Naujos technologijos turėtų priartinti bendrovę prie jos tikslo – iki 2020 metų sukurti tokius automobilius, kuriuose nežūtų ir rimtai nesužalotų nė vienas žmogus.
Septynvietis visais ratais varomas visureigis „XC90“ turės dvi dar niekur nematytas saugumo technologijas: nuslydimo nuo kelio apsaugą ir automatinę stabdymo sistemą, kuri automobilį sustabdys sankryžoje.
Šios naujovės sudarys saugos funkcijų rinkinį, kuris užtikrins, kad naujasis „XC90“ bus vienas saugiausių kada nors sukurtų automobilių pasaulyje.
1 naujovė: nuslydimo nuo kelio apsauga
Nuslydimas nuo kelio yra dažnas eismo įvykis, kurį lemia skirtingos priežastys, pavyzdžiui, vairuotojo dėmesio blaškymas, nuovargis ar prastos oro sąlygos. Žinoma, kad pusė visų mirties atvejų JAV keliuose įvyksta, nes transporto priemonės nuslysta nuo kelio.
O Švedijoje eismo įvykiai, kuriuose dalyvauja viena transporto priemonė, apima vieną trečdalį visų lengvųjų automobilių avarijų, kurios baigėsi mirtimi ar rimtu sužalojimu.
Nors šiuo metu nėra jokių reguliavimo ar vertinimo bandymų, kuriais būtų galima nustatyti automobilio pajėgumą susidoroti su eismo įvykiais, įvykusiais dėl nuslydimo nuo kelio, bendrovė nusprendė sukurti technologiją, kuri apsaugotų transporto priemonės keleivius, jei įvyktų tokia situacija.
Siekdama išspręsti šias problemas, „Volvo Cars“ sukūrė sistemą „Safe Positioning“. „Safe Positioning“ reiškia, kad jei automobilis pradeda slysti nuo kelio, naujasis „Volvo XC90“ nustato, kas vyksta, ir stipriai suveržia saugos diržus, kad keleiviai liktų savo vietose. Diržai stipriai veržiami tol, kol automobilis juda.
Siekiant apsaugoti automobilio keleivius nuo stuburo sužalojimų, tarp sėdynės ir sėdynės rėmo sukurta energiją sugerianti sistema, kuri sušvelnina vertikaliąsias jėgas, susidarančias, kai automobilis kietai nusileidžia ant paviršiaus.
Šis sprendimas gali vienu trečdaliu sumažinti vertikaliųjų jėgų poveikį. Todėl automobilio keleiviai gali išvengti stuburo sužalojimų, kurie yra rimta ir gana dažna tokių situacijų pasekmė.
„XC90“ taip yra integruotos technologijos, padedančios vairuotojui išvengti nuslydimo nuo kelio: funkcija „Lane Keeping Aid“ taiko papildomą vairo sukimo momentą, jei nustato, kad automobilis netyčia bando išvažiuoti iš eismo juostos, o „Driver Alert Control“, kuri taip pat yra standartinės komplektacijos automobilio funkcija, aptinka ir įspėja vairuotoją, kad jis yra pavargęs arba neatidus.
„XC90“ turi ir „Rest Stop Guidance“ – funkciją, nukreipiančią vairuotoją į artimiausią poilsio zoną.
2 naujovė: automatinis stabdymas sankryžose
„XC90“ yra pirmasis automobilis pasaulyje su automatinio stabdymo technologija, kuri suveikia, jei vairuotojas sukasi priešais atvažiuojančią transporto priemonę. Tai yra dažna situacija judraus miesto sankryžose bei greitkeliuose, kuriuose greičio riba yra aukštesnė. Naujasis „Volvo XC90“ nustato galimą avariją ir automatiškai stabdo, kad išvengtų susidūrimo arba sušvelnintų avarijos pasekmes.
Naujasis „XC90“ taip pat turi ir daug kitų saugumo naujovių:
Priešavarinė smūgio iš galo apsaugos sistema
Į galą nukreipti radarai nustato, jei smūgis iš galo yra neišvengiamas – automobilis iš anksto suveržia saugos diržus, taip išlaikydamas keleivius reikiamose padėtyse. Taip pat pradeda mirksėti lemputės, įspėjančios apie gale esantį vairuotoją, bei aktyvuojami stabdžiai, kurie padeda sumažinti poveikį keleiviams.
„Volvo Cars“ sukūrė ne tik naują sėdynių konstrukciją, kurioje integruota naujos kartos novatoriška sistema „Whiplash Protection System“ (WHIPS), bet ir naują holistinę priešavarinę smūgio iš galo apsaugos funkciją, kuri padeda sumažinti kaklo sužalojimų skaičių.
Novatoriška apsivertimo prevencijos ir apsaugos sistema
Naujojo „XC90“ standartinę komplektaciją sudaro ir naujausios kartos apsivertimo stabilumo valdymo („Roll Stability Control“) sistema. Joje naudojami pažangūs jutikliai, kurie nustato apsivertimo riziką. Jei ji aukšta, apribojamas variklio sukimo momentas ir pradedamas stabdyti vienas ar keli ratai, taip mažinant apsivertimo tikimybę.
Jei apsivertimas yra neišvengiamas, aktyvuojamos pripučiamos užuolaidos. Jos, kad padėtų išvengti galvos traumų, ilgam laikui padengia visas tris sėdynių eiles.
Visos septynios „XC90“ sėdynės turi pirotechninius saugos diržų įtempiklius, kurie taip pat aktyvuojami apsivertimo atveju.
„City Safety“ automatinio stabdymo funkcijos
„City Safety“ yra bendras visų „Volvo Cars“ automatinio stabdymo funkcijų, kurios naujajame „XC90“ yra standartinė įranga, pavadinimas.
Naujosios susidūrimo išvengimo sistemos tikslas yra padėti vairuotojui tais atvejais, kai yra didelė rizika susidurti su kita transporto priemone, pėsčiuoju ar dviratininku, pasitelkiant intuityvią perspėjimo strategiją ir stabdymo palaikymo sistemą. Jei susidūrimas yra beveik neišvengiamas, o vairuotojas nereaguoja į pavojų, sistema pradeda stabdyti autonomiškai.
Pažangesnė sistema „Road Sign Information“
„XC90“ yra pirmasis automobilis rinkoje su technologija „Road Sign Information“, kuri įtraukta į automobilio standartinę komplektaciją. Patobulintoje sistemoje vairuotojas priešais jį esančiame ekrane gali matyti dar daugiau ženklų, pavyzdžiui, įvairių tipų informacinius ženklus.
Išspręsta aklosios zonos problema
„Blind Spot Information System“ informuoja apie transporto priemones nematymo zonose. Ši sistema taip pat perspėja vairuotoją apie transporto priemones, kurios greitai artėja iš galo.
„Queue Assist“ leidžia saugiai ir patogiai važiuoti lėtose eilėse sekant priekyje važiuojančią transporto priemonę. Greitėjimas, stabdymas ir vairavimas yra valdomi automatiškai.
„Šiais laikas išsiblaškymas ir neatsargumas yra dažniausios nelaimingų atsitikimų kelyje priežastys. „Adaptive Cruise Control“ ir „Queue Assist“ garantuoja, kad vairuosite saugiai ir galėsite atsipalaiduoti monotoniškose vairavimo situacijose, nes pats automobilis padės jums vairuoti ir pasirinkti greitį“, – aiškino profesorė Lotta Jakobsson.
Tvirtesnis visomis prasmėmis
Kad išlaikytų keleivio erdvę nepažeistą avarijos atveju, naujasis „XC90“ buvo sukurtas visais atžvilgiais tvirtesnis. Tam itin plačiai buvo pritaikytas karštuoju būdu apdorotas boro plienas, kuris yra tvirčiausias šiuo metu automobilių kėbulų pramonėje naudojamas plienas.
Visas saugos rėmas, saugantis automobilio keleivius, yra pagamintas iš karštuoju būdu apdoroto boro plieno ir skirtas maksimaliai keleivių apsaugai bet kokio tipo avarijose. Karštuoju būdu apdorotas plienas sudaro apie 40 proc. viso kėbulo svorio.
„Tai yra maždaug penkis kartus daugiau nesu pirmos kartos „XC90“. Kiek mums žinoma, nė vienas iš mūsų konkurentų nenaudoja tiek daug šio itin tvirto plieno“, – sakė prof. L.Jakobsson.
2020 m. vizija
„Volvo Cars“ vizija yra sukurti automobilį, kuris nepatirtų avarijų. Artimiausias „Volvo“ tikslas yra iki 2020 m. sukurti tokį „Volvo“ automobilį, kuriame žūti ar rimtai susižaloti būtų neįmanoma.
Pasak Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO), kiekvienais metais eismo įvykiuose žūsta apie 1,2 mln. ir sužalojama daugiau negu 50 mln. žmonių. Manoma, kad šie skaičiai gali augti itin sparčiai, jeigu nebus imtasi reikiamų veiksmų.
„Volvo Cars“ nelaimingų atsitikimų keliuose tyrimų skyrius tiria eismo įvykius nuo 1970 m. Bendrovės eismo įvykių keliuose duomenų bazėje yra informacijos apie 43 tūkst. 400 eismo įvykius.
Siekdamas žengti dar toliau, nelaimingų atsitikimų keliuose tyrimų skyrius ne tik tiria sudaužytus automobilis, bet ir vairavimo scenarijus, įskaitant vairuotojo elgesį, nes tik taip galima sužinoti, kas lemia pavojingas eismo situacijas.