Parlamentaro socialdemokratas Linas Jonauskas įregistravo patobulintas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kurias siūlys svarstyti rudens sesijoje.
Jo nuomone, aplinkos apsaugos pareigūnų įtraukimas į automobilių kontrolę gatvėse yra klaidingas kelias.
„Jeigu valdantieji šituo įstatymu siekia sutramdyti korupciją technines apžiūras atliekančiose įmonėse, manau, kad tai yra visiškai klaidingas kelias. Nereikėtų aplinkosaugininkų atitraukti nuo jų darbų ir liepti važiuoti į gatves tikrinti lengvųjų automobilių“, – Eltai sakė L.Jonauskas.
Pasak jo, šiuo metu aplinkosaugininkai yra apkrauti netiesioginėmis pareigomis, kurias daug metų atlieka policijos pareigūnai.
L.Jonauskas taip pat pastebi, kad vairuotojai jaučiasi saugiau, kai automobilį stabdo policijos pareigūnai, kurių skiriamieji ženklai daugeliui yra gerai pažįstami ir atpažįstami.
„Man susidarė įspūdis, kad kol kas aplinkosaugininkai vengia tikrinti automobilius, nes bijo žmonių neigiamos reakcijos“, – sako L.Jonauskas.
Jis siūlo palikti jiems teisę stabdyti ir tikrinti dėl taršos tik sunkiasvores transporto priemones.
ELTA primena, kad šių metų gegužės mėnesį Seimas nepritarė iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
Už tokias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas balsavo 43 Seimo nariai, 29 buvo prieš, 23 susilaikė. Projektas nebuvo galutinai atmestas, parlamentarai suteikė galimybę jį tobulinti.
Seimas yra suteikęs teisę aplinkosaugininkams stabdyti transporto priemones ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį, taip pat panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą, jei į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių reikalavimų.
Nuo šių metų balandžio mėnesio Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) pradėjo keliuose prevenciškai tikrinti automobilių keliamą taršą. Per metus planuojama patikrinti nuo 9 tūkst. iki 15 tūkst. automobilių.