Iki metų pabaigos tokius autobusus gaus ir Telšių, Ukmergės, Marijampolės, Panevėžio, Kauno, Klaipėdos, Elektrėnų bei Šiaulių autobusų parkai. Iš viso į Lietuvą bus atgabenti beveik 100 naujų autobusų.
Modernias keleivių informavimo sistemas naujuosiuose autobusuose diegia technologinių sprendimų verslui įmonė „Hansab“. Šios sistemos apima iš tolo matomas elektronines švieslentes ant autobusų priekio, šono ir galo, taip pat autobuso viduje esančių keleivių informavimą.
„Tokie modernūs keleivių informavimo sprendimai naudojami jau kurį laiką ir yra pasiteisinę įvairiose pasaulio šalyse, tarp jų – ir Lietuvoje. Iš tolo matomos autobusų švieslentės mūsų šalyje ypač reikalingos – tamsus paros metas pas mus, deja, trunka tikrai ilgai“, – sako „Hansab“ generalinis direktorius Darius Žekonis.
Net esant tamsiam paros metui, lyjant ar sningant autobuso laukiantis keleivis iš tolo mato maršruto numerį, pavadinimą bei kryptį ir nesupainios jam reikiamo autobuso su kitu. Įlipęs į transporto priemonę keleivis taip pat gauna su kelione susijusios informacijos: autobuso maršrutą, stoteles, tikslų laiką, girdi aktualius garsinius pranešimus.
Keleivių informavimo sistema veikia labai paprastai. Išorines autobuso švieslentes valdo valdiklis, į kurio atmintį suvedami visi galimi maršrutų numeriai ir pavadinimai. Prieš pradedant kelionę vairuotojui tereikia pasirinkti reikiamą maršrutą ir švieslentės akimirksniu pradeda rodyti to maršruto pavadinimą, kryptį ar numerį.
Vidinė autobuso keleivių informavimo sistema valdoma specialiu kompiuteriu. Autobuse sumontuojamas borto kompiuteris ir GPS antena, ji nustato autobuso buvimo vietą. Autobusui artėjant prie stotelės kompiuteris fiksuoja buvimo vietą, lygina su stotelės koordinatėmis ir siunčia žinutes į vidinę švieslentę, pasigirsta ir garsinis pranešimas.
„Dar šiais metais modernios keleivių informavimo sistemos pasieks ir mažesnius Lietuvos miestus – iki šiol elektroninių keleivių informavimo sistemų jie nenaudojo“, – sako D.Žekonis.
Naujosios ekologiškos transporto priemonės šalies autobusų parkams nieko nekainuos: autobusai perkami už lėšas, kurias Lietuva gavo Ispanijai pardavusi vadinamuosius taršos leidimus. Už maždaug 90 milijonų litų iš viso bus nupirkti 93 ekologiški, mažai taršūs miesto autobusai.
10 iš jų yra elektra ir suspaustomis dujomis varomi hibridai, visi kiti autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis. Degalų jie sunaudoja 25 proc. mažiau nei tradiciniai dyzeliniai: vieną kartą įkrovus elektros baterijas autobusas gali nuvažiuoti apie 100 kilometrų, suspaustų gamtinių dujų užtenka nuvažiuoti 300 kilometrų.
„Vilniaus viešasis transportas“ iš viso gaus 20 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, „Kauno autobusai“ – 14, Klaipėdos autobusų parkas – 11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas – 5, Elektrėnų komunalinis ūkis – 3 autobusus. Visi autobusų parkai gaus ir po vieną hibridinę transporto priemonę.