Už „Tesla Motors“ akcijas jau prašoma 201,91 JAV dolerio (maždaug 511,44 lito), o „Fisker Automotive“ turtas šiandien pradedamas išpardavinėti, rašo „Lietuvos rytas“.
Vos prieš 6 metus, 2008-aisiais, abi įmonės buvo vertinamos kaip lygiavertės varžovės. Kas nutiko, kad „Tesla“ sugebėjo iškilti, o „Fisker“ bankrutavo?
„Fisker“ pirmiau už savo varžovę – dar 2008-ųjų pradžioje – pristatė įspūdingo dizaino sportinį automobilį „Karma“ ir teisme sėkmingai atrėmė bendrovės „Tesla“ iškeltus kaltinimus plagijavimu, bet suklupo biurokratiniuose koridoriuose.
Nors didžiąją dalį energijos automobiliui „Karma“ tiekia du elektriniai varikliai, automobilis turi ir atsarginį benzininį variklį. Todėl gamintojas net trejus metus užtruko, kol parengė automobilio taršos, degalų sunaudojimo tyrimus ir kitus dokumentus.
„Tesla“ po pusmečio pristatė tiktai elektra varomą „Model S“, kurį valstybės institucijos sutiko išskėstomis rankomis.
Tiesa, jo tyrimai ir dokumentų tvarkymas leidimui išvažiuoti į gatves užtruko dar ilgiau nei „Fisker Karma“: pastarieji automobiliai pirmiesiems pirkėjams imti pristatyti 2011-ųjų lapkritį, o „Model S“ – 2012-ųjų birželį.
Tačiau per tą laiką „Fisker“ neslėpė finansinių sunkumų, o „Tesla“ su vadovu Elonu Musku priešakyje puikiai išlaikė viešųjų ryšių egzaminą, rašo „Lietuvos rytas“.
Kai abu modeliai galiausiai buvo išleisti į rinką, pirkėjai bijojo rinktis „Karma“, o susidomėjimą „Model S“ dar padidino užsienio šalyse taikomos nuolaidos elektromobiliams.
Po 10 metų darbo „Tesla“ tiktai 2013-ųjų pradžioje pirmąkart pabaigė ketvirtį pelningai. Keletas garsių automobilininkų žurnalų, kaip „Motortrend“ ir „Automobile“, išrinko „Model S“ metų automobiliu, o pirkėjų entuziazmo nenuslopino ir trys atvejai, kai po nedidelių avarijų bendrovės „Tesla“ automobiliai užsiliepsnojo.
„Fisker Karma“ sekėsi gerokai prasčiau. Per daugiau nei metus įmonė pardavė tik 2,5 tūkst. automobilių ir 2013 metų lapkritį paskelbė bankrotą.
Šiandien „Fisker“ bus parduodama, bet kreditoriai neslėpė, kad jos turtas faktiškai nieko vertas. Vertingi tik 36 įmonės turimi patentai ir žinomas prekės ženklas, kuris dėl autorinių teisių apsaugos naujiems šeimininkams greičiausiai net neatitektų.