Dabar stovėjimo vietose nepastatysi nemokamai motociklo. Tuo įsitikino automobilių ir motociklų naujienų apžvalgininkas Jurgis Paplaitis, kuris savo feisbuko paskyroje pasidalijo įrašu apie gautą baudą Vilniuje.
„Viena ausimi buvau girdėjęs, kad už motociklo statymą mieste jau reikia mokėti, dabar ir pamačiau. Palengvėjo? Aha, piniginė palengvėjo 7 eurais. Ne pirmas kartas – prieš 15 metų net „krabą“ ant motociklo rato buvo užmovę. Ačiū „Susisiekimo paslaugoms“ už rūpestį, kad motociklas jiems tas pats, kas mašina (mėlynoje zonoje metinių leidimų nėra), kitą kartą statysiu po balkonu“, – rašė J.Paplaitis.
Automobilių ir motociklų naujienų apžvalgininkas naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad jau sumokėjo baudą už stovėjimą.
„Plieninį žirgą pasistačiau netoli Aušros Vartų, ten buvo speciali vieta, kur galima statyti motociklus. Net neužėmiau vietos automobiliams. Į senamiestį su motociklu važiuoju nedažnai, todėl su tuo susidūriau pirmą kartą“, – pažymėjo jis.
Anot pašnekovo, Vilnius negali pasidžiaugti statymo vietomis motociklams, o jei jos padaromos – neužima automobilių vietų. Taip pat jis tvirtino, kad už 30 eurų motociklų vairuotojams leidžiama nusipirkti metinį leidimą, kuris galioja visose zonose, išskyrus mėlyną, tačiau didžiąją dalį sostinės centro sudaro mėlynosios zonos.
„Jei statai motociklą automobilių vietoje, tai ir moki, kaip statydamas mašiną. Bei jei ant šaligatvio yra nubraižytos linijos skirtos motociklams, kur neprivažiuoja mašina... Galėtų bent įkainį pakeisti“, – svarstė J.Paplaitis.
Po apžvalgininko paskelbtu įrašu kilo daug diskusijų. Kai kurie motociklistai dalijosi, jog stato motociklus ant šaligatvio prie dviračių bei niekad negauna baudų.
J.Paplaitis tikino, kad tokiu atveju motociklą galėjo statyti ne stovėjimo vietoje, o kažkur toliau – vos ne kaip dviratį.
„Galėtų daugiau vietų padaryti motociklams ir sumažinti sumas. Be to, į automobilio vietą galėtų tilpti du arba net keturi motociklai“, – dėstė jis.
Vilniuje veikiančio „Lietuvos Motociklų klubo“ prezidentas Virginijus Aučyna tvirtino, kad jų klubo dalyviai ne itin susiduria su panašiomis problemomis, kaip J.Paplaitis, nes stato motociklus nemokamose vietose, tačiau jis irgi nepritaria tam, kad motociklininkams ir automobilių vairuotojams skiriamos tos pačios baudos.
„Mes jau ne vienerius metus bandėme iškovoti motociklininkams privilegijas, tačiau Vilniaus savivaldybė kategoriškai nesutiko, nes jie prioritetus teikia elektromobiliams bei išvis nenori leisti kažkam važiuoti į senamiestį. Parašėme raštą, gavome neigiamą atsakymą ir daugiau nežinome, ką daryti“, – naujienų portalui lrytas.lt teigė V.Aučyna.
Tokie patys eismo dalyviai
„Susisiekimo paslaugų“ klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė pabrėžė, kad motociklininkai yra tokie patys eismo dalyviai, kaip ir automobilių vairuotojai. Jie naudojasi ta pačia infrastruktūra, jiems galioja tos pačios Kelių eismo taisyklės: „Ne išimtis ir reikalavimas mokėti vietinę rinkliavą – galioja reikalavimas susimokėti mokamose stovėjimo vietose.
Kaip ir automobilių, taip ir dviračių transporto priemonių vairuotojams visada būdavo fiksuojami Kelių eismo taisyklių bei neapmokėtos vietinės rinkliavos pažeidimai, paliekami pranešimo lapeliai.“
„Padaryto pažeidimo pobūdis ir automobilio, ir motociklo vairuotojo yra toks pats – laiku neapmokėta paslauga. Užfiksavus šį pažeidimą vairuotojams siūloma per 72 val. susimokėti dienos rinkliavos mokestį, kuris visiems eismo dalyviams, besinaudojantiems miesto statymo infrastruktūra, yra vienodas ir priklauso tik nuo zonos, kurioje buvo užfiksuotas pažeidimas“, – naujienų portalui lrytas.lt akcentavo L.Juknevičienė.