„Sankryžoje prie Mindaugo tilto ir Vrublevskių bibliotekos įstrigome didžiulėje spūstyje – autobusas vos judėjo. Tačiau vienu momentu, darydama posūkį į Katedros pusę, autobuso vairuoja staigiai stabdė. Išgirdau didelį trenksmą – tarsi kas būtų susitrenkęs į langą. Ir čia vairuotoja pradėjo rusiškai šaukti klausdama, ar niekas nenukentėjo?“, – šviežią nutikimą pasakojo Eglė.
Tarp keleivių autobuse buvo ir dvi poros su vaikais vežimėlyje. Vienam mažylių pradėjus nerimti, jau kiek anksčiau, iki incidento, mama jį buvo paėmusi ant rankų. Tuo metu kartu važiavęs vyras apglėbęs juos bandė prilaikyti.
„Spėju, kad jie ir galėjo susižeisti, nes į vairuotojos klausimą keleiviai irgi rusiškai ėmė rėkti: „Moteris su vaiku!“ Tuomet pasigirdo replikos: „Žiūrėkit, kaip vairuojat!“ O vairuotoja rusiškai atgal: „Ko puolat?!“, „Vairuotojų trūksta!“, negana to, kažkuriai moterų mestelėjo: „Kur čia tokia drąsi?“. Sutinku, galėjo būti, kad keleiviai patys nesilaikė, todėl susižeidė, bet kodėl vairuotoja provokavo konfliktą? Ir dar vienas klausimas – kodėl vairuotoja pradėjo kalbėti rusiškai?“, – klausė Eglė.
Išlipusi moteris nuėjo nufotografuoti autobuso priekį – ir čia, sako, pagavusi įžūlią vairuotojos šypseną: „Ji man pamojavo, bet tarsi norėtų pasakyti: „Ir ką tu man padarysi?“
„Vilniaus viešojo transporto“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus komunikacijos specialistė Kristina Kurilaitė portalui Lrytas perdavė, kad įmonė jau aiškinasi incidento aplinkybes.
„Šis įvykis mums labai svarbus. Netoleruojame jokio netinkamo vairuotojų elgesio – keleivių saugumas ir pagarba yra mūsų prioritetas. Dėkojame keleivei, kad pranešė apie šią situaciją“, – rašė K.Kurilaitė trumpame komentare.
Eglė dar antradienį iki pietų sulaukė atsakymo iš „Vilniaus viešojo transporto“. Laiške, kuriuo moteris sutiko pasidalinti, rašoma, kad, peržiūrėjus vaizdo kamerų įrašus, nustatyta, jog incidentas įvyko 10 maršruto autobusui vykstant nuo Karaliaus Mindaugo stotelės link Arkikatedros stotelės, papuolus į didžiulę spūstį.
Nors buvo važiuojama pirmąja juosta, kad autobusas galėtų saugiai pasukti į dešinę, jam, kaip didelių gabaritų transporto priemonei, reikėjo daugiau erdvės. To nepaisė kiti eismo dalyviai, bandydami įsiterpti. Dėl to sankryžoje kilo didelis transporto priemonių eismo „chaosas“.
Nors visi eismo dalyviai judėjo itin lėtai, vairuotoja, bandydama pasukti į dešinę, staiga stabtelėjo, siekdama išvengti eismo įvykio.
„Stabdymo metu autobuso salone vidinė kamera užfiksavo keleivius. Keleiviai, kurie laikėsi saugumo priemonių, t.y. sėdėjo tiesiai, laikėsi už turėklų – nepatyrė jokio poveikio. Keleiviai, kurie sėdėjo netinkamai (nestabiliai, šonu), buvo susikoncentravę į mobiliuosius telefonus ar nesilaikė už turėklų – buvo paveikti šio stabdymo. Moteris su vaiku rankose, kuri nesilaikė už turėklų, o buvo atsirėmusi nugara į autobuso šoną, – nugriuvo“, – rašoma laiške.
Kadangi autobusuose nėra įrangos, įrašančios garsą, objektyviai pokalbio tarp vairuotojos ir keleivių įvertinti nebuvo įmanoma. „(...) aprašyta bendravimo kultūra nėra pateisinama ir toleruotina. Toks galimai nekultūringas bendravimas rodo nepagarbą keleiviams bei nėra suderinamas su įmonės politika. Dar kartą atsiprašome dėl patirtų nepatogumų.
Turimą medžiagą bei įvykio aprašymą perdavėme vairuotojos tiesioginiam vadovui. Jis situaciją aptars su vairuotoja, primins apie bendravimo su keleiviais etiketą, reagavimą į kritines situacijas (kai susižaloja keleivis) ir jų valdymą bei svarbiausią – saugaus vairavimo principus. Esant būtinybei, bus taikomos drausminės priemonės“, – žadama laiške.