Vairuotojų girtumo rekordai: net pareigūnai suabejodavo, ar alkoholio matuoklis rodo teisingus skaičius

2023 m. sausio 31 d. 20:58
Pareigūnai pernai sustabdė daugiau neblaivių vairuotojų, o girtumo rekordai gerokai viršijo ankstesnių metų skaičius. Tačiau yra ir gerų pokyčių – nelaimių skaičius dėl apspangusių eismo dalyvių kaltės sumenko.
Daugiau nuotraukų (4)
2022-aisiais Kauno apskrityje iš viso nustatyti 1969 neblaivūs vairuotojai (2021-aisiais – 1822). Geroji naujiena – dėl tokių vairuotojų kaltės užfiksuoti 29 eismo įvykiai, per 2021-uosius – 41.
Pernai pareigūnai vairuotojų blaivumą Kauno apskrityje patikrino maždaug 250 tūkst. kartų, šiemet apsukų žadėjo taip pat nemažinti.
„Gerai, kad nustatome vis daugiau vairuotojų, kurie negali dalyvauti eisme, blogai – kad jų nemažėja“, – situaciją įvertino Kauno kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos viršininkas Ramūnas Kemzūra.
Išsiskyrė įspūdingais skaičiais
Praėjusiais metais vairuotojai Kauno apskrityje išsiskyrė neįtikėtinais girtumo rodikliais ir net policijos pareigūnai kartais suabejodavo, ar alkoholio matuoklis rodo teisingus skaičius.
Girčiausias praėjusių metų vairuotojas buvo nustatytas vasario 6 dieną Pravieniškių kaime (Kaišiadorių r.). Prie automobilio „Audi A4“ vairo sėdusiam 29 metų vyrui buvo nustatytas sunkus (5,51 promilės) girtumas.
Kelerių pastarųjų metų rekordai net neviršijo 4 promilių ribos, tačiau pernai užfiksuotas skaičius neprilygsta 2006 metais pasiektam rekordui – tąkart Islandijos plentu važiavusio vilkiko vairuotojui nustatytas 7,27 promilės girtumas.
„Maniau, kad normaliam europiečiui toks girtumas gresia koma. Pasirodo, klydau“, – svarstė R.Kemzūra.
Kovo 24-ąją Kaune, Vytenio gatvėje, pareigūnai sustabdė automobilį „Volkswagen Touran“. Jį vairavusiam 34 metų vyrui buvo nustatytas 3,90 promilės girtumas.
Trejetuką užbaigia 52 metų vyras, vairavęs „Volkswagen Tiguan“. Jis pareigūnams įkliuvo pačiame miesto centre, K.Donelaičio gatvėje, vairuotojo girtumas – 3,72 promilės.
Girčiausia moteris praėjusiais metais įkliuvo birželio 4 dieną Karmėlavoje (Kauno r.) – 45 metų vairuotoja „Audi A2“ vairą sukiojo esant 3,29 promilės girtumui.
Elgesys primena savižudybę
Kelių dviratininkų girtumas pernai siekė 3,80–3,85 promilės. Tikėtina, kad tokiu atveju dviratis tampa tik ramsčiu siekiant kelionės tikslo.
„Tokius žmones reikia priskirti prie savižudžių ar visai neprotaujančių. Žinoma, tokios būklės žmogus jau turbūt neprotauja“, – svarstė R.Kemzūra.
Jo nuomone, itin pavojingi girti automobilių vairuotojai, nes jie sukelia pavojų aplinkiniams žmonėms.
„Negalima išskirti tik vairuotojų – girtumas yra rimta grėsmė tiek pėsčiajam, tiek dviratininkui“, – pridūrė Kauno kelių policijos atstovas.
Pareigūnai rado sąjungininkų
Kauno kelių policijos pareigūnai šiemet ketina tęsti darbą, kurį darė pastaraisiais metais, – stiprinti vairuotojų kontrolę.
„Turbūt jokių naujų stebuklingų receptų neišrasime“, – mano R.Kemzūra.
Jis pastebėjo, kad tolerancija neblaiviems vairuotojams vis mažėja ir tai pasireiškia gyventojų pranešimais apie įtartinus automobilius.
„Tokių pranešimų skaičius nuolat didėja ir labai dažnai pastabių žmonių įtarimai pasitvirtina“, – kalbėjo R.Kemzūra. Tokia pagalba labai reikalinga policijos pareigūnams.
Rezultatai neblogi, tačiau darbų nemažėja
Martynas Matusevičius Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas
„Savivaldybės administracija neturi galimybių kaip nors daryti įtaką alkoholio vartojimui, tačiau gali imtis priemonių riboti transporto priemonių greitį, didinti pėsčiųjų saugumą.
Leistino greičio apribojimas yra nepopuliari priemonė, tačiau kartais tenka jos imtis. Šiemet vasarą Tunelio gatvėje pradės veikti pirmasis mieste sektorinis greičio matuoklis. Tuo pat metu miesto gatvėse atsiras du stacionarūs greičio matuokliai, kuriuose įrengti akumuliatoriai, todėl prietaisus bus lengva perkelti į kitą vietą.
Savivaldybė daug investavo atnaujindama nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas – jose sustatyti šviesą atspindintys kelio ženklai, įrengtas ryškus apšvietimas, prieigos pažymėtos dėmesį atkreipiančiais rombais ant asfalto dangos.
Tokios priemonės visiškai pasiteisino – pastarąjį kartą pėsčiasis nereguliuojamoje perėjoje Kaune žuvo 2019-aisiais.
Reguliuojamose perėjose – prastesnė situacija. Nuo 2020-ųjų kasmet žuvo bent po vieną žmogų, kurie ėjo degant raudonam šviesoforo signalui. Tokiu atveju nėra priemonių, kaip sudrausminti ar dar labiau apsaugoti pėsčiuosius.
Galima pasidžiaugti – praėjusiais metais avaringumas Kaune buvo itin mažas net lyginant su visos šalies rodikliais. Pernai eismo įvykių metu Kaune žuvo 3 žmonės, 2021-aisiais – 5.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.