Šįmetėje parodoje gamintojai žada net per šimtą pasaulinių premjerų. Tačiau dauguma naujienų – dizaino ir tobulinimo studijų darbai, koncepciniai bei atnaujinti modeliai.
Nepaisant po truputį atsigaunančios naujų automobilių rinkos Europoje, parodoje dar aiškiai juntama gamintojų baimė investuoti į naujus modelius, rašo "Lietuvos Rytas".
Tai nestebina – naujų automobilių paklausa Senajame žemyne ėmė didėti tik praėjusių metų viduryje.
Tiesa, jau gruodžio mėnesį europiečiai naujų automobilių užregistravo net 13,3 proc. daugiau nei paskutinį 2012-ųjų mėnesį, o šių metų sausį rinka ūgtelėjo dar 5,2 proc.
Kol kas elgiasi atsargiai
Todėl gamintojams saugiau ir paprasčiau atnaujinti savo siūlomų modelių gamą išleidus nedidelių patobulinimų. Taip pasielgė „Opel“, pristačiusi visureigių stilių atkartojantį miesto mažylį „Adam Rocks“.
Panašiai pasielgė BMW, pakoregavusi 4-osios serijos kėbulą ir pristačiusi ketverių durų „Gran Coupe“. „Nissan“ suteikė dar aštresnę išvaizdą miestietiškajam „Juke“, o „Audi“ pristatė mažą sportininką S1.
Svarbiausios ryškesnės naujienos atspindėjo rinkoje vyraujančias taupumo ir praktiškumo tendencijas.
BMW pristatė pirmąjį priekiniais ratais varomą savo modelį – antrosios serijos vienatūrį „Active Tourer“, o „Jeep“ – mažiausią savo visureigį „Renegade“.
„Renault Twingo“ akibrokštas
Daugiausia pirkėjų dėmesio iš visų parodoje pristatytų visiškai naujų modelių greičiausiai sulauks kompaktiškų miesto automobilių trijulė – „Toyota Aygo“, „Citroën C1“ ir „Peugeot 108“. Visi modeliai bus gaminami Čekijoje.
Jie bus varomi 1 litro darbo tūrio 68 AG keturių cilindrų „Toyota“ varikliu arba 82 AG trijų cilindrų „Peugeot-Citroën“ koncerno modeliu ir komplektuojami su 5 laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže.
Nors technologiniu atžvilgiu jie vienodi, kiekviena įmonė savo modeliui suteikė savitą veidą. Įdomiausiai iš „brolių“ atrodo „Toyota Aygo“.
Jo priekyje žibintai ir priekinės grotelės suformuoja didžiulę juodą X raidę, kurios neįmanoma nepastebėti. Japoniškas modelis išsiskiria stebėtinai drąsia išvaizda, visiškai nebūdinga konservatyviam „Toyota“ stiliui.
„Peugeot 108“ ir „Citroën C1“ atrodo gerokai kukliau ir pernelyg neišsiskiria iš daugybės kitų mažų modelių, o C1 jau sulaukė pašaipių komentarų, kad atrodo lyg su antakiais.
Šiai trijulei atkirtį paruošusi „Renault“ pristatė naujos kartos „Twingo“. Įdomu tai, kad šio automobilio variklis įmontuotas gale, o varantieji ratai – taip pat yra galiniai.
To gamintojai buvo atsisakę dar aštuntajame XX amžiaus dešimtmetyje, tačiau „Renault“ nusprendė prisiminti šią technologiją. 3,5 metro ilgio modelis bus varomas 0,9 litro darbo tūrio trijų cilindrų 69 arba 89 AG varikliu.
Kabrioletas virsta kupė
Taupyti nesirengiantiems pirkėjams nemažai naujovių parengė gerokai galingesnių ir brangesnių modelių gamintojai.
Vargu ar kas liko abejingas „McLaren“ naujienai.
Naujasis „McLaren 650S“ yra mažesnis ir pigesnis už garsųjį P1 ir turėtų konkuruoti su legendiniu „Porsche 911“ ir „Ferrari 458 Italia“.
Naujojo modelio išvaizda neabejotinai primena futuristinį P1 dizainą, tačiau technologiškai automobilis panašesnis į „McLaren MP4-12C“.
Jame įmontuota galingesnė 3,8 litro darbo tūrio V8 formos variklio su dviem turbinomis versija, pasiekianti 650 AG, kaip ir išduoda modelio pavadinimas. Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 3 sek., o didžiausias jo greitis – 331 km/val.
Labiau nuo ankstesnio modelio skiriasi tik kaina. „McLaren 650S“ kainuos nuo 737,5 tūkst. litų – 100 tūkst. litų daugiau nei „McLaren MP4-12C“.
Ne sportą, o prabangą labiau vertinantys superautomobilių gerbėjai labiau domėjosi „Ferrari“ stendu – italų gamintojas pristatė prašmatnų kabrioletą „California T“.
T raidė išduoda tai, kad naujasis automobilis varomas priekyje montuojamu 3,9 litro V8 formos varikliu su turbina. „Ferrari“ tikina, jog turbina veiks be jokio delsimo, o automobilis pasieks 560 AG ir 755 Nm sukamąjį momentą.
Iki 100 km/val. jis įsibėgės per 3,6 sek., o spustelėjus mygtuką kabrioletas galės virsti kupė – per 14 sekundžių iš bagažinės išsitraukia ir užsideda kietas stogas.
Italai pasižymi stiliumi
Ne mažiau dėmesio parodoje sulaukė ir „Lamborghini Huracan LP 610-4“, pakeisiantis legendinį „Gallardo“.
5,2 litro darbo tūrio 610 AG V10 formos varikliu varomas „Huracan“ su 7 laipsnių dvigubos sankabos pavarų dėže iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,2 sek., o po 9,9 sek. gali skrieti 200 km/val. greičiu.
Dailiausią koncepcinį modelį taip pat pristatė italai.
Vieno įkūrėjų vardu pavadintas „Maserati Alfieri“ pristatytas su V8 varikliu ir šešių laipsnių pavarų dėže.
Lieka tikėtis, jog elegancija spindintis modelis, kaip ir daugelis kitų Ženevoje demonstruotų modelių, neliks vien tik idėja, o iš tiesų pasirodys gatvėse.