Pareigūnai perspėja vairuotojus dėl laukiančių reidų: tikrinimas gali užtrukti ir pusvalandį

2023 m. spalio 20 d. 06:06
Spalio pradžioje Vilniaus pareigūnai nustebino vairuotojus netikėtu reidu – tikrino transporto priemonių skleidžiamą triukšmą. Apie tai, kad per garsiems automobiliams ir motociklams ateina sunkesni laikai kalbėta jau pakankamai seniai, tačiau policija tik dabar gavo tinkamą priemonę ir imasi veiksmų.
Daugiau nuotraukų (7)
Vykdė pirmą kartą
Spalio 4-ają Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pareigūnai pirmą kartą stabdė automobilius bei motociklus ir tikrino jų garsumą.
Išplatintame pranešime pareigūnai informuoja, kad jiems talkino Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ bei įmonės „Transporto studijos“ technikos ekspertai, kurie ir suteikė garso matuoklį, skirtą transporto priemonių išmetimo sistemų skleidžiamam triukšmui matuoti.
Tiesa, šio reido metu vairuotojai nebuvo nubausti, tik perspėti, kad turėtų kuo greičiau susitvarkyti defektus.
„Nubaustų vairuotojų dar tikrai nėra, tokia priemonė buvo vykdoma tam, jog vairuotojai jau žinotų, kad Kelių policija turi tinkamą įrangą ir gali patikrinti“, – apie reido tikslus kalbėjo Kelių policijos skyriaus 1-ojo poskyrio viršininkė Inga Šablinskienė.
Signalų buvo, bet įrangos – ne
Kaip pasakoja pareigūnė, iki šiol nebuvo galimybės sutramdyti triukšmadarių, nes policija neturėjo reikalingos įrangos. Turimiems matuokliams nebuvo atlikta metrologinė patikra, todėl pasitikėti jų rodomais duomenimis negalima.
Vasarą policija sulaukdavo daug pranešimų apie transporto priemonių skleidžiamą triukšmą, todėl buvo nuspręsta, kad reikia imtis atitinkamų priemonių ir perspėti vairuotojus, kad dabar už neleistinus veiksmus laukia ir atsakomybė.
„Vasarą buvo daug signalų ir pranešimų dėl keliamo triukšmo, taip pat ir žiniasklaida rašė, kad gyventojams trukdo triukšmaujantys automobiliai ar motociklai. Iš tiesų, lauke karšta, žmonės miega atidarytais langais, tai pravažiuojantis ir galbūt net specialiai „pagazuojantis“ motociklas gali erzinti ir trukdyti.
Vis dėlto, tai labiau liečia motociklininkus, bet dabar oras atvėso, žmonės užsidarė langus, o motociklininkų sezonas kaip ir baigėsi, triukšmo problema turėtų sumažėti“, – sako I.Šablinskienė.
Ji priduria, kad dabar yra vairuotojų, kurie laukia sniego ir žiemos, kad galėtų „padriftinti“, todėl kiekvienas metų laikas į gatves atneša vis kitokį eismo dalyvių elgesį.
Pareigūnės pasiteiravus, ar per garsios transporto priemonės jau yra miesto gatvių problema, ji apeliuoja į vairuotojų sąmoningumą ir norą pasirodyti prieš kitus.
„Garsių automobilių tendencijos bent jau Vilniuje nėra, tačiau vairuotojai nori pasirodyti vienas prieš kitą, parodyti, kad jo automobilis ar motociklas yra garsesnis. Vasarą jie susirenka į aikšteles, rodo vienas kitam ką gali jų transporto priemonė, todėl specialiai gazuoja ar net surengia vadinamas drag‘o lenktynes ir taip kelia triukšmą.
Garso patikros tikslas ir buvo toks, kad vairuotojai žinotų, jog nuo šiol, gavus signalą, mes galime privažiuoti į tą pačią aikštelę ir paprašyti vairuotojo, kad jis pastatytų automobilį garsumo patikrai“, – tikina I.Šablinskienė.
Tikrinimo procesas – sudėtingas
Matant, kaip pareigūnai tikrina transporto priemonių garsumą, gali kilti daug įvairių klausimų, kodėl tai atliekama būtent taip. Pavyzdžiui, kodėl garsas yra tikrinamas padėjus matuoklį ant žemės visai šalia išmetamojo vamzdžio, o ne žmogaus ausų lygyje?
Atrodo, kad rengiant reidą, tai turėtų būti greita procedūra, kaip blaivumo patikra, tačiau, anot pareigūnų, remiantis visais nurodymais patikrinti vieną automobilį gali užtrukti ir pusvalandį.
„Yra Susisiekimo ministerijos patvirtintas aprašas, kuris nurodo, kaip turi būti atliktas patikrinimas. Reikia atkreipti dėmesį į labai daug dalykų: automobilio galią, degalų rūšį, gamybos metus.
Be to, turi būti tinkamos oro sąlygos. Matavimui trukdo ir vėjas, ir lietus. Tam tikru spinduliu neturi būti ir kliūčių. Mes reidą surengėme prie Pasakų parko ir ten buvo pakankamai vėjuota, tai tikrai sudėtinga.
Automobilio apsukos turi būti sukeltos tris kartus, tai yra, atliekami trys matavimai, todėl su vienu automobiliu užtrunkama apie 30 minučių“, – apie triukšmo patikros subtilybes pasakoja I.Šablinskienė.
Be to, aplink automobilį negali būti jokių pašalinių objektų, o patikrinimui reikia pakankamai nemažo ploto.
Kaip rašoma procedūros vykdymo apraše, bandymo vieta būtinai turi būti stačiakampio formos, kurio kraštinės nuo transporto priemonės yra bent už 3 m. Šioje zonoje gali būti tik stebėtojas ir vairuotojas, o transporto priemonė minėtame stačiakampyje turi stovėti taip, kad mikrofonas nuo kelkraščio būtų bent už 1 m.
Prieš atliekant tokį patikrinimą automobilio variklis turi būti pašildytas iki darbinės temperatūros, mikrofonas pastatytas pusmetrčio atstumu nuo išmetamosios angos, mikrofonas pastatytas tinkamu kampu bei kitos atsižvelgta į kitus veiksnius, kurie gali turėti įtakos bandymo duomenims.
 
Sostinės Kelių policijos skyriaus viršininkė mano, kad tokios akcijos nebus dažnos, nes aktualiausios yra vasaros laikotarpiu, tačiau perspėja, kad vairuotojai būtų sąmoningi ir atsakingi bei žinotų, kad gavus signalą, gali būti patikrinti.
Už nustatytos tvarkos nesilaikymą, pirmą kartą nusižengus, taikoma bauda nuo 100 eurų iki 600 eurų, pakartotinai – nuo 500 eurų iki 1 000 eurų ir naikinama privalomoji techninė apžiūra.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.