Tokie koncerno planai itin nepatiko „lančistams“ (išvertus iš italų k. „lancisti“ – užkietėję italų kultinio prekės ženklo gerbėjai). Tačiau ar jų įtūžis bus stipresnis nei „Fiat“ siekis dirbti kuo pelningiau?
Kadaise automobilis su „Lancia“ emblema Sen Tropezo (Prancūzija) gatvėse traukdavo susižavėjimo žvilgsnius, kaip ir didžiajame ekrane Prancūzijos kino žvaigždė Brigitte Bardot.
Tačiau dabar Prancūzijos Rivjeroje „Lancia“ greičiausiai skaičiuoja savo paskutines dienas, rašo "Lietuvos rytas".
„Fiat“ vadovas S.Marchionne nori per dvejus metus sumažinti šio prekės ženklo gamybą iki vienintelio modelio ir jį pardavinėti tik Italijoje.
Žinomas tik Europoje
Šis žingsnis – „Fiat“ susijungimo su JAV automobilių gamintoju „Chrysler“ dalis: „Lancia“ tapo tiesiog nereikalinga.
Todėl S.Marchionne ir rengiasi gedulingosioms mišioms už „Lancia“.
„Tai globalaus gamintojo racionalus sprendimas. Šis prekės ženklas neturi traukos jėgos už Italijos ribų“, – kalbėjo Milano aukštosios politechnikos mokyklos Įmonių valdymo fakulteto dekanas Gianluca Spina.
Fiat
Siekdamas padengti Europoje patiriamus nuostolius, S.Marchionne išplėtė vadinamaisiais „Premium“ prekės ženklais pažymėtų automobilių „Maserati“ ir „Alfa Romeo“ gamybą ir siūlo juos visame pasaulyje.
Koncerno gaminamą ir platinamą amerikinį „Jeep“ irgi žino net Afrika.
O kas ta „Lancia“? Tokį ženklą pastebi tik Europos pirkėjai, tačiau pastaraisiais metais jie tikrai neišlaidauja naujiems automobiliams.
Todėl nenuostabu, kad 55 milijardų eurų vertės 5 metų „Fiat“ investicijų planuose „Lancia“ iš esmės nebeliko.
Pasiūla toliau trauksis
Kadaise „Lancia“ siūlė itin dailų „Aurelia Spider“, kurį kartu su B.Bardot buvo galima pamatyti 1956 metais sukurtoje kino juostoje „Ir Dievas sukūrė moterį“. Bet pastaraisiais dešimtmečiais šio prekės ženklo populiarumas smarkiai sumažėjo.
Bandymas „Chrysler“pardavinėti kaip „Lancia“ taip pat nedavė jokios naudos.
Praėjusiais metais šios markės automobilių Europoje buvo parduota 20 procentų mažiau negu užpernai – iš viso 75 tūkstančiai.
Dar 2010 metais „Fiat“ vadovas S.Marchionne kalbėjo iki 2014-ųjų norįs padidinti „Lancia“ pardavimą iki 300 tūkst. automobilių.
Iki 2016 metų „Lancia“ modelių paletėje dar bus per 12 tūkst. eurų kainuojantis mažalitražis „Ypsilon“.
Dvigubai brangesnį „Delta“ bus baigta pardavinėti šiemet.
Tiesa, italų gamintojas norėtų investuoti į „Ypsilon“ rekonstrukciją, nes automobilis praėjusį dešimtmetį buvo vienas perkamiausių Italijoje.
Gerbėjai ėmė protestuoti
„Fiat“ vadovo S.Marchionne planai pribloškė „Lancia“ aistruolius.
„Sprendimas palikti vienintelį modelį yra žalingas ir žeminantis“, – sakė Romos universiteto studentas 26-erių Andrea Bonamore. Socialiniame tinkle „Facebook“ jis turi tinklaraštį „I Love „Lancia“ („Aš myliu „Lancia“).
Daugiau nei trys tūkstančiai „lančistų“ pritarė internete išplatintai peticijai, kurioje pasisakoma už tai, kad „Lancia“ išliktų.
„Facebook“ tinklaraštyje „Taip“ – „Lancia“, „ne“ – S.Marchionne“ pasisakė beveik 9 tūkst. šio socialinio tinklo vartotojų. Panašių akcijų būta ir „Twitter“. Tik naudos kažin ar bus.
„Fiat“ vadovų sprendimas – abejotinas
Noras neprarasti prekės ženklo „Lancia“ paliekant vienintelį modelį – iš esmės abejotinas sprendimas. Net prabangūs prekių ženklai „Lamborghini“ ar „Rolls-Royce“ turi daugelį modelių.
Be to, vargu ar gali būti šviesi ateitis automobilio, skirto tik vienai rinkai.
Pavyzdžiui, JAV automobilių milžinas „General Motors“ praėjusį gruodį nusprendė po 69 metų pamažu nutraukti savo automobilių „Holden“ gamybą Australijoje.