Ši „Lukoil“ inovacija – pirmoji degalinių rinkoje Baltijos šalyse. „Idėja rinkai pristatyti tokią paslaugą kilo reaguojant į klientų poreikius ir įpročius: skaičiuojama, kad Lietuvoje išmaniuosius telefonus turi daugiau nei pusė šalies gyventojų, o apie trečdalis jų naudojasi ne tik skambinimo, bet ir nuolaidų kortelių, laiko planavimo bei kitomis funkcijomis“, - sakė įmonės Degalinių valdymo ir naftos produktų Mažmeninės prekybos vadovas Vaidotas Sklenys.
Atsiskaitant mobiliąja programėle, litras degalų kainuos 10 centų pigiau. Šią paslaugą įmonė pirmiausia išbandė keliose degalinėse Vilniuje, bet planuoja netrukus diegti visoje Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse.
Degalinėse veikia ir savitarnos kasos, kuriose už pirkinius galima atsiskaityti bet kuriuo paros metu ir bet kokiu būdu – grynaisiais, mokėjimo ar degalų kortelėmis.
Nauja mokėjimo sistema „Lukoil“ degalinėse veikia paprastai: klientas, įsipylęs norimą degalų kiekį, išmaniajame telefone turi atsidaryti mobiliosios piniginės programėlę, nuskenuoti ant degalų kolonėlės priklijuotą QR kodą, ir, telefone sulaukęs elektroninės sąskaitos, ją apmokėti.
Mokėti galima dviem būdais – per „WoraPay“ programą, kurioje priskirta standartinė kliento banko kortelė, ir per „PaySera“ (mokėjimai.lt) sąskaitą. Šiuo metu „WoraPay“ naudotis gali 1,3 mln. Lietuvos gyventojų, kurie turi kreditines arba internete veikiančias debetines mokėjimo korteles.
Mobilios piniginės programėlę gali parsisiųsti visi, turintys telefonus su „Android“ ir „iOS“ operacinėmis sistemomis.
„Ši paslauga Baltijos šalyse dar naujovė, bet atsiskaitymas mobiliuoju telefonu už įsipiltą kurą jau galimas Vengrijoje ir Italijoje. Šių šalių praktika rodo, kad toks atsiskaitymo būdas klientui patogus ne tik dėl sutaupyto laiko, bet ir dėl mažėjančio grynųjų pinigų poreikio“, - tvirtino „WoraPay“ vadovas Aurimas Bakas.
2012 m. išmaniųjų telefonų pardavimai Lietuvoje sudarė vos 37 proc. rinkos, Estijoje – apie 50 proc., Latvijoje – taip pat apie 37 proc., tuo metu Skandinavijoje – beveik 85 proc. 2013 metais išmanieji telefonai Lietuvoje užėmė jau daugiau nei 50 proc. rinkos.
Kaip prognozuoja „GfK Retail and Technology Baltic“, 2017 m. išmaniųjų įrenginių skvarba mūsų šalyje priartės prie 100 proc. o tai gerokai daugiau nei sieks pasaulio vidurkis.