Negali atsistebėti, kokiu tempu dirba kelininkai: dviejų kilometrų atkarpa jiems tapo neįveikiama kliūtimi

2023 m. birželio 4 d. 08:26
Pietrytinis Kauno aplinkkelis – itin laukiamas vietos gyventojų ir spūstyse dūstančių vairuotojų. Miesto valdžios pažadai greičiau juos nudžiuginti patogia transporto arterija susidūrė su netikėtomis kliūtimis, todėl kelio atidarymo gali tekti palaukti.
Daugiau nuotraukų (3)
Nutiesti dviejų kilometrų ilgio kelią – lyg ir nesudėtingas darbas, tačiau kauniečiai negali atsistebėti, kaip lėtai tokia kelio atkarpa įrenginėjama viename svarbiausių pastarojo meto Kauno susisiekimo infrastruktūros objektų.
Petrašiūnuose gyvenantys kauniečiai neabejoja, kad Pietrytinis aplinkkelis šiame rajone gerokai sumažintų automobilių srautą, tačiau kai kuriems kauniečiams jau pabodo laukti Kauno valdžios žadamų pokyčių.
Jie pastebėjo, kad vienu svarbiausių objektų vadinamos statybvietės atkarpoje kelininkai pasirodo retai ir darbai beveik nevyksta.
Belaukiant permainų gyventojai siūlė bent jau patobulinti eismo tvarką vienoje pagrindinių Petrašiūnuose T.Masiulio gatvėje.
Naują aplinkkelį tiesiančių įmonių atstovai neslėpė, kad darbus atlieka taip, kaip juos užsako savivaldybės atstovai.
Transporto srautai – dideli
Petrašiūnuose gyvenantis Julius Pakalniškis pasakojo, kad daugelį metų dirbo statybose. Vyrui teko darbuotis statant svarbius šalies objektus, tarp jų – Petrašiūnuose esančią Kauno A.M.Brazausko hidroelektrinę.
Kaunietis puikiai išmano statybų ypatumus ir domisi tuo, kas naujo statoma Kaune ir kaip tai daroma.
J.Pakalniškis apsidžiaugė, kai dar 2003 metais Kauno tarybos nariai pritarė Pietrytinio aplinkkelio statybai. Nuo šio sprendimo priėmimo prabėgo net du dešimtmečiai.
Naujas kelias nuo Palemono tranzitu važiuojantiems vairuotojams leis greičiau ir patogiau apvažiuoti Petrašiūnus.
„Sovietmečiu Petrašiūnai buvo pramoninis rajonas. Dabar daugelis įmonių nebeveikia, gyvena daugiau žmonių, didėja ir automobilių eismas bei spūstys, todėl aplinkkelis buvo geras sprendimas. Petrašiūnų gyventojams žadėta, kad galėsime lengviau atsikvėpti nuo transporto srautų“, – sakė J.Pakalniškis.
Kelias pusiau išraustas
Laukti permainų Petrašiūnų gyventojams teko dar ne vienus metus. 2019 metais darbai pagaliau prasidėjo – uždaryta Amalių geležinkelio pervaža, o vietoj jos po pervaža pastatyti keturi tuneliai.
Dabar intensyvūs darbai vyksta nuo Amalių tunelio iki Palemono gatvės ir į kitą pusę – nuo tunelių iki T.Masiulio gatvės. Juos atlieka bendrovė „Kauno keliai“.
„Darbai nuo Palemono iki Amalių tunelių tikrai vyksta sparčiai. Bet štai nuo T.Masiulio gatvės iki Amalių vos juda. Ši atkarpa yra tik 2 kilometrų ilgio. Joje planuojama nutiesti dviejų eismo juostų kelią. Kol kas iškasta tik pusės kilometro ilgio kelio ruožas.
Jis įrenginėjamas pušyne – turi driektis nuo T.Masiulio gatvės ties Kauno hidroelektrine iki M.Gimbutienės gatvės, tačiau jos net nepasiekus miške darbai ir baigiasi“, – stebėjosi kaunietis.
Toliau kelias turėtų driektis dar 1,5 kilometro ir pasiekti Amalių tunelius, tačiau čia darbai net nepradėti.
Darbininkus mato retai
J.Pakalniškis pasakojo, kad jam ne kartą teko skaityti miesto valdžios pareiškimus, kad Pietrytinis aplinkkelis – vienas svarbiausių šiuo metu Kaune vykdomų susisiekimo infrastruktūros projektų.
„Man keista, kad darbai vyksta lėtai ir ne visi iš karto. Turint dabartinę techniką nutiesti dviejų kilometrų ilgio dviejų eismo juostų kelią būtų galima gana sparčiai. Dar keisčiau, kad tokiame svarbiame objekte darbininkai pasirodo tik kartkartėmis. Taip pat teko girdėti, kad 1,5 kilometro kelio atkarpai, kur darbai nevyksta, dar net nepaskelbtas darbų konkursas“, – stebėjosi kaunietis.
Vyras sakė, jog nemažai Petrašiūnų gyventojų norėtų, kad aplinkkelis greičiau atsirastų, ir kauniečiams būtų įdomu sužinoti, kada suplanuota baigti kelio atkarpą nuo T.Masiulio gatvės iki Amalių tunelių.
Bijo, kad darbai užtruks
Kitas daug metų Petrašiūnuose gyvenantis kaunietis Zenonas Janulis priminė, kad T.Masiulio gatvė yra pagrindinė Petrašiūnų eismo arterija.
„Rieda daugybė automobilių, susidaro spūstys. Oras užterštas. 2 kilometrų naujo kelio atkarpą būtų galima nutiesti per 3–4 mėnesius, tačiau ankstyvą pavasarį prasidėję darbai beveik nejuda. Darbininkų ir technikos matyti ne kiekvieną dieną“, – pasakojo kaunietis.
Vertinant tokius darbo tempus kauniečiui kilo įtarimų, kad jie greitai nesibaigs ir Petrašiūnų gyventojai dar ilgai kęs automobilių spūstis ir kvėpuos užterštu oru.
Vietos gyventojai puikiai prisimena pirmąjį Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapą – tąkart juokauta, kad darbai gali užtrukti dešimtmetį ar ilgiau.
Tenka dažnai stoviniuoti
Kol laukia permainų, Petrašiūnų gyventojai norėtų, kad būtų bent atsižvelgta į kai kuriuos jų pasiūlymus dėl eismo T.Masiulio gatvėje.
Pasak J.Pakalniškio, šioje 1 kilometro ilgio gatvėje yra trys dideli prekybos centrai, kuriuose lankosi daug žmonių. Automobiliai stoviniuoja prie 4 nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų ir prie dar keturių, kur įrengti šviesoforai. Oras išmetamosiomis dujomis teršiamas nuolat.
„Vienoje perėjoje, kuri yra ties Kauno miesto poliklinikos Petrašiūnų padaliniu ir seniūnija, šviesoforas sureguliuotas labai keistai. Prie jos priėjęs pėsčiasis paspaudžia mygtuką ir jam kaipmat užsidega žalia šviesa. Automobiliai sustoja. Bet jiems vėl vos pradėjus važiuoti ateina kitas pėsčias žmogus, vėl spaudžia mygtuką ir eina per gatvę. Dėl to šioje vietoje automobiliai sustoja nuolat, užterštumas dar didesnis negu kitose vietose“, – sakė kaunietis.
J.Pakalniškis įsitikinęs, kad reikėtų įrengti šviesoforą su laikmačiu, tada prie jo susirinktų daugiau pėsčiųjų ir gatvę galėtų pereiti drauge vienu metu.
„Aš pats vairuoju automobilį ir suprantu kitus vairuotojus, kurie keiksnoja tokią sistemą, nes T.Masiulio gatve be trikdžių važiuoti neįmanoma, vis reikia sustoti. Todėl bent prie vienos perėjos reikėtų pokyčių“, – įsitikinęs kaunietis.
Įmonei darbus teko stabdyti
Bendrovės „Kauno keliai“ generalinis direktorius Ramūnas Šilinis patvirtino, kad budrių kauniečių pastabos teisingos, o Pietrytinio aplinkkelio atkarpoje, kuri drieksis nuo T.Masiulio gatvės per mišką link Amalių, atlikta tiek darbų, kiek buvo įmanoma.
Juos kuriam laikui teko nutraukti, nors tai įmonei kelia nepatogumų.
„Po žeme driekiasi elektros ir dujų tinklai, kuriuos reikia perkelti į kitą vietą. Tai turi atlikti įmonė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO). Darbams ji turi gauti leidimą iš „Lietuvos geležinkelių“, tada vyks darbų rangos konkursas. Visos procedūros gali užtrukti“, – perspėjo R.Šilinis.
Laukia galutinio projekto
ESO Ryšių su visuomene projektų vadovė Rasa Juodkienė sakė, kad Kauno miesto savivaldybės administracija yra pateikusi tris paraiškas dėl dujų ir elektros tinklų perkėlimo minimoje teritorijoje šių metų sausį ir vasarį.
„Tinklų perkėlimo projekto parengimą organizuoja pats klientas, šiuo atveju – Kauno miesto savivaldybės administracija. Dabar yra suderinti pirminiai techniniai sprendimai, tačiau galutiniai projektai tvirtinti ESO dar nepateikti“, – sakė R.Juodkienė.
Kai projektai bus pateiki ir suderinti, per 5 darbo dienas ESO atstovai parengs Elektros įrenginių perkėlimo paslaugos sutartis ir išankstinio mokėjimo sąskaitas. Jas apmokėjus ESO priskirtas rangovas pradės vykdyti numatytus darbus.
„Kauno savivaldybė gali pati pasamdyti rangovą, kuris turi teisę dirbti ESO tinkluose. Kai darbai atliekami, visi reikalingi dokumentai turi būti pateikti ESO. Tačiau bet kokiu atveju pirmiausia turi būti parengtas projektas“, – sakė R.Juodkienė.
Ateityje iškils naujas tiltas prie hidroelektrinės
Iš viso Pietrytinio aplinkkelio statybų projekte numatyti 4 etapai.
Antrajame laukia Ateities plento rekonstrukcija nuo A1 automagistralės iki Palemono gatvės, įrengiant 2,6 km ilgio kelią.
Trečiajame etape – 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija.
Ketvirtasis – pats ambicingiausias – naujo tilto ir jo prieigų bei jungčių statyba žemiau hidroelektrinės.
Atidarius naują aplinkkelį bus sukurta jungtis tarp A1 greitkelio ir Marijampolės plento, leidžianti įsilieti į „Via Baltica“ apvažiuojant Kauną iš rytų.
Eismo ekspertų skaičiavimais, baigus aplinkkelį A1 atkarpoje nuo Palemono iki IX forto transporto srautas turėtų sumažėti 17 proc.
Užtruko privataus turto perėmimo procedūros
Vigimantas Abramavičius
Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas
„Visi Pietrytinio aplinkkelio darbai suskirstyti etapais. Dabar vykstančio pirmojo etapo statybos nuo Palemono iki T.Masiulio gatvės darbai suskirstyti į dar 3 atkarpas.
Darbai vyksta pirmosiose dviejose atkarpose nuo Palemono gatvės iki sankryžos abipus tunelio po geležinkelio linija Kaunas–Palemonas bei nuo T.Masiulio iki M.Gimbutienės gatvės.
Pirmoje atkarpoje įrengiama asfalto danga, viadukai, pėsčiųjų tunelis, apšvietimas. Jau įrengti nuotekų tinklai.
Antrojoje atkarpoje nuo T.Masiulio link M.Gimbutienės gatvės žemė jau nukasta iki geležinkelio sankasos.
Greitai prasidės vandentiekio ir nuotekų įrengimo darbai. Pirmoji atkarpa turi būti baigta 2024 metų, antroji – 2025 metų pavasarį.
Trečiosios atkarpos nuo
M.Gimbutienės gatvės iki sankryžos greta tunelio po geležinkeliu Kaunas–Palemonas darbai užtruko dėl turto perėmimo procedūrų. Dėl šios priežasties užtruko ir paties techninio projekto rengimas.
Dabar teritorijoje jau atlikta ekspertizė, rengiamas ir techninis projektas. Artimiausiu metu planuojama gauti statybos leidimą.
Kada bus baigta trečioji atkarpa, priklausys nuo statybos leidimo gavimo spartos ir rangovo parinkimo.
Situacija dėl šviesoforo ties poliklinika yra žinoma. Pėstiesiems privalome užtikrinti saugų ir patogų judėjimą.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.