Nors pro šalį prariedantį kabrioletą daugelis palydi atodūsiais, tokį automobilį ryžtasi pirkti tik pasiturintys žmonės arba entuziastai, kuriems automobilis yra ne tik transporto priemonė, bet ir hobis.
Skelbimų portalo autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas patvirtino, kad kabrioletų skelbimai peržiūrimi net keliskart dažniau nei tradicinių sedanų ar universalų, bet jų pirkti lietuviai neskuba.
„Lietuva kabrioletams nėra labai tinkama šalis. Pas mus per šalta, ilga žiema“, – tvirtino jis.
Be to, kabrioletai lengviau prieinami ilgapirščiams – modeliai su kietu stogu gana saugūs, tačiau odinį stogą lengva perpjauti ir pavogti automobilyje esančius daiktus, pačią transporto priemonę ar tiesiog šiaip sau suniokoti automobilį.
Pirkėjus sustabdo ir kabrioletų kaina – jie brangesni už panašius modelius, kurių stogai nepakeliami.
Kabrioletai brangesni dvigubai
Paprastai skelbimuose vyrauja vokiškos markės, bet neatsilieka ir prancūziškos. Tarp parduodamų kabrioletų daugiausia yra BMW modelių, antrojoje vietoje įsitvirtinę „Mercedes-Benz“, o trečiojoje – „Peugeot“. Vidutinė skelbimuose nurodoma kabrioletų kaina – 23,5 tūkst. litų.
Tačiau patys brangiausi kabrioletai dažnai neranda šeimininko arba pirkėjai gerokai nusidera. Vidutinė kaina, už kurią kabrioletai parduodami, siekia tik 19,5 tūkst. litų, o populiariausių trejetukas taip pat pasikeičia.
Daugiausia nuperkama BMW kabrioletų, į antrąją vietą pakyla „Peugeot“, o į trečiąją – „Volkswagen“. „Mercedes-Benz“ lieka tik ketvirti.
Tačiau net ir realus kabrioletų kainų vidurkis gerokai viršija modelių tradiciniais kėbulais kainas. Vidutinė visų skelbimuose parduodamų automobilių kaina siekia 14,5 tūkst. litų, o reali – 10,8 tūkst. litų.
„Kabrioletą perka tie, kurie gali sau leisti daugiau investuoti į automobilį. Patys taupiausi, kainai jautriausi pirkėjai renkasi kitokius automobilius ir arba sutaupo pirkdami panašų tradicinį modelį, arba už tą pačią sumą nusiperka geresnės būklės naujesnį automobilį“, – aiškino portalo vadovas V.Daukšas.
Vis dėlto šįmet kabrioletų pasiūla Lietuvoje pastebimai išaugusi. Pernai kovo mėnesį portale buvo 153 skelbimai apie parduodamus kabrioletus, o šįmet tuo pačiu metu – 256. Orams dar labiau atšilus balandžio pabaigoje jau skelbiama apie 540 parduodamų modelių su nuleidžiamu stogu.
Kitame transporto skelbimų portale autogidas.lt kabrioletų siūloma dar daugiau – net 595.
Kabrioletų kainos tinka ir kukliai, ir labai prabangiai gyvenantiems vairuotojams. Jos svyruoja nuo tūkstančio iki net 6 mln. litų. Ką galima nupirkti už turimą sumą?
Iki 5 tūkst. litų
Už tokią sumą galima įpirkti jau gerokai pavažinėtus, apie 20 metų amžiaus nedidelius modelius. Tarp skelbimų iki 5 tūkst. litų vyrauja „Fiat Punto“, trečiosios kartos „Volkswagen Golf“, „Ford Escort“, „Peugeot 306” ir “Opel Astra”.
Tačiau galima rasti ir retų, egzotiškų modelių, kaip ZAZ 968 arba „Chrysler Le Baron“ su 3 litrų benzininiu varikliu.
Iki 13 tūkst. litų
Padidinus kainos ribą iki tiek, kiek automobiliui lietuviai vidutiniškai pasiryžta išleisti, pasirinkimas gerokai gausesnis. Rinktis galima iš beveik pusės visų parduodamų kabrioletų.
Kabrioletui skyrus iki 13 tūkst. litų galima išsirinkti ir kuklų, bet ne itin seną, mažiau nei prieš 10 metų pagamintą automobilį, ir senovinių modelių, kaip 35 metų amžiaus „Mercedes-Benz SL450”.
Tarp parduodamų automobilių vyrauja ketvirtosios kartos „Golf“, trečiosios kartos BMW 3, “Mazda MX-5”, “Chrysler Sebring”, “Peugeot 206”, “Renault Megane”, įvairūs apie 15 metų amžiaus „Mercedes-Benz“ modeliai, „Toyota MR2” ir kiti, o įdomiausias klasikinis modelis – puikiai išlaikytas klasikinis „vabalas“.
Iki 30 tūkst. litų
Turint tiek pinigų jau galima nesivaržant įsigyti kabrioletą pagal savo skonį – sportišką 15 metų pavažinėtą „Porsche Boxster“, „išeiginį“ „Chevrolet Corvette“, apynaujį „Mitsubishi Eclipse“ ar klasikinį „Alfa Romeo Spider“.
Vis tik daugiausia siūlomų modelių - „Mercedes-Benz“ CLK bei SLK ir trečiosios serijos BMW.
Iki 60 tūkst. litų
Augant kainai nebereikia daryti kompromisų, ar rinktis prabangų, ar apynaujį.
Už šią sumą praktiškai nebesiūloma paprastesnių automobilių ir vyrauja kelerių metų senumo 6 klasės BMW, „Mercedes-Benz“, „Porsche“ ir „Volvo“. Taip pat galima rasti klasikinių perliukų, kaip beveik pusę šimtmečio riedantį „Triumph Spitfire“.
Daugiau nei 60 tūkst. litų
Už tokią sumą galima pasirinkti kokią tik norisi prabangą. Tarp parduodamų modelių vyrauja BMW, bet taip pat gausu puikios būklės klasikos, o už 328 tūkst. litų galima įsigyti net „Ferrari F430”.
Daugybė pačių brangiausių kabrioletų pardavinėjami ne lietuvių, o lenkų prekeivių. Kaimyninės šalies įmonė lietuviams siūlo ir patį brangiausią modelį, 6 mln. litų kainuojantį „Bugatti Veyron“.
Jei perka naują - tik patį prabrangiausią
Pigiausias naujas kabrioletas, parduodamas Lietuvoje, yra „Fiat 500C“. Jis kainuoja nuo 49 tūkst. litų. Tiesa, jis nėra visiškai tikras kabrioletas, mat nuleidžiama tik vidurinė stogo dalis.
Bet naujų kabrioletų pirkėjų taupiausi modeliai nedomina. Ir pernai, ir šįmet lietuviai rinkosi tik brangiausius kabrioletus. „Autotyrimų“ duomenimis, per šiuos metus Lietuvoje nupirkti tik du kabrioletai – abu „Porsche“ markės. Pernai „Porsche“ taip pat buvo populiariausi.
Iš dešimties per praėjusius metus Lietuvoje nupirktų kabrioletų keturi buvo „Porsche“, po vieną „Mini“, „Jaguar“ ir „Bugatti“ bei trys „Jeep“ visureigiai, kuriuos kabrioletais pavadinti sunku, tačiau dėl pakeliamo stogo jie patenka į šią klasę.
Ne vienam gamintojui atstovaujančios įmonės „Inchcape Motors“ salone stovi du kabrioletai – prabangus „Jaguar F-Type“ ir gerokai pigesnis „Mazda MX-5“.
Įmonės rinkodaros vadovė Miglė Makauskaitė patvirtino, kad abu kabrioletai pritraukia daug dėmesio, bet žmonės paprastai renkasi kuklesnius automobilius.
„Lietuviai norėtų kabrioleto, bet dar juntamas rinkos sąstingis. Žmonės perka pagal galimybes, pirkėjai racionalūs, jie įvertina, kur ir kaip naudos automobilį“, – tvirtino pašnekovė.
Tačiau, pašnekovės manymu, kai vairuotojas nusprendžia pirkti kabrioletą, jo nebesulaikys sezoniškumas. Pernai įmonė pardavė tik vieną nuo 260 tūkst. litų kainuojantį „Jaguar F-Type“, tačiau jį žmogus įsigijo jau prasidėjus šalčiams.
O populiariausias pasaulyje kabrioletas "Mazda MX-5", kainuojantis nuo 65 tūkst. litų, kol kas traukia tik smalsuolius.
Pernelyg neskuba atverti piniginių
Bendrovės „Autotyrimai“ vadovas Robertas Cickevičius pastebėjo, kad lietuviai apskritai dairosi kuo praktiškesnio automobilio.
Lietuviai vengia pirkti ne tik kabrioletus, bet ir kupe. Tautiečiams automobilio praktiškumas yra bene antra svarbiausia naujo pirkinio savybė po kainos, o minkštas kabrioleto stogas ir ankšta bagažinė daugeliui pasirodo nepataisomu trūkumu.
„Viena, kabrioletas yra laisvalaikio automobilis, o plačiau panaudojamų modelių su kietu stogu pasirinkimas labai mažas. Kabrioletas paprastai yra ne antras, o bent trečias automobilis šeimoje. Antra, Lietuvoje nėra kabrioletų kultūros“, – tvirtino „Autotyrimų“ vadovas.
Todėl šiltą pavasario dieną ilgesingai nužvelgę gatve prariedantį bestogį modelį jie vėl sėda į talpų universalą ar miesto visureigį.
„Kai kalbama apie norus, nemažai žmonių dairosi į kabrioletus, bet kai reikia atverti piniginę, renkasi kitus modelius“, – neslėpė R.Cickevičius.