Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje naujausiais duomenimis, automobilių vagis labiausiai domina naujausių modelių transporto priemonės.
Per pirmąjį 2014 m. pusmetį iš visų dėl automobilių vagysčių į bendrovę Lietuvoje besikreipusiųjų – tik vienas senesnio nei 10 metų automobilio savininkas. Tačiau ir šiuo atveju tai ne nusidėvėjusi transporto priemonė, o 26 tūkst. litų vertės 2003 m. visureigis BMW X5, kurio savininkas neteko paskutinę pavasario dieną.
Likusieji draudikų fiksuoti vagystės atvejai tik patvirtina šią tendenciją – vagis vilioja naujesnės transporto priemonės, kurių vertė perkopia ir 100 tūkst. litų.
„Per daugelį metų pastebėjome, kad automobilių pardavimo rinka koreliuoja su automobilių vagysčių tendencijomis. Jei rinkoje išpopuliarėja kuris nors modelis, jis tampa paklausus ir juodojoje. Tokia pati situacija ir su populiarių automobilių dalimis.
Dažniausiai ilgapirščius vilioja įvairios apdailos detalės: veidrodėlių stiklai, buferiai, žibintai, navigacijos sistemos, kurios tuo metu reikalingiausios ir kitų automobilių savininkams“, – patirtimi dalinosi bendrovės žalų administravimo direktorius Baltijos šalyse Audrius Pilčicas.
Jo žodžius patvirtina ir nusikaltimų, apie kuriuos informuojami draudikai, suvestinė. Per pastarąjį pusmetį užfiksuotos pakankamai naujų ir kelių dešimčių tūkstančių litų vertės automobilių „Audi RS4“ ir „Volkswagen Touran“, BMW X5 ir naujų „Honda Civic“ modelių vagystes.
Tiesa, kartais Lietuvos vairuotojus lydi ir sėkmė. Liepą draudikai gavo pranešimą apie Nyderlanduose pavogtą prabangų, daugiau nei 100 tūkst. litų vertės visureigį, tačiau po kurio laiko automobilis buvo surastas.
Pasak Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio specialisto Pauliaus Radvilavičiaus, automobilių vagys Lietuvoje neatsilieka nuo užsienio ir veikia pačiais įvairiausiais būdais: nuo grubių ir staigių įsilaužimų išdaužiant langą iki gerai apgalvotų ir suplanuotų operacijų, kuriose veikia didelės vagių grupės.
„Didesnę vertę turinčių naujų automobilių savininkai neturėtų apsiriboti įrengta gamykline signalizacija ir kitomis bazinio komplekto apsaugos priemonėmis. Vagys tobulėja koja kojon su automobilių gamintojais, todėl vertėtų, kiek leidžia turimos finansinės galimybės, pasirūpinti papildomais saugumo metodais“, – teigė P.Radvilavičius.
Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.