Vadovo teigimu, šie patikrinimai yra papildoma priemonė, o pagrindine išlieka automobilių techninė apžiūra, mat galutinis tikslas, pasak G.Kadziausko, yra ilgalaikis poveikis, o ne baudimas.
„Mūsų patikrinimai turės prevencinį pobūdį, mes rengsime reidus, kurių metu vairuotojai turės galimybę pasitikrinti. Kažkurį laiką netaikysim atsakomybės vairuotojams, paskatindami juos susitvarkyti, kad parodytume visuomenei, kaip veikia šita sistema, kad ji yra draugiška, kad nėra uždavinys sugauti kažkokį kiekį prasižengusių vairuotojų“, – bendrame Seimo Aplinkos apsaugos bei Teisės ir teisėtvarkos komitetų posėdyje pirmadienį aiškino Giedrius Kadziauskas.
„Tai reiškia, kad nustačius dūmingumo ar CO2 viršijimus, tas vairuotojas galės tęsti kelionę ir nei bus išprašytas, nei bus išlaipintas su vaikais pamiškėje. Tokių situacijų dėl šito pažeidimo tikrai nebus, nes techninės apžiūros dokumentas dar galio 48 valandas“, – referuodamas į visuomenėje kilusį pasipiktinimą sakė jis.
Lietuvos transporto saugos administracijos Tomo Kolendo teigimu, įstaiga svarstytų prailginti kol kas įtvirtintą 48 valandų terminą, kad vairuotojams būtų suteikta pakankamai laiko susitvarkyti automobilius.
Pasak G.Kadziausko, patikrinimai nebus atliekami naktį, aplinkos apsaugos pareigūnai automobilius stabdys tik apsirengę uniformomis ir tinkamai pažymėtais automobiliais, tad tokių atvejų, kad automobilius stabdytų pareigūnais apsimetę asmenys, nėra buvę.
„Vien per praėjusius metus Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai medžioklės ir žūklės kontrolei sustabdė apie 3000 automobilių. Tikrai neturime čia nei kompetencijos stokos, nei kažkokio žmonių susipriešinimo“, – pabrėžė departartamento vadovas.
Jo teigimu, šiuo metu departamentas įsigijęs vieną transporto priemonių taršai tikrinti skirtos įrangos komplektą, kuris kainavo kiek daugiau nei 13 tūkst. eurų.
Aplinkos ministerijos atstovės Renatos Gagienės teigimu, vairuotojai savo automobilių taršumą gali pasitikrinti techninių pažiūrų įmonėse ir didesniuose autoservisuose, turinčiuose reikalingą įrangą.
Ministras Simonas Gentvilas pabrėžė, kad, nors dėl šių patikrinimų viešojoje erdvėje gausu dezinformacijos, svarbu suvokti, kad tokios priemonės tikslas visų pirma yra taršos mažinimas.
„Tai nėra visuotinė kontrolė (...). Tai yra proporcinga kontrolė. Bet aš norėčiau, kad diskusija virtų ir apie tai, kad tai yra sankcija, stabdymas eisme yra sankcija už tai, kad tu važinėji netvarkingu automobiliu. (...) Kviečiu matyti tą taršos prevencijos užduotį“, – posėdyje teigė ministras.
Komitetas nutarė prašyti Aplinkos apsaugos ministerijos parengti Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) pataisas, kuriomis aplinkos apsaugos pareigūnai pirmą kartą sugautam pažeidėjui galėtų skirti įspėjimą, taip pat įpareigoti institucijas pradėti diskusijas apie poreikį prailginti dabar galiojantį 48 valandų terminą automobilio taršai sutvarkyti.
Pagal įstatymą numatoma, kad jeigu į orą išmetamas dujų kiekis viršija leistina normą, bauda yra 100 – 300 eurų, o jeigu tai yra juridinio asmens įvykdytas pažeidimas, nuo 300 iki 500 eurų. Radus degalų ar tepalų nuotėkį, kuris kelia labai didelį pavojų aplinkai arba kitiems eismo dalyviams, panaikinamas automobilio techninės apžiūros dokumento galiojimas.“.