Bene labiausiai baiminasi būti sustabdyti senų dyzelinių mašinų savininkai. Turint galvoje, kad vidutinis transporto priemonės amžius pas mus yra didžiausias visoje ES, tikimybė, jog teršalų tikrintojai aptiks daugiau, nei priklauso, yra milžiniška. O tuomet jau lauks baudos – nuo 100 iki 300 eurų.
Maža to, bus panaikinta techninės apžiūros pažyma, o tam, kad ją vėl gautum, vėl reikės papurtyti kišenę.
Vis dėlto, atrodo, yra būdas to išvengti. Įvairiausio plauko ekspertai jau dalijasi patarimais – esą išmetamos dujos bus daug švaresnės, jei į dyzeliną įkliukinsi litrą ar kitą aliejaus. Kad ir pigiausio, pavyzdžiui, rapsų.
Patiklūs vairuotojai jau ėmė šluoti jį parduotuvėse, o aliejaus gamintojai gali trinti rankomis – pelnas garantuotas. Mokesčių valstybei, žinoma, irgi subyrės daugiau.
Negana to, taip Lietuva galės išvengti Briuselio sankcijų už menką biodegalų vartojimo lygį. Tik, aišku, reikės kažkaip įrodyti, kad pas mus automobilių savininkai tokie sąmoningi, jog patys skiedžia dyzeliną aliejumi.
Tiesa, kai kurie mašinų specialistai postringauja, neva taip elgdamiesi vairuotojai gali nepataisomai sugadinti variklius, nes kepti ar skrudinti naudojamas aliejus vis dėlto skiriasi nuo specialiai pagamintų biodegalų.
Bet taip postringaudami jie nemoka žvelgti į ateitį. Juk jei kuo daugiau variklių užkals, tuo labiau sumažės tų senų griuvenų dalis keliuose. O pirkdami naujesnes mašinas gyventojai, savaime suprantama, skatins vartojimą ir užtikrins ekonomikos augimą.
Tad iš kurios pusės pažvelgtum, nauja tvarka turi vien privalumus. Aišku, tai menka paguoda tiems varguoliams, kurie paskatins aliejaus pramonę, galbūt išvengs baudos, bet paskui sumokės keliasdešimt kartų daugiau už naują automobilį. Bet juk reikia mąstyti valstybiškai!