 diena – daugiau kaip mėnuo nuo automobilio užsakymo. Artėjo datos kituose mano sutartuose servisuose, kur automobiliui turi montuoti dujinę įrangą, dėti signalizaciją ir t.t.
Montuojant dujas paaiškėjo, kad visiškai tuščias kondicionierius. Dar paaiškėjo, kad „miršta“ akumuliatorius. Montuojant signalizaciją paprašau patikrinti žibintus, ir paaiškėjo, kad galinis priešrūkinis žibintas nedega, nes neteisingai pajungta kablio instaliacija.
Visą darbo dieną užsiiminėjau vadyba, o BRC kantriai atsiskaitinėjo už darbus, kuriuos turėjo atlikti jų servisas.
Automobilis dėl kurio turėjau nesukti sau galvos, man sugaišino mėnesį, sukėlė begalę nepatogumų. Ir „tvarkingas“ automobilis po BRC autoserviso Vilniuje turėjo nei daug, nei mažai, tik šiuos trūkumus: neveikė kondicionierius, pavogta stogo bagažinė, senas ir daugiau kaip 2 dienas neišlaikantis akumuliatorius, dėl blogos instaliacijos neveikiantis galinis rūko žibintas.
Vėliau paaiškėjo, kad dėl mušančio priekinio rato kaltas puslitris skysčio padangoje“, – aiškino A.Veryga.
Dokumentai keliauja mėnesį
Jo reikalavimas sutvarkyti visus automobilio trūkumus iki liepos 11 dienos arba suteikti pakaitinį automobilį šiek tiek išjudino reikalus, tačiau prieš automobilio registraciją dar kartą kilo problemų dėl išperkamosios nuomos dokumentų. Neaiškumus dar kartą išsprendęs per asmeninę bankininkę A.Veryga BRC vadybininko nebepaleido iš akių ir kartu vyko į „Regitrą“.
„Užregistruojame, gaunu dokumentus ir raktelius. Sako, „likusius sutarčių egzempliorius kitą savaitę išsiųsiu paštu“. Sutinku, žinoma. Nuo tos lemtingos dienos jau praėjo taip pat daugiau kaip keturios savaitės.
Atėjęs prie automobilio matau, kad stogo bagažinės dalys neatsirado. Galvoju, patikrinsiu ar tikrai visą saugumo paketą sudėjo – ogi nieko! Tada man kilo klausimas, kaip jie techninę apžiūrą sugebėjo atlikti be nieko. Reiškia, sudėjo ir po to išėmė. Tai jau vagystė“, – neslėpė apmaudo A.Veryga.
Žadėtų detalių ir kompensacijos nesulaukė
Jis dar kartą parašė pretenziją ir sulaukė „BRC Autocentro“ vadovo Mindaugo Sloviko pažado, kad mašiną pirkusiam vyrui bus grąžinti stogo bagažinės laikikliai, saugumo paketas ir automobilio valymo ir poliravimo paslaugų už 600 litų kaip atsiprašymo dovana.
A.Veryga su tokiomis sąlygomis sutiko, tačiau liepos 16 dieną duotas pažadas neįvykdytas iki šiol.
„Kartais Lietuvių verslininkai aimanuoja, kad čia sunku daryti biznį, nes juos valstybės institucijos spaudžia, nedidelė rinka ir kita. Bet jūs man pasakykite, kaip taip dirbant galima iš viso turėti klientų?
Buvau iki kvailumo kantrus klientas. Jei tai būtų buvęs ne atostogų, o darbo metas, būčiau nutraukęs reikalus labai greitai, bet pagalvojau, kad per atostogas galiu sau leisti laukti ir pažiūrėti, kiek įžūlumo galima turėti“, – apgailestavo pašnekovas.
Jo žiniomis, tai jau ne pirmas problemų kupinas atvejis su „BRC Autocentru“ ir garsus mokslininkas neketina nusileisti prekeivių įmonei, kol ši neatlygins už visus sulaužytus pažadus.
Prekeivis priekaištų neneigė
„BRC Autocentras“ nesiginčijo su nusivylusio pirkėjo teiginiais.
„Taip, A.Verygos patirtis, aprašyta pretenzijoje yra teisinga – klientas visada teisus. „BRC autocentras“ prisiima visą atsakomybę dėl kliento nusiskundimų bei patvirtina, kad suklydo. Dar kartą atsiprašome kliento.
Šiuo atsakymu patvirtiname, kad klientui pasiūlyta grąžinti automobilį bei atgauti visas pinigus, kuriuos išleido viso projekto metu ir klientui pasiūlyta kompensuoti moralinę žalą.
Esame labai dėkingi už pastabas, tai leidžia mums tobulėti. Kiekvieną dieną dirbame tam, kad mūsų klientų poreikiai būtų patenkinti“, – trumpai atsakė įmonės Lengvųjų automobilių skyriaus vadovas Žilvinas Veiverys.