„Arena Motor Show“ renginio metu didžiausioje Baltijos šalių arenoje varžysis įvairių automobilių sporto šakų atstovai.
„Drifteriai“ varžysis dėl 15 tūkst. Lt prizinio fondo, galiūnas Žydrūnas Savickas bandys įveikti „Lexus SC“ automobilį su Timu Simniška prie vairo, o „keturkove“ pavadintoje rungtyje bus išaiškinta, kas tą dieną greitesni: ralio, žiedinių lenktynių, „drifto“ ar kartingo atstovai.
Į ralį nenuvažiuotų
„Šiemet vėl dalyvausiu su ralyje naudojamu „Mitsubishi Lancer Evo“. Pernai jau testavau arenos betono atitvarus“, - juokėsi Ramūnas Čapkauskas, praėjusiais metais taip pat pasirodęs „Žalgirio“ arenoje.
Tuomet keturiais ratais varomo automobilio šoninis slydimas abejingų nepaliko – publika ralio trasose dažniau matomam lenktynininkui negailėjo plojimų. Sportininkas neišvengė ir incidentų – slydimo metu automobilio galu kliudė arenos šonuose sustatytus betoninius atitvarus ir apgadino „Mitsubishi“ užpakalinę dalį.
R.Čapkauskas pažymėjo tris esminius dalykus, kuriuos pakeitė savo automobiliui: amortizatoriai bei ratlankiai su padangomis.
„Šie amortizatoriai tinkami žiedinėms lenktynėms. Su jais automobilis žemas ir stabilesnis ant lygaus paviršiaus. Taip pat naudosiu padangas, kurios leidžia daugiau slysti – pastebėjau, senesnės tam tikslui geresnės“, - automobilio paruošimo niuansus pasakojo sportininkas.
R.Čapkauskas „Žalgirio“ arenoje dalyvaus keturkovės rungtyje: varžysis su Vytautu Švedu, Ignu Gelžiniu, Dovilu Čiutele bei Andriumi Vasiliausku identiškoje trasoje. Visų sportininkų tikslas – parodyti kuo geresnį rato įveikimo laiką.
Šonaslydžio meistrams – iššūkis
„Žalgirio“ arenos danga yra gana specifinė – jos betonas yra daug slidesnis nei asfaltas. Praėjusiais metais vykusiame renginyje sportininkai juokavo, kad sunkiai susitvarkė su jiems neįprasta slidžia danga ir todėl kas antras automobilis buvo apgadintas po smūgio į trasą juosiančius blokus.
„Žinau apie dangos specifiką, teko kalbėti su praėjusiais metais arenoje dalyvavusiais „drifteriais“. Tam esu pasiruošęs – ant „Nissan 200SX“ galinės ašies bus sumontuotos 275 mm pločio „Falken“ „semi-slick“ tipo padangos, tad sukibimo turėtų užtekti“, - pasakojo arenoje pasirodysiantis Kastytis Alekna.
„Laikau save „drifto“ aikštelėse meistru. „Žalgirio“ arenoje trasos dydis primena Trakų ar „Siemens“ aikšteles, kuriose dažnai treniruojuosi. Aš aikštelėse treniruojuosi jau porą mėnesių, tad jeigu automobilis neges, turiu visus šansus laimėti“, - savo galimybėmis neabejojo K.Alekna.
Jis pritarė, kad tokie vardai kaip Juha Rintanenas, Gvido Elksnis ar Jakubas Tatara daro didelį įspūdį, juk pirmasis – praėjusių metų „Drift Allstars“ čempionas, antrasis – Rytų Europos „drifto“ čempionato (EEDC) nugalėtojas, o trečiasis pernai nugalėjo arenoje. Tačiau nedidelėje ir mažiau greičio reikalaujančioje aikštelėje jėgos lygesnės, tad šansų turi visi.
Lenkas J.Tatara, žiūrovams parodysiantis juodą BMW M3, tikino esąs pasiruošęs pakartoti praėjusių metų triumfą.
„Naudosiu kiek įmanoma platesnes padangas – pernai patyriau, ką reiškia sukibimo stoka. „Žalgirio“ arenoje padangos su danga sukimba kur kas prasčiau nei ant asfalto, tad buvo netikėtumų. Ar galiu laimėti? Žinoma, kodėl gi ne. Būtų smagu pakartoti triumfą“, - pasakojo vienas geriausių Lenkijos šonaslydininkų.
Praėjusių metų „Drift Allstars“ čempionas iš Suomijos J.Rintanenas buvo kuklesnis. „Laukia įdomi ir sunki kova. Mažesnė aikštelė išlygina dalyvių jėgas, tad pamatysime 16 lygiaverčių „drifterių“. Iššauti gali bet kas“, - paklaustas apie galimybes laimėti, savo šansus atsargiai vertino tituluotas suomis.
Treniruotės pagal kasdieninį planą
Ž.Savickas, sekmadienį mesiantis iššūkį naujam išbandymui, specialaus treniruočių plano neturi. Sportinę formą galiūnas palaiko visada ir dėka ilgametės patirties žino, kaip reikiamu metu pasiekti optimalų pasiruošimą.
T.Simniškos „Lexus SC“ „sportinę formą“ jau įgavo. Automobiliui pakeista daug važiuoklės elementų, perrinktas variklis bei uždėta nauja turbina, su kuria „Lexus“ išvysto 700 AG.
Kas šioje neįprastoje rungtyje gali laimėti, jos dalyviai nespėliojo. Galiūno manymu, šioje kovoje nemažai lems vairuotojo sugebėjimai – kaip jis sugebės pajudėti iš vietos.
T.Simniška tuo neabejojo: „Svarbiausia šioje kovoje - švelniai pajudėti iš vietos. Kiekvienas automobilininkas žino, kad staigiai startuojant galima padvigubinti smūgio jėgą. O mes norime sąžiningos kovos.“