Juo tapo pilkos spalvos Q šeimos sportiškas „Audi SQ5 3.0 TDI quattro“ universalas, dabar ruošiamas transportavimui į JAV, kur bus iškilmingai įteiktas šios šalies užsakovui.
Automobiliai su tokio tipo visų ratų pavara gaminami jau 34 metus ir yra pelnę daug šlovingų pergalių lenktynių trasose bei užkariavę milijonų padidinto pravažumo automobilių mėgėjų simpatijas. Per visą iki šiol nenutrūkstantį gamybos laikotarpį buvo sukurta net 170 automobilių modelių ir modifikacijų.
Paskutinieji metai „Audi Quattro“ sektoriuje buvo ypač intensyvūs. Vos prieš pusantrų metų nuo konvererio nuriedėjo dar penkiamilijoninis „Audi Quattro“. Tąkart tai buvo Nekaro Ulmo gamykloje pagamintas baltos spalvos „Audi A6 allroad 3.0 TDI“.
Ta proga Nekaro Ulme surengtose iškilmėse šį faktą konstatavo „Audi“ bendrovės darbdavių atstovas, „Audi“ gamybos vadovas dr. Hubertas Valtlis, nepamiršęs paminėti, kad toks produktyvumas – griežtai įgyvendinamos „Audi“ koncerno tvarios plėtros strategijos ir ypač produktyviai dirbančių aukštos kvalifikacijos darbuotojų sąveikos rezultatas.
Savo ruožtu, koncerno darbuotojų profsąjungos pirmininkas Peteris Mošas taip pat gyrė našiai dirbančius „quattro“ dukterinių įmonių darbuotojus ir džiaugėsi sklandžiu bendradarbiavimu tarp koncerno darbdavių ir darbuotojų susivienijimų.
Rekordų metai
Technologijos ilgaamžiškumas, tvari plėtra ir modelių gausa – ne vieninteliai unikalūs ir rekordiniai „quattro“ technologijos bruožai. Vien pernai iš viso buvo pagaminti 710 tūkst. 095 „Audi“ automobiliai su „quattro“ visų ratų pavara.
Ingolštato ir Nekaro Ulmo gamyklose nuo konvejerių kasdien nurieda po 2 tūkst. įvairių padidinto pravažumo automobilių. Praėję 2013–ieji pažymėjo dar vieną rekordą - net 44 proc. „Audi“ automobilių pirkėjų rinkosi modelį su „quattro“ visų ratų pavara.
Pernai pardavimų kiekiu ypač stebino miesto visureigiai „Audi Q5“. Bet ne tik jie mėgiami su visų ratų pavara - kas ketvirtas padidinto pravažumo „Audi“ pirkėjas rinkosi ne miesto visureigį, o kitos klasės automobilį su „quattro“ emblema. Šiame segmente pernai užtikrintai pirmavo „Audi A4 allroad“.
Ypač daug „quattro“ modelių parduodama JAV, Kanadoje, Rusijoje ir kai kuriose Artimųjų Rytų rinkose.
Vokietijoje pernai parduota 61 tūkst. 150 „Audi“ su visais varančiaisiais ratais.
„Quattro“ grupės technologijos kuriamos specializuotame „Audi“ koncerno padalinyje, „Quattro GmbH“ bendrovėje, o į gamybą diegiamos Nekaro Ulmo automobilių gamyklos gamybinėje bazėje. Būtent šiame Vokietijos mieste gaminami patys galingiausi „Audi“ automobiliai – RS ir R8 modeliai.
Šių išskirtinių automobilių užsakovai gali tikėtis ne tik aukšto techninio lygio technikos, bet ir didelio užsakyto automobilio pritaikymo konkretaus kliento skoniui bei poreikiams.
Pavyko pats pirmasis modelis
Automobilis su šio tipo visų ratų pavara pirmą kartą viešai pademonstruotas 1980 m. Ženevos autosalone. Tai buvo legendinis „Audi quattro“ – kampuotų formų kupė su 147kW (200 AG) varikliu.
Iš pradžių planuota, kad tai bus smulkiaserijinis automobilis, tačiau jis sulaukė didžiulės sėkmės ir buvo gaminamas serijomis bei nuolat tobulinamas ir „Audi“ automobilių asortimente išliko iki 1991 metų.
1989 metais visuomenei pristatytas „Audi Sport Quattro“ su trumpesne ratų baze ir 225 kW (306 AG) varikliu.
1986 m. iki tol naudotas tarpašinis diferencialas buvo pakeistas modernesniu – į sukimo momento pokyčius reaguojančiu „Torsen“ tipo automatiniu diferencialu, suteikiančiu galimybę paskirstyti sukimo momentą skirtingais santykiais.
Tobulinant „quattro“ sistemą tuo pat metu buvo plečiamas automobilių su visais varomais ratais asortimentas.
Dar 1980 metais „Audi“ vadovybė priėmė strategiją, pagal kurią kiekvienoje modelių šeimoje turi būti modifikacijų su „quattro“ visų ratų pavara.
1993 metais visuomenei pristatytas pirmasis turbodyzelinis TDI automobilis su šio tipo pavara.
1997 metais visų ratų pavara įsitvirtino ir kompaktinės automobilių klasės segmente.
Ko gero daugelis vyresniųjų Vakarų Europos televizijos žiūrovų ir laikraščių bei žurnalų skaitytojų įsiminė reklaminį šūkį: „Audi – tai quattro, quattro – tai Audi“. Ir daug kas mena ypač garsią televizijos reklamą, kai 1986 metais „Audi 100 CS Quattro“ savo eiga užvažiavo ant Kaipolos (Suomija) slidinėjimo kurorte įrengto tramplino, skirto šuoliams su slidėmis.
„Quattro“ pavara nuolat tobulinama, o ja varomi padidinto pravažumo automobiliai užima pagarbią vietą kiekvienoje modelių šeimoje – nuo mažosios klasės „Audi A1“ iki Le Mano lenktynių bolido „Audi R18 e-tron Quattro“.