Vairuotojai bando perkąsti gatvių tvarkytojų logiką: pasistatei automobilį – lipk per bortą ir brisk per krūmus

2023 m. vasario 8 d. 10:26
Logikos – jokios. Susiaurintoje gatvėje padarė mašinoms kišenes, tarpus tarp jų ir šaligatvių užsodino krūmais, o prieš žiemą dar pastatė ir užtvarus. O kur dėtis iš automobilių išlipusiems žmonėms – eiti gatve ar mindžioti susodintus krūmus?
Daugiau nuotraukų (2)
Kas bus, kai krūmai sužels? To klausė Žirmūnų gatvės gyventoja, apžiūrėjusi, kaip žaliosios bangos įkvėpti darbininkai įrengė mašinų stovėjimo vietas ties 46-uoju namu.
Po Žirmūnų gatvės rekonstrukcijos 2021-aisiais sostinės savivaldybė suprojektavo kelias automobilių stovėjimo vietas.
„Žinoma, jų ten trūksta keliasdešimties, bet džiaugėmės ir tomis keliomis. Tikėjome, nes logiška būtų, kad iki parkavimo vietų bus įrengti ir takeliai“, – pasakojo moteris.
Eismas – itin intensyvus
Tačiau praėjusį rudenį vietoj takų buvo krūmais užsodinta žalioji linija. Ir, žinoma, prieš žiemą krūmai buvo atitverti nuo gatvės, kad jiems nepakenktų barstoma druska.
„Taigi pasistatei automobilį – lipk per bortą ir brisk per krūmus. Krūmams užaugus tai taps neįmanoma. Beliks eiti važiuojamąja gatvės dalimi iki artimiausio įvažiavimo į aikštelę ar kiemą. Žirmūnų gatvėje eismas intensyvus, nemanau, kad tai saugu“, – sakė vilnietė.
Maža to, savivaldybė šias automobilių stovėjimo vietas dar ir apmokestino.
Savivaldybės atstovai komentavo, kad tobulinant miesto infrastruktūrą atlikti pakeitimai kurį laiką yra stebimi ir, jei reikia, keičiami arba papildomi.
„Šiuo atveju pirmiausia buvo gerinama situacija dėl automobilių stovėjimo vietų trūkumo Žirmūnuose.
Vadinamasis techninis šaligatvis, kuris skirtas sujungti pėsčiųjų takus su parkavimo vietomis, nebuvo įrengtas, nes to projektavimo reglamentas nereikalauja.
Stebime situaciją, pavasarį nagrinėsime galimybę patobulinti infrastruktūrą įrengiant techninius šaligatvius“, – žadėjo savivaldybės atstovai.
Svarbiausia – želdiniai
Atlikdama Žirmūnų gatvės rekonstrukciją savivaldybė aiškino, kad taiko patobulintą aplinkos tvarkymo standartą, kurio tikslas – geresnė ir vilniečių lūkesčius atitinkanti infrastruktūros kokybė.
Vieni pagrindinių jo principų – saugoti ir gausinti naujų želdinių, suteikti daugiau erdvės pėstiesiems, perteklinę asfalto erdvę skirti kitiems judumo būdams ir želdinimui.
Daug dėmesio skiriama ir geresnei takų apšvietimo kokybei, taip pat estetiniam vaizdui gerinti.
Apsunkina autobusų eismą
Savivaldybė sulaukė priekaištų ir dėl pertvarkų Didlaukio gatvėje. Čia irgi įrengtos vadinamosios kišenės automobiliams, iš kurių išlipus taip pat tenka įveikti atitvarus ir brautis per krūmus.
Viena tokia vieta ties „Iki“ parduotuve, kur buvo susodinti krūmai, jau virto purvynu.
Anot gyventojų, kalbos apie plačius šaligatvius ar žalią miestą skambėjo gražiai, tačiau praktika aiškiai parodė, kad gatvių pertvarka buvo klaida, kurią netrukus teks skubiai taisyti.
Labiausiai jiems užkliuvo automobilių parkavimas. Nors savivaldybė aiškino, kad stovėjimo vietų padaugėjo, iš tiesų taip nėra.
Be to, susiaurintoje gatvėje paliekami automobiliai apsunkina ne tik išvažiavimą iš kiemų, bet ir autobusų eismą.
Anksčiau išvažiuojant iš kiemų į Didlaukio gatvę matomumas buvo puikus. Dabar dėl pristatytų transporto priemonių tenka iškišti beveik pusę savo automobilio.
Gerai, jeigu tuo metu gatve niekas nevažiuoja arba laiku pastebi kliūtį, bet vieną kartą gali ir nepasisekti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.