Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis 2024 m. rugsėjo 2–5 d. įvyko 37 eismo įvykiai, kurių metu 1 žmogus žuvo (motociklą vairavęs nepilnametis), 39 žmonės buvo sužeisti.
Iš jų 11 nepilnamečių: 2 dviračių vairuotojai, 2 mopedų vairuotojai, 1 motociklo vairuotoja, 1 elektrinio paspirtuko vairuotojas, 3 automobilių keleiviai ir 2 pėstieji (1 iš jų partrenktas pėsčiųjų perėjoje).
2023 m. rugsėjo 4–7 d. (pirmąją mokslo metų savaitę) įvyko 40 eismo įvykių, kurių metu 2 žmonės žuvo, o 54 buvo sužeisti, iš jų 5 nepilnamečiai.
Administracinių nusižengimų registro duomenimis 2024 m. rugsėjo 2–5 d. užfiksuotas 2 931 Kelių eismo taisyklių pažeidimas. Už nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją administracinio nusižengimo protokolai surašyti 161 vairuotojui.
Reikalavimų prisisegti diržus ar dėvėti motociklininko šalmus nepaisė 225 eismo dalyviai. Pėstieji, dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai padarė 227 Kelių eismo taisyklių pažeidimus (pėstieji – 72, dviračių vairuotojai – 96, mikrojudumo priemonių vairuotojai – 59).
Nustatyta 17 mikrojudumo priemonių vairuotojų, kurie nepaisė reikalavimo dėvėti šalmą. Taip pat per šį laikotarpį sustabdyti 58 neblaivūs dviračių vairuotojai ir 11 neblaivių elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojų.
Policija kartu su visuomeninių organizacijų ir socialinių partnerių savanoriais pirmąją mokslo metų savaitę budėjo pėsčiųjų perėjose, prie šalies ugdymo įstaigų. Lietuvos šaulių sąjungos savanoriai, policijos rėmėjai jau ne pirmus metus užtikrina vaikų saugumą rugsėjį.
Šiais metais gausiau įsiliejo Lietuvos kariuomenės Karo policijos ir Lietuvos Raudonojo Kryžiaus savanoriai: senjorai ir Lietuvoje gyvenantys ukrainiečiai, prisidėjo ir AB „Kelių priežiūra“ atstovai.
„Matome didelę prasmę prisidėdami prie visuomenės švietimo iniciatyvų, kurių tikslas – priminti apie atidumo ir saugumo keliuose svarbą. Esame įsitikinę, kad šios veiklos ne tik ugdo atsakingus ir savarankiškus eismo dalyvius, bet ir prisideda prie bendro visuomenės saugumo keliuose, o tai – viena iš bendrovės strateginių veiklos krypčių“, – viliasi AB „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus.
Svarbu dar kartą prisiminti, taip pat priminti savo atžaloms, kaip turime elgtis perėjose, gatvėse ir keliuose:
Eidami gatve, keliu, ypač per perėją, turite sutelkti dėmesį tik į aplinką. Venkite bet kokių veiksmų (naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis ir kita), kurie trukdo stebėti aplinką ir eismo situaciją kelyje. Įžengti į važiuojamąją dalį galima įvertinus atstumą iki artėjančios transporto priemonės ir jos greitį.
Kaip teisingai pereiti nereguliuojamą pėsčiųjų perėją?
1. Sustoti prie pėsčiųjų perėjos, toliau nuo važiuojamosios dalies krašto.
2. Pažiūrėti į kairę pusę, į dešinę pusę, vėl – į kairę pusę ir įsiklausyti.
3. Įžengti į važiuojamąją dalį leidžiama įvertinus, kad eiti saugu.
4. Per pėsčiųjų perėją eiti tiesiai, ne įstrižai, neperžengti jos ribų, be reikalo joje nestoviniuoti.
Jeigu pėsčiųjų perėja reguliuojama šviesoforu:
Draudžiama eiti per kelią, kai įjungtas raudonas ar geltonas šviesoforo signalai. Degant žaliam šviesoforo signalui, įžengti į važiuojamąją dalį galima tik įsitikinus, kad yra visiškai saugu – sustojusi ir nevažiuoja nė viena transporto priemonė.
Policijos pareigūnai rugsėjo mėnesį toliau patruliuos užtikrindami eismo dalyvių, ypač jaunų, saugumą keliuose ir viešąją tvarką, tikrins mokyklinių, maršrutinių autobusų ir kitų transporto priemonių, vežančių vaikus į mokyklas ir iš jų, bei kitų vairuotojų blaivumą.
Bus vykdomos trumpalaikės prevencinės priemonės, skirtos jauno amžiaus vairuotojams (moksleiviams, studentams), tikrinama, ar turi teisę vairuoti tam tikros kategorijos transporto priemonę, ar naudoja saugos diržus ir šalmus.
Ypač kreipiamas dėmesys į tai, kaip nepilnamečiai, vairuojantys dviračius, elektrinius paspirtukus, mopedus, laikosi Kelių eismo taisyklių reikalavimų. Taip pat bus tikrinama, ar pagal amžių jie gali vairuoti tam tikrą transporto priemonę, ar dėvi saugos šalmus, ar elektriniu paspirtuku neveža keleivio ir kita.